mariajasmine

Alla inlägg under september 2012

Av Jasmine Andersson - 24 september 2012 20:28

Chaa bloggen. Nu var det längsen jag skrev nått här. Tänkte berätta hur jag hade det i Göteborg, hela resan dit med Maria blev lyckad. :) Trivdes jättebra där nere, fin stad och trevliga människor sen hände det ju lite mer saker där än vad det gör här jag bor. Vi hann med mycket under dom dagarna vi var där, första dagen då vi kom dit så var vi lite trötta efter allt resande så då gick vi ut lite senare på kvällen på en mysig restaurang/pub i närheten av hotellet för att avnjuta en godare middag med ett glass rött till det och så planerade vi morgondagen litegrann. 


Nästa dag så åkte vi in till stan för att shoppa lite och sen vid fyra tiden så åkte vi till Liseberg för dom öppnade först klockan tre den dagen så vi kunde inte ta oss dit tidigare. Väl där så åkte vi ju såklart en massa karuseller och sen så spelade jag där man kunde vinna choklad och satsa på några nummer på en bricka och så hade jag sån tur att jag vann en Toblerone på 2 Kilo så det blev jag glad över, alltid kul att vinna. :p Lite senare samma kväll skulle Kapten Röd spela vid den stora scenen och det ville vi ju såklart inte missa. :D Han var grym och det var jättemycket folk där, har filmat med mobilen och lagt ut 2 videoklipp från uppträdandet som ni kan titta på i ett annat inlägg. :p Sen åkte vi tillbaka till hotellet efter stängningstid och tog en varsin drink i baren på hotellet och reflekterade över hur dagen hade varit. :)


På lördagen gick vi upp ganska tidigt för att äta frukost och sen begav vi oss in till stan för ännu en dag bestående av shopping. Senare på kvällen åkte vi till 2 kompisar som Maria känner, där blev vi bjuden på middag och hade det mysigt & trevligt och så fick vi se deras nya lägenhet som dom hade flyttat till ganska nyligt. Efter det så drog jag och Maria vidare, vi skulle ut på party, vi gick till Trägår´n där det var rätt så mycket folk, vi dansade hela natten lång, drack lite drinkar och träffade på lite trevliga personer, roligt att vara ute nån annanstans ibland så man träffar på lite nya människor. När dom stängde kl 03.00 så skulle vi ta spårvagnen tillbaka till hotellet igen men då blev Maria sugen på lite max käk så då gick vi dit en sväng och åt sen när vi skulle ta oss hem så fick vi lite problem, just då var det uppehåll med den spårvagnen som vi skulle åka med så vi fick sitta och vänta i lite drygt 1 timme ute så jag frös ganska mycket då, men det gick bra ändå, vi träffade på en och annan konstig människa som erbjöd oss saker men vi dissade dom så tillslut blev vi av med dom, tur det iaf. Väl tillbaka på hotellet dök vi i sängen så vi skulle få oss lite sömn innan vi skulle kliva upp igen, 3 timmar hann vi sova den natten innan klockan ringde igen. Så när jag vaknade igen var jag lagomt trött och bakis, vi gick upp och åt hotell frukost i vanlig ordning sen var det bara att gå upp på rummet och börja packa ihop alla saker för då skulle vi checka ut från hotellet och åka till 2 andra kompisar som Maria känner och bo hos dom i 2 dagar. När vi väl var framme hos dom satt vi och surrade i några timmar men sen kände jag och Maria att vi var ganska trötta så då gick vi och la oss i en varsin säng och tog en powernap i några timmar. När vi vaknade igen var det nästan kväll så då fixade vi till oss lite snabbt för att åka in till stan och äta en lite senare och godare middag, vi hittade en jättemysig restaurang där vi tog en 3 rätters middag och drack gott till det. Kanske låter som vi har druckit mycket under den här resan, hihi. :p Men när man reser bort och har semester från jobb och allt annats som hör till vardagen så ska man passa på att äta lite lyxigare middagar ibland och dricka nått gott till det och bara koppla av och mysa för man har ju ändå semester. Sen efter vi hade suttit på restaurangen i några timmar så åkte vi tillbaka till dom vi bodde hos och så la vi oss i sängen och pratade lite och planerade nästkommande dag.


Nästa morgon tog vi en liten längre sovmorgon och så fixade vi till oss och åkte in till stan igen för att gå in i dom sista affärena som vi inte hade hunnit gå i. Sen som avslutning av den sista shoppingrundan för den här gången i Göteborg så gick vi på Starbucks Cafe och beställde lite fika där. Sen när vi åkte tillbaka till dom som vi bodde hos satt vi och pratade lite och sen hoppade jag in i duschen och fixade till mig lite för den kvällen skulle vi äta middag ute alla 4 tillsammans eftersom det var sista dagen innan jag och Maria skulle åka hem till Norrbotten igen. Vi åt middag på en kina restaurang och sen när vi åkte tillbaka hem till dom igen så hade vi en liten mysig filmkväll innan det blev sängdags.


Denna morgon sov vi länge också och nä vi hade vaknat till liv igen så började vi packa ihop våra saker, höll knappt på att få igen min resväska, hade shoppat en massa saker (som man alltid gör när man är borta) så väskan blev överfull, men tillslut fick jag igen den och så fick jag sätta lite grejjer i Marias väska för att få med mig allt hem igen. :) Sen begav vi oss mot Göteborgs flygplats där vi väntade på flyget som skulle ta oss tillbaka till Norrländsk mark igen. Flög först till stockholm där vi sen hoppade på nästa flyg som skulle ta oss vidare till Luleå. Väl framme i Luleå så fick vi skjuss av mina föräldrar hem igen. Ja nu vet ni lite mer om vad vi har hunnit med på denna resa. :)


Här bjuder jag på lite bilder som jag tog under vistelsen i Göteborg.


   


 


    


    


 


 


    


    


 


    


    


 


 


    


    


    


    


       


 


 


 


    


    


 


Ja här blev det ju en hel del bilder eller hur, alltid kul att visa vad man har gjort när man har varit borta. :) När jag tittar på bilderna så längtar jag tillbaka jättemycket till den vackra och underbara staden Göteborg. Jag trivdes jättebra där, det var en himla fin stad, trevliga människor och jag upplevde inte samma stress där som jag upplever i stockholm till exempelt. Jag skulle kunna tänka mig den dagen då jag ska flytta att prova på att bo nånstans i närheten av Göteborg. Vem vet det kanske blir en flytt dit i framtiden.


Det var allt jag hade att säga just nu, jo snart är det bara att ladda upp inför resan till stockholm som jag ska göra snart också. Ha en fortsatt trevlig tisdagkväll nu allihopa så hörs vi snart igen. :) 


      

Av Jasmine Andersson - 24 september 2012 20:14

Kapten Röd var grym. :)





  

Av Jasmine Andersson - 24 september 2012 17:45

Heey igen, nu tänkte jag visa lite av dom sakerna som jag köpte när jag var i Göteborg. :) Köpte en väska på Accessorize, skorna är från dinsko och tröjjorna köpte jag på H&M sen köpte jag såklart Chai latte som är min favorit. :) Gäller att köpa det när man är i södra delarna av landet och bunkra upp lite eftersom att Esspresso House inte finns här i Norrbotten. Sen köpte jag även en fin ljuslykta och ett par dekorations hjärtan från en fin inredningsaffär och alla smycken jag köpte kommer från shock och från uvx. Sen den snygga väskan med nitar på köpte jag på Gina Tricot och allt smink (köpte mer än det på bilden) hittade jag på Åhlens city, sen köpte jag även mina 2 favoritparfymer Loverdose från Diesel och Flowerbomb, kommer att köpa några andra parfymer då jag åker till stockholm snart också. ;) Jag har även köpt lite andra saker som underkläder, saker till lägenheten och lite presenter till alla nära och kära. :)


    


    


 


 


 


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 3 september 2012 20:58

Heey igen bloggen, är tillbaka igen efter ett litet uppehåll, tänkte bara meddela er om att jag lever iaf. :) Nu längtar jag så himla mycket till Göteborgs och Stockholms resan som börjar närmar sig. :) Jo jag tänkte lägga ut en liten video här också som jag har suttit och fixat på själv och som jag inte har visat förut. En vänskapsvideo på mig och min bästa vän Maria som jag har så många fina minnen med och som jag alltid ha lika roligt tillsammans med. :)  





Jag tycker att alla ska hålla hårt i sina vänner och dom som betyder mycket för en i livet, man lever bara en gång så var rädd om dom som du har skapat många & fina minnen tillsammans med, var rädd om dom som gör dig extra glad och som förgyller din dag. Vänskap är bland det finaste som finns här i livet. Så var rädd om era nära och kära nu allihopa.<3


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards