mariajasmine

Alla inlägg under maj 2014

Av Jasmine Andersson - 27 maj 2014 19:00

För en vecka sen så hade jag och Maria sushikväll och gud så gott de var, vi båda var så himla sugen på de. Synd att man äter de så sällan bara får börja göra det lite oftare. :) 





Sushilove...


Av Jasmine Andersson - 27 maj 2014 18:45

För en vecka sen så var jag & mamma och handlade lite blommor på handelsträgården. :) Jag hittade många fina blommor som jag sen ska plantera vid min uteplats. Just nu har jag lämnat blommorna i mammas växthus, det är ju för tidigt att ta ut dom nu ifall det blir frost och kallt på natten så jag ska vänta några veckor med att plantera ut dom. :) Det kommer en bättre bild sen på uteplatsen då allt är klart, har gjort lite förändringar nu i år så det blir nog fint när allt blir färdigt. :)


 


 


   


   

Av Jasmine Andersson - 27 maj 2014 18:30

Sist jag då var i Luleå så var jag med min mamma och vi var och shoppade på olika ställen och så hälsade vi på min farfar och hans respektive som bor där. :) Sen på kvällen då vi var påväg hem så stannade vi till i Boden och hämtade upp pappa där för han hade kört till Boden för att lämnat en sak via hans jobb. Så när vi kom dit så åkte vi och hälsa på travhästen Top Disguise som vi födde upp för jättelängsen då vi själv hade 2 egna hästar. Vi har följt honom under alla dessa år genom hans travkarriär men nu har han slutat springa på travet för han har hunnit bli så pass gammal. Dom senaste åren har han stått i södra sverige bland annat i stockholm så de var många år sen sist vi såg honom, så de var väldigt kul att få träffa honom igen. Vi alla tyckte han var så himla lik sin mamma Imomega (Mega) som vi ägde för ca 13 år sen, så jag fick tårar i ögonen då jag såg hur lik han var henne, hon var verkligen världens finaste & snällaste häst och när jag såg honom så saknade jag henne. Det som var så hemskt var att Mega fick ett så tråkigt slut på sitt liv hos hennes nyare ägare som hade köpt henne efter oss, hon dog på ett väldigt tragiskt sätt! :(


Kan kanske lägga ut ett kollage nån gång på han från hans travkarriär. :)

Här bjuder jag på 2 stycken nya bilder på Toppen. :)


   


 


 

Av Jasmine Andersson - 27 maj 2014 18:15

Hej igen.. Jag köpte ju ganska nyligen en matta med blommor på som jag skulle ha under mitt tv-rums bord, men var ju en till sväng till Luleå efter de och då var jag in på rusta och hittade en annan fin matta med en döskalle på och en massa fjärilar, blev ju såklart kär i den direkt, tyckte den passade mig bättre så då köpte jag den. Den gamla mattan hade jag bara hunnit ha ca 1 månad så den fick min mamma ta då hon tyckte att den var fin. :)


 


  


 

Av Jasmine Andersson - 2 maj 2014 14:15

Här är Marias hundar Loka & Elvis söta små valpar, det är deras andra valpkull och valparna är så himla gulliga, man vill bara hålla i dom och pussa på dom hela tiden. Alla valpar fick så fin teckning den här gången, dom är verkligen sockersöta, det blev 1 tik och 4 hanar och dom heter Ymer, Troja, Eos, Oden & Atlas.



Ymer 



Troja


   

  Eos

 

 

Oden

  

Atlas


  


 

Av Jasmine Andersson - 2 maj 2014 13:52

Under valborg så blev jag och Maria bjudna till Joel & Ida på grillkväll. :) Först skulle vi alla äta middag tillsammans men de blev lite ändrade planer så vi kom dit lite senare på kvällen. Vi satt först inne och pratade lite och sen gick vi ut till deras nybyggda grillplats som vi eldade i under hela kvällen. Vi grillade korv, pratade, lyssnade på musik, myste och drack lite vin & öl framför elden. Sen senare under kvällen kom det lite mer folk dit också. Vi hade det jättetrevligt och mysigt och innan jag och Maria gick hem så var klockan ungefär halv två på natten. :)


Ja de var min valborg de, här bjuds det på lite bilder från den kvällen. :) 


 


 



   


 


  

Av Jasmine Andersson - 2 maj 2014 13:45

Förra helgen blev det en tripp till Boden på lördagen då Maria skulle vara chaffis hem på natten till Ida en tjejkompis till oss. :) Men den tjejkompisen hade åkt dit tidigare på morgonen och var hemma hos en kompis till henne som fyllde år och dom skulle festa tillsammans hela kvällen. Jag & Maria åkte till Boden senare på dagen nån gång. Vi skulle in på lite affärer och shoppa men allt stängde ju så tidigt så de fanns nästan inga affärer öppna kl. 16 men vi hann in och handla på några butiker iaf. :) Sen så bestämde vi oss för att äta middag på Panelen eftersom jag aldrig har varit där förut men man har hört många som har pratat bra om den restaurangen. Jag valde Black & White med potatisgratäng, champinjoner, vitlökssås & pepparsås & ett glass rött till de. Det var jättegott men tyvärr så var inte den servitrisen vi fick så bra, trevlig eller professionel, jag kommer absolut att äta där fler gånger men då hoppas jag att jag får någon annan som serverar maten. Sen till efterrätt tog jag en drink också, efter ett tag då vi hade smält maten lite så åkte vi och hälsade på en av Marias kompisar som bor där och kring halv tio på kvällen åkte vi till festen där våran tjejkompis var, vi fick köra en bit utanför Boden för att komma dit. Där var det mycket trevligt folk och vi stannade där till nästan klockan var halv två på natten sen började vi rulla hemmåt, vi stannade till på statoil och köpte en hamburgare och innan vi kom hem igen så var kl. ca 4 på natten och de hade börjat ljusna ute. Så fort jag kom hem innanför dörren så gick jag och la mig, skulle jobba nästa dag men började först 16 så de var skönt, fick ju sovmorgon ändå. :)  


Det jag hittade på affärerna vi var på var hårfärg från H&M och en fin blockljushållare som är format som ett hjärta på Ica & en jättefin ljuskrona som jag har letat efter länge även den från Ica.. Ni ser bilder på dom här nedanför, ja de var den helgen de. :)


 


 


 


 


 

Av Jasmine Andersson - 1 maj 2014 22:00

Påsken i år firades som vanligt i stugan :) jag skulle inte vilja vara på något annat ställe än i stugan under påsken, alla åker till sina stugor då och myser på. Sen så älskar jag att vara i fjällen och stugan under våren på helgerna om man inte jobbar då såklart. Åkte dit på skärtorsdagen med pappa och mamma & min bror kom dit lite senare på eftermiddagen. Under helgen hann vi göra lite skoterturer till vistas, toudar och nån dag då det var dåligt väder och regnade så körde vi först upp på fjället men sen vände vi och körde ner mot Årrenjarka fjällby där vi tog en glass och satt och chillade en stund och sen åkte vi hem till stugan igen. Sen så hann jag även med att träffa lite kompisar och vi festade tillsammans på långfredagskvällen och sen så åkte vi till Årrenjarka där det var pubkväll i kåtan hela natten med livemusik, där har dom en öppenspis i mitten som dom eldade i hela tiden, de var roligt och väldigt mysigt. När de stängde så åkte vi till Henriks stuga där Evelina, Emma o lite annat folk fortsatte att festa, jag tog de ganska lugnt den kvällen så jag skulle orka upp nästa dag. ;)


Har varit ute mycket under dagarna, fiskat, solat och kört en massa skoter, blir mycket sånt då man är i stugan och det är så himla härligt o kul att vara där. :) Sen som afterskoter under nån kväll så gjorde jag några goda varma drinkar till familjen, fick tipset via en vän som jag har på fb. Drinken heter Artic cat (och det passar ju bra då hela min familj kör Artic cat skotrar) ;) Det man skulle ha i drinken var varm oboy, baileys och marshmallows och de var supergott, kan varmt rekomendera den. :p


För övrigt påskpyntade jag lite med fjädrar och sånt utanför stugan och sen så satte jag och mamma upp en ny gardin och en lampa i köksfönstret sen så var jag in till farmors stuga och gick igenom lite saker som hon har kvar där i skåp och så. Sen på kvällarna har vi spelat kort, sett på nån film och så fick vi besök en kväll av 2 av mina kusiner. Ja hela min påskhelg var helt underbar, längtar tillbaka dit... Mina starkaste minnen av farmor som jag har kvar nu är från området omkring stugan, har varit där med henne sen jag var ca 4 år gammal, jag har hunnit med så mycket där under min uppväxt, det är säkert 1 av många andra anledningar till varför jag älskar att åka upp dit.


Här bjuder jag på lite bilder från min påskhelg. :)


 


   


 


 


  


 


 


 


 


 



 


 


 


   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards