mariajasmine

Alla inlägg under juli 2012

Av Jasmine Andersson - 16 juli 2012 21:20

Hej igen. Cruising festivalen i helgen blev väldigt lyckad och bra. :) Allt var anordnat bra och vi hade tur med vädret, klarade oss rätt så bra från regn och sånt, det var roligt när det väl hände nånting här och att det kom bilar utifrån och från södra delarna av sverige var också kul. Jag har ju varit sjuk och legat i feber också sen början av förra veckan, men nu i helgen mådde jag mycket bättre så var ut en sväng både på fredag kväll och sen var jag ute hela dagen på lördagen och tittade på bilutställningen och sen på kvällen var det fest. :)


Tog en massa bilder under ala dagar så nu blir det flera inlägg med bilder från hela helgen. :) 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 16 juli 2012 20:41

Fortsättning av bilutställningen. :)


 


 


 


 


 


 


  


 


 


 


 


 


 


 


 


  


 


  

Av Jasmine Andersson - 16 juli 2012 19:00

Cruisingfestivalen på kvällen blev lyckad också. :) Blev fest och så träffade man på lite trevligt folk och dansade lite till Rockabilly musik som spelades live av några olika band och sen hade jag sån tur att jag hamnade på cruising i en lång och snygg hummer. Raggade i den i några timmar, så jag blev nöjd, de var gejjer det. ;)


Här bjuder jag på lite bilder från kvällarna. :)


    


    


   


 


    


    


    


    


Det var roligt att det var lite fart och fläkt i helgen på kvällarna i lilla Jokkmokk. :)  


  

Av Jasmine Andersson - 13 juli 2012 16:00

Heey jag tänkte visa vad jag har beställt tidigare i veckan från www.bubblebox.se Det är ett nytt nagellack som heter Caviar nails och i förpackningen får man både med ett vanligt nagellack och en annan flaska med små pärlor i plus en liten tratt så att man kan hälla tillbaka dom pärlor som hamnar utanför, smart tycker jag. Jag beställde både det svarta och det vita och ska prova måla det nån dag, det här kommer att bli en succè tror jag och många kommer att börja använda det ju mer dom läser om det för det är både häftigt, snyggt och trendigt. :) Sen beställde jag även en mascara, lite nya hårfärger och en tan spray som jag kommer att avända lite i sommar.


 


 


Ja det var allt för mig just nu. Är superförkyld och har haft feber så det känns ju mindre kul nu när man nyss har fått 4 veckors semester. :( Men jag ska försöka vila mycket, dricka te med honung i och kurera mig så jag blir frisk fortare. För imorgon ska jag iaf. vara ute hela dagen för det är ju cruisingfestival som jag har sagt tidigare och det kommer att hända en massa saker då så det vill jag inte missa.


Ha en fortsatt trevlig fredag nu allihopa. :)


  

Av Jasmine Andersson - 8 juli 2012 23:15

Chaa bloggen. :) Det är Knappt så jag hinner uppdatera här nå mer känns det som. :( Inte bra, jobbar mycket ännu och har varit så himla slut efter nästan varje jobbdag då jag har kommit hem. Puh... Snart har jag äntligen 4 veckors semester, som jag längtar och vad jag ska njuta av den ledigheten kan jag lova. ;) Har jobbat hela den här helgen och jobbar även imorgon med sen är jag ledig på tisdag och sen jobbar jag några dagar till och så får jag min semester nu på fredag. Hääärligt. :D Då blir det att skåla in ledigheten eftersom det är cruisingfestival här då hela helgen med bland annat liveband så som rockabilly musik, utställning av bilar och mycket cruising förstås, så de blir en rolig helg. ;) Jag kommer att ta mycket bilder då på bilarna och lägga ut här på bloggen så håll utkik efter det.


Nåja annars rullar allt på som vanligt, hade lite planer inför sommaren som kraschade i sista sekund, människor som sviker en är inget att hålla varmt om sitt hjärta. Hade planer på att träffa en person eftersom vi hade pratat om de hur länge som helst och eftersom vi har träffats förut för några månader sen och sen dess har vi pratat om att träffas igen, lära känna varandra mer och ha det roligt, umgås med varandra och hitta på roliga saker tillsammans och så. Men eftersom vi inte har pratat på flera veckor med varandra nu o jag har hört av mig via sms o sånt utan nått resultat så lägger jag ner det, jag är ingen tjej som vill vara för mycket på en annan person, dom måste också visa sitt intresse för mig och gör dom inte de så ledsnar man ju tillslut. Så slutet på det hela blev inte alls nå bra men man kan inte göra så mycket annat än att forsätta vidare med sitt liv, men hade jag kunnat bestämma allt så hade jag ju inte velat att det skulle sluta såhär iaf. Nåja jag är så glad att jag har en sån fin vän som Maria som har hjälpt mig igenom allt det här trots att hon är i södra delarna av sverige nu så har vi pratat mycket om allt och sen har vi även pratat mycket om allt roligt som vi ska göra då hon kommer hem igen och dom resorna som vi ska göra tillsammans till hösten åde, spännande. hihi. :) Sen ska jag ut på lite äventyr under min semester också, åka bort och hitta på nå kul, man har ju ändå trots allt ledigt 4 veckor så. Sen känns det även som att jag klickar bra med en annan person så man får se vart de leder, you never know. ;)


Jo sen har jag ju inte lagt ut bilder på ett tag här heller, så det kommer att komma in lite bilder från midsommar och framåt. Nått som är en ny favorit som jag har provat nu i sommar är att doppa jordgubbar i choklad och äta det tex framför tv:n istället för godis eller bjuda vänner på det som tilltug på fester eller så, det är så himla gott och det känns verkligen som sommar, det rekomenderar jag varmt. Jo iaf. under midsommaren var jag och festade med kompisar o sen blev det krogen och på midsommardagen blev det att åka hem till familjen för att umgås och äta gomiddag som grillat o glass med jordgubbar till efterrätt o sånt och så blev det lite drickande och en massa skratt in mot natten. :)


Sen har jag hunnit vara till Gällivare town en sväng med pappa för att fixa pass, för mitt pass hade gått ut för längesen och då passade jag även på att shoppa lite saker till lägenheten så hittade jättefina nya utemöbler som jag köpte och sen lite andra bra saker till hemmet. Så förra helgen bjöd jag familjen på gomiddag ( hehe fast tillslut var hela familjen involverade i matlagningen nästan, för skulle äta grillat men jag fick som ingen sprutt på grillen så då hjälpte pappa till med de och mamma hjälpte till med dukningen och lite sånt och jag gjorde efterrätten och allt annat till maten, men gott blev det iaf. ) ;) och så satt vi ju ute och invigde dom nya utemöblerna som står så fint på min uteplats. :)


Sen tidigare i veckan, i torsdags rättare sagt så fyllde min mamma år så då blev det kalas hemma hos dom och hon hade gjort en sån god tårta, den godaste tårtan jag har ätit på länge kan jag lova, riktigt somrig och god var den, den får jag prova göra nån gång här i sommar. Och så fick hon ju en massa presenter och det jag köpte till henne var den blåa vasen med fågelmönster på som ni ser på bilden, den var riktigt snygg så jag funderar på att köpa en till mig själv också. :) Sen köpte jag ett fint armband till henne med fina bling bling stenar på, jag har ett likadant armband som ni ser på bilden, tog kort på både min och hennes hand för att visa armbanden. :)


Sen hade mamma varit så duktig och gjort så himla fint ute på gården hemma hos dom så jag var ju såklart tvungen att fota litegrann då för att visa vad fint det är, tyckte att det ser så hemtrevligt ut och sådär finvuxet som det bruka se ut i södra sverige, hon hade ju planterat en massa blommor både på fram och baksidan av huset. Och sen kommit på att göra den där fyrkanten på gräsmattan som hon fyllde med lite blockstenar, blommor och prydnads saker i porslin. Vi är allt lite påhittiga och pyssliga hon och jag, det är ju bara fantasin som sätter gränser brukar man ju säga. :) 


Nu tänkte jag visa lite bilder som jag har tagit under dom här senaste veckorna.






    


          


    


    


          


 


 


    


    


    


Jag tyckte att jag lyckades bra med att få lite fina bilder att visa för er som läser min blogg. :) Ja det var allt jag hade att säga just nu, snart blir det sängen för att ladda upp inför en ny jobbdag imorgon, men jag lovar att vi hörs snart igen och sen kommer det in lite bilder från cruisingfestivalen också. Ha en fortsatt trevlig kväll nu allihopa så hörs vi. :)


    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards