mariajasmine

Alla inlägg under mars 2015

Av Jasmine Andersson - 9 mars 2015 21:45

Hej nu blir de lite sen uppdatering från marknaden i år men de är för att jag bland annat har hunnit vara sjuk efter de och sen jobbat mycket och bara inte känt lusten till att blogga då, men måste bli ändring på de. Hur som helst onsdagen under marknaden träffade jag familjen på eftermiddagen och firade min bror som fyllde år egentligen på torsdag men pga av en massa vanligt jobb och marknadsjobb för han så var de lättare att fira honom en dag tidigare. Vi började med att gå ut på Opera för att äta en middag tillsammans och sen så gick vi på invigningen av marknaden där bland annat Kitok spelade och efter de åkte vi hem till mig och fikade lite tårta, kaffe, te och sånt och gav honom lite presenter. Sen när dom åkte hem igen så blev det mest lugnt resten av kvällen.


På torsdagen jobbade jag en kort dagtur och sen direkt efter jag hade slutat mötte jag upp Maria på marknadsområdet och vi gick runt en sväng och handlade lite sen mötte vi upp Sofia och tog en öl/cider tillsammans i ölkåtorna och satt där ett tag och surrade, sen var jag så himla hungrig så då blev de käk på Opera igen men valde att inte ta en pizza då eftersom jag hade ätit de dagen innan tog en biffstek istället. :) Sen då jag var hemma igen så var kl kring 17 ungefär ja då var de bara att duscha och fixa till sig inför kvällen och sen begav jag mig till Maria där de var lite folk vi satt och förfestade och under hela helgen drack jag minttu & varm choklad (det hör som till marknaden) ;p kaffe karlsson, vin, cider m.m Vi satt där i några timmar innan vi började dra oss ut. Den kvällen gick vi ner till ölkåtorna och jäklar vad kul vi hade de, det var dj varje kväll där och vi dansade med en massa folk, de var väldigt bra med folk där den kvällen. Sen så var också Kitok där och dom skulle spela in någon ny musikvideo till en ny låt så dom sa högt i högtalaren att dom ville att vi skulle dansa mycket och sjunga litegrann till en låttexten, de var svinkul, så man får vänta o se sen vad som kommer med av de. :) Maxida Märak och hennes syster Mimi var också där och filmade litegrann, dom brukar hänga rätt så mycket med Kitok tror jag. Iallafall sen när de stängde så drog vi hemmåt, skulle ju upp och jobba nästa dag men jag började först kl 13 så de var ju skönt.


På fredagen jobbade jag då kvällen och sen gick jag hem fort och fixade till mig snabbt och drog över till Maria igen för att förfesta lite. Sen gick vi ut på Opera där riff raff ruff spelade, dom spelar covers av olika bra låtar så de var kul. :) Vi hade de även kul denna kväll. 


Under lördagen på dagen mötte jag och min bror upp mina föräldrar på marknadsområdet, dom hade 3 kompisar från mustangklubben hos sig som skulle sova över 2 nätter hos dom, vi har träffat både Jonas & Veronica förut dom är jättesnälla, var bland annat med dom och mustangklubben i Kalix på driftingtävling nu i höstas tsm med familjen sen så hade dom en till kompis med sig upp hit så vi umgicks med dom under hela lördagen för dom ville träffa oss alla. Vi gick runt lite på marknadsområdet och jag och Veronica köpte oss en varsin samisk ring sen så gick vi och åt lite lunch på folketshus där det var matförsäljning. Efter de så gick vi till ölkåtorna och satt där ganska länge och drack lite cider och så, sen senare på eftermiddag/kvällen beställde vi alla en varsin souvaskebab innan marknadsområdet stängdes och efter de så skulle dom vidare hem till nån på hemmafest och då valde jag att börja dra mig hemåt eftersom jag ville duscha och hinna fixa till mig innan jag skulle träffa mina kompisar på kvällen och så ville jag dricka någon varm drink eftersom jag var lite frusen också.


 När jag kom hem fixade jag mig och sen mötte jag upp Maria och hennes kusin Helena som jag har träffat förut och som är rolig och snäll vi satt och drack en stund tillsammans och sen drog vi ut och då skulle vi egentligen till ölkåtorna igen men dom stängde några timmar på kvällen pga kraftig storm så vi drog till Opera då men där var de inte så mycket folk så vi försökte leta någon annanstans att gå men i slutändan blev de att vi ändå stannade kvar där, vi dansade och drack hela kvällen lång och hade det trevligt tills de stängde. :) Ja det var den marknaden de, efter några dagars festande och lite jobb på de så var man rätt så sliten efter den helgen, men de kändes samtidgt tråkigt då alla besökare åkte hem igen för då blev de folktomt och lugnt i samhället igen, jag tycker det är så kul då det är marknad då livas samhället upp och man träffar mycket folk från olika ställen.


I år var jag aldrig och såg på renracet annars brukar jag alltid vara och kolla lite på de, men hade fullt upp med annat, dagarna gick så fort men tog med en bild därifrån iallafall som jag hittade på nätet på Rickard Länta tillsammans med en ren. Här bjuder jag på lite blandade bilder från marknadshelgen, har tagit dom flesta bilderna själv men endel bilder är från tex kuriren, nsd mfl.


 


 


 


 


 


 


 




  

 



  

 


 


 



Av Jasmine Andersson - 9 mars 2015 21:30

Kitok-Paradise Jokkmokk




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards