mariajasmine

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Fest, julpynt & middag

Av Jasmine Andersson - 26 november 2011 23:30

Heey bloggen. Vilken dag det var igår. Kan berätta att dagen började först med att jag mötte upp mamma för att åka och handla lite saker, hade mkt att handla det blev mat och en massa julsaker. Sen när jag kom hem igen så bjöd jag mamma på lite fika, sen när hon hade åkt hem så började jag julpynta litegrann och när kl. blev 15 så var jag tvungen att börja bege mig till jobbet eftersom jag skulle jobba från 15.30-20.30 När jag kom hem igen efter jobbet så började jag att fixa till mig för skulle gå till Maria och vi skulle ut på party. :D När jag var som mest stressad och skulle fixa mig så gick ju strömmen såklart, inte så passande. Så fick vänta tills den kom tillbaka igen och medans strömmen var borta fick jag ett oväntat besök av en granne. :) Haha, pratade lite och så, de var kul.


Sen när jag var klar med allt så begav jag mig till Maria, där David och Nadja också var. Vi satt o pratade och lyssnade på musik och hade de trevlig, senare kom Jennie och en kille förbi och sen skulle vi börja dra oss till hotellet, kom dit ganska sent, men som tur var tog vi oss in. Men Maria hann inte vara inne länge så åkte hon ut tyvärr, hon hade inte gjort nånting utan dom sa att hon vinglade lite för mkt. Jag lovar ingen gillar dom där vakterna, man åker ut utan nån som helst anledning och dom provocerar en så att dom sen kan få chansen att kasta ut en. Jag höll själv på att bli utkastad för 3 helger sen bara för att jag gick 2 meter ut från baren till huvudentren där man inte få ha med sig drinkar, (men hade nyss köpt drinken, och ville dricka upp den, därför jag tog med den liksom) jag stod bara där för skulle ringa till en vän o hörde ingenting där inne för all hög musik som spelades därför gick jag dit och då kom en vakt o sa att jag inte får vara där med drinken och jag sa jag måste ringa ett samtal så jag ska bara stå här, hör inget där inne och sen ska jag gå in dit igen, då sa han stöddigt till mig, varför säger du emot mig, varför tjaffsar du med mig? Och jag sa jag tjaffsar inte, jag ska ringa ett samtal thats it, var as nära på att åka ut och jag hade gärna kunnat säga mkt till han för han är störd men då hade jag åkt ut, så valde att gå in igen.


Nåja nog om dessa störda vakter, men kvällen avslutades bra, Maria smet in igen och var där inne med oss hela kvällen. :D Det var bra med folk ute igår och träffade på många människor. Sen då allt stängde så drog vi på efterfest hem till Natte. När jag var där fick jag ett samtal av en speciell person som jag inte har snackat med på ganska länge, han är inte härifrån men han var här på fest här, han är jättesnäll och hade ingenstans att sova sen kanske och så ville han träffa mig, så jag erbjöd sovplats hos mig om han inte hittade nånstans att sova. Skulle möta upp han och ringde och pratade en massa med han, senare på natten blev jag seg på att svara på sms för blev väldigt full så antar att han blev less på att vänta på mig, så han sov över hos en annan. Sen skrev han att han skulle höra av sig idag så kunde vi träffas, men han hörde inte av sig och nu har han åkt hem igen. Det har hänt 2 gånger att vi ska försöka träffas när han är här, men det har inte blivit av, så nu ger jag upp att träffa han. Visst han verkar vara en jätteschysst o snäll kille, men man kan inte hela tiden backa ur och inte träffas och sen när det var han som började skriva det och säga det med och sen backar han ur liksom. Orkar inte med sånt bara, vill man träffas så gör man ju det liksom. Hur som helst kvällen var bra, dock däckade nästan jag hos Natte, men piggnade till sen så gick hem kring 7 på morgonen. 


Idag blev jag väckt mitt på dagen nån gång av mamma hon skulle komma förbi och hjälpa mig att få upp julgardinerna, var tvungen att stryka dom först så hon kom förbi med strykjärnet och strykbrädan. När vi hade fixat det så åkte hon hem efter en stund och jag fortsatte att julpynta lite. Så det har blivit jättefint och mysigt i min lägenhet nu. :)


Senare idag på eftermiddagen bjöd jag över Maria på go middag, det blev kyckling gryta med bland annat creme bonjour ost och grädde osv. Serverade det med ris och sallad och så drack vi ett vinglas var, inte mer, haha :p för var inte sugen på alkohol idag, eftersom det blev mkt drickande igår. :p Men ett vinglas till maten kan vara gott ibland.


Nu sitter jag mest och tar det lugnt, är lite småtrött och seg i kroppen eftersom jag inte har sovit många timmar inatt. Så resten av kvällen blir det bara att mysa framför tv:n med lite tända ljus.


Ska lägga in lite bilder nu från igår kväll och lite på mitt julpynt från idag hade jag tänkt.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll allihopa. :)


Puss & Kram / Jasmine


  


    


    


    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards