mariajasmine

Alla inlägg under februari 2014

Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 22:00

Nu i fredags då det var alla hjärtans dag så jobbade jag både morgon och kväll sen var jag ledig på lördag. Så när jag kom hem på fredagkväll så förberedde jag lite fint och gjorde hjärtformade räktoast & kladdkaka, sen väntade jag på en killkompis till mig (läs, vi är bara goda vänner och man kan fira alla hjärtans dag tsm med en god vän) han skulle iaf. komma förbi och hälsa på och jag fick ett paket av honom med olika chokladblandingar så jag blev glad, tycker att det var jättesnällt av honom. :) Hoppas ni också hade en bra alla hjärtans dag. <3


 


 


 


 

Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 21:45

Vintermarknaden var bra, det som också var ett stort plus var att de var väldigt varmt och skönt ute ungefär -4 grader varje dag, det är VÄLDIGT ovanligt då de brukar vara mellan -25 till -40 grader varje år under marknaden. Jag var ledig hela marknaden och på onsdagskvällen var det invigning men den gick jag inte på för firade min bror då som fyllde år. På torsdagskvällen så tänkte jag gå ut och festa på men jag fick så jävla ont längst ner i ländryggen, kunde knappt sitta eller ligga utan att jag nästan skrek av smärta men jag ville avakta och se om de blev värre eller bättre innan jag for till sjukan för att kolla upp de. På fredagen var jag ute på dagen med Maria och gick på marknaden och det kändes lite bättre i ryggen då sen innan vi gick hem igen för att svida om till kvällens fester så köpte jag 2 st fina ringar, norrbottensringen och lapplandsringen. Sen köpte jag även lite godis och som avslutning en souvas kebab som fick bli min middag den dagen.


När jag kom hem så fixade jag till mig och bytte kläder och sen gick jag till Maria där vi hade förfest, Marias båda systrar + respektive var där och sen kom de lite mer folk också. Strax efter kl 21 drog vi ut, först gick vi till Opera och betalade in oss men där var de inte så mycket folk just då så vi gick vidare till ölkåtorna och där inne var de fullt med folk, vi var där en stund och surrade med lite folk men sen bestämde vi oss för att gå tillbaka till Opera och då hade de hunnit komma ganska mycket folk dit. Sen fylldes de på med folk hela kvällen och tillslut var de fullt där. Vi beställde drinkar i baren, dansade och pratade med härliga människor, när allt stängde så gick vi hem.


På lördagen när jag vaknade kände jag ingenting i ryggen vilket var väldigt skönt, jag kan ha haft ryggskott eller nånting sånt, kanska har lyft snett eller nått på jobbet för de onda försvann så jag behövde inte uppsöka sjukhuset skönt de iaf! Sen kring 14 på dagen for jag och Maria ut en sväng till på marknaden och när vi var påväg till området så stannade vi på vägen och prata med en som vi känner och då såg vi 2 stycken killar som vi inte kände i en lägenhet som stod i fönstret och var gode fulla redan då, dom skrattade och började dansa och tog av sig tröjjorna och skålade med oss genom fönstret, jag och Maria hade varsin plunta med oss så vi tog upp dom och skålade tillbaka... ;) Haha alltså vi höll på dö av skratt de var marknadens bästa. Sen gick vi vidare till marknadsområdet där vi gick runt i några timmar och kollade runt sen köpte vi en varsin munk och innan vi skulle gå hem köpte jag lite mat på området igen och så stod vi och pratade med lite folk som vi kände.


När jag kom hem var de bara att duscha och ta på sig andra kläder sen kom Maria och Daniel till mig och vi började dricka, spela lite spel och lyssna på musik och väntade på en kille som också skulle komma sen när han kom så drog vi vidare till Fredrik där det var lite folk och där stannade vi ett tag innan vi begav oss ut på krogen, vi betalde in oss på Opera igen och de var ganska mycket folk där redan då. Så vi stannade kvar där, vi dansade och festade hela natten lång. Sen så höll jag på lite med en kille också och när allt stängde for vi till fredrik och hade lite efterfest sen efter ett tag hamnade vi ett gäng hemma hos mig på efterfest nr. 2 där vi åt varmkorv med bröd och surrade lite. När alla hade gått hem så stannade killen jag hade hållt på med tidigare under kvällen kvar och sov över hos mig. ;) Haha ja allt kan hända under marknaden.. ;)


Här bjuder jag på lite bilder från marknaden, jag har inte tagit alla bilder själv, bilderna på renrajden och den bilden med folkmassan har jag tagit från google, ville visa hur mycket folk de kan vara under marknadsdagarna på området och de kan ni se på bilden här nedanför, sen så ville jag visa renrajden (som jag tyvärr inte hann ta kort på själv) ville visa vad finklädda samerna är med deras egna sydda koltar och att dom har utsmyckat sig med mycket fina silversmycken och accessoarer m.m Dom andra bilderna har jag tagit själv. :) 




  

  

  





  








Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 20:30

Mycket har hunnit hända i min lägenhet under några veckor bara, jag började med att köpa en ny tv strax efter jul och tv-bänken har jag haft ett tag i en kartong faktiskt, ville skruva ihop den då jag hade köpt en ny tv, den kommer från Ikea och nu äntligen har jag skruvat ihop den tillsammans med en killkompis till mig. Sen köpte jag snygga gardiner av Maria billigt och skruvade upp en gardinstång vid sängen och resultatet blev hur bra som helst. :) Sen förnyade jag mina stolar och köpte stolsöverdrag till dom och det blev hur snyggt som helst, stor skillnad blev de som ni ser på bilden här nere mot för hur dom såg ut innan. När jag beställde stolsöverdragen så fyndade jag verkligen fick dom till ett väldigt bra pris och sen så hade jag några erbjudanden som jag kunde utnyttja vid detta köp också så jag uppgav en erbjudandekod i kassan och fick hemskickat stolsöverdragen + handdukssett i 3 delar och en automatisk tvålpump utan extra kostnad, så det var ju ett väldigt bra köp. :) 


 


 


 


 


 


 


 

Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 19:45

Nu har jag äntligen hittat dessa ringar och slagit till och köpt dom, hittade dom på vintermarknaden som har varit nyss och jag frågade om dom var i äkta silver och de var dom. Till vänster ser ni norrbottensringen och den högra ringen är torndedals designen av lapplandsringen. Jag är supernöjd med dessa köp. :)



   

Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 19:30

Här tänkte jag bara visa vilka fina smycken jag har införskaffat för några veckor sen. :) Dom 2 armbanden har jag köpt av en kompis som inte använde dom så mycket och ringen har jag köpt här på Ica faktiskt och jag tror märket är montini och örhängerna är också montini och dom har jag beställt från Ur&Penn. :)


 


 

Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 17:14

Hej igen jag vet att jag har varit tyst en längre tid men nu är jag tillbaka igen. Tänkte berätta lite om skoterfesten på Hotell Gästis som jag, Maria, hennes syster och kille och Marias mamma var på. Jag har aldrig förut varit på skoterfesten trots att den är varje år men det var faktiskt riktigt trevligt och god mar serverades under kvällen också. :) Innan vi gick dit så var vi hos Maria och drack litegrann, surrade, lyssnade på musik o så sen när vi kom till Gästis så mötte vi upp Marias mamma där och så betalde vi in oss och passade på att köpa lite lotter, för de skulle vara utlottning av saker senare under kvällen. Sen satte vi oss vid ett bord, där de satt andra människor också. Vi hann prata lite innan maten kom in och det som serverades var black and white med pommes, sallad, beasås och rödvinsås, supergott var de. Det som var lite synd var att de serverades ingen efterrätt, de brukar ju vara gott med nått sött efter maten kan jag tycka när man är ute och äter lite finare mat. Men men efter maten så beställde jag iaf. några söta drinkar i baren så de fick bli efterrätten. :p Vi hade de jättetrevligt under hela kvällen och efter maten spelade ett liveband musik och sen under kvällens gång var de lotteri, jag lyckades vinna en gång, men då fanns det inte så mycket kvar att välja på de bordet som jag vann med min lott på så jag tog det jag tyckte var finast och de var ett paket med 2 st ljuslyktor och en massa värmeljus. :) Det fanns 3 stycken bord och 3 olika färger på lotterna så den färg man vann på, de bordet fick man gå fram till och välja ett pris. På ett utav borden fanns de en locktång som jag gärna hade velat vinna men jag vann ju bara en gång men men de var kul ändå, bättre lycka nästa gång kanske. ;) Senare på kvällen gick jag och Maria och satt och surrade lite och drack en cider framför elden som dom hade tänt under hela kvällen, jättemysigt var de! Här bjuder jag på lite bilder från den kvällen. :) 


 


 


 



   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards