mariajasmine

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jasmine Andersson - 17 oktober 2014 17:15

Hej förra lördagen så åkte jag, Maria & Jennie till Boden för att fira Maria som hade fyllt år förra veckan, väl framme i Boden mötte vi upp 2 andra tjejkompisar till Maria som hade kört bil från Kalix. Vi åkte på en gång till Bowlinghallen Strajkalley där vi hade bokat en bana och gud så kul det var att bowla igen, var ju ett tag sen jag bowlade nu. Efter bowlingen gick vi ut och åt middag tillsammans på den mysiga restaurangen The Bull det var vekligen jättegod mat där, beställde in en filè mignon till varmrätt & ett glas rött såklart och sen tog jag även vaniljpannacotta till efterrätt. Vi satt där ganska länge för det var så mysigt sen så gick vi ut på Allstar för att festa där det var whiteparty. 2 stycken i gänget drack inte eftersom dom var chaufför, men alla hade de lika kul ändå. :)


När vi kom till Allstar letade vi en bra sittplats och beställde ngr drinkar och satt och surrade, sen kom det fram en kille från skåne som vi pratade lite med och sen kom ett gäng tjejer från södra sverige som frågade om dom kunde sitta med oss en stund, så det var trevligt. Sen såg vi på instagram att ngr vi brukar festa med hemma var också i Boden fast dom var på Lotus just då och dom hade varit på samma ställen som vi hade varit på tidigare under kvällen, så vi skrev iaf. att dom skulle komma till Allstar och festa istället. Sen när dom kom satt vi och surrade ett tag och sen gick vi ner till dansgolvet och dansade resten av kvällen och drack drinkar, det var mycket folk och vi hade de jättekul. :)


Efter 2 nån gång började vi dra oss till bilen för att säga hejdå till Jossan & May som skulle köra till Kalix igen och vi började rulla hemåt till Jokkmokk igen. Men först stannade vi till på statoil för att beställa en hamburgare, innan vi var hemma igen så var klockan kring 4 på natten. Vi alla hade en riktigt rolig kväll tsm och det är nått vi måste göra om snart igen. :)


Här kommer lite bilder från kvällen. 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 15 oktober 2014 21:00

Då jag var i stockholm så var min kompis Maria samtidigt i Turkiet (skulle ha följt med dit om jag inte redan hade bokat in en resa till stockholm under samma vecka). Men vi hinner ju resa tsm utomlands en annan gång. :) När hon kom hem därifrån så hade hon köpt 2 st fina presenter till mig fick en fin Burberry halsduk, den är inte äkta men de gör inget för mig för jag älskar den jättemycket, den är sjukt fin och har jättefin kvalitè. Sen så hade hon köpt ett fint armband också. :) Det är alltid lika kul att få fina presenter av sina nära och kära. :)


 


 


 

Av Jasmine Andersson - 15 oktober 2014 20:30

Hej igen här är lite saker som jag köpte då jag var i stockholm. Jag köpte 2 olika tesorter från Bönor & Blad, dels köpte jag dom för att jag tyckte att dom luktade så sjukt gott, gillar ju viol & lakrits och hallon & vanilj sen så ville jag ha dom för att jag tyckte att burkarna vär väldigt fina. :) Gillar ju lila och rosa och sen så gillade jag att det var en massa text och allmän information på den ena burken. Sen köpte jag min favoritmascara på Kicks och så 2 st av mina favoritarfymer, hittade även en ganska ny och snygg parfymflaska med en härlig doft som jag måste köpa snart också. :) Sen hittade jag 2 st fina tröjor på H&M och så köpte jag gardinerna på Indiska och ljusen & tavelramen kommer från Lagerhaus, sen har jag även köpt lite nya underkläder på Lindex som inte är med på nån bild här.


Har även köpt lite andra saker som presenter till min kompis Maria som har nyss fyllt år, hon fick också en burk med viol & lakrits te, lite ljus och ett fint blingbling armband. :) Jag köpte inte så mycket i stockholm ändå men hann ju uppleva saker under dom dagarna for ju ut på utflykt nån dag och så sen så har jag beställt mycket kläder och skor innan jag åkte till stockholm som jag inte har visat här i bloggen så jag kände inte att jag behövde köpa så mycket den här gången då jag var borta. Vet även att jag ska beställa hem lite saker nu snart från olika hemsidor som jag har velat ha länge. :)


 


 


 


 


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 13 oktober 2014 20:45

Hej igen nu tänkte jag berätta om min stockholmsresa som jag gjorde för ca 2 veckor sen. :) Jag & mamma reste tillsammans för att hälsa på min moster som hade fyllt jämna år nyligen. På onsdagen samma dag som vi kom fram tog vi det mest lugnt eftersom vi var lite trötta efter resan, vi åkte till min mosters lägenhet och tittade hur hon bodde sen så ringde vi hennes dotter Elin och hennes barn via ipaden och pratade lite med dom. Sen bjöd moster oss på en god middag och så pratade vi och skrattade mkt långt in på kvällen, var ju 3 år sen sist vi sågs så vi hade ju lite att prata om. :) Sen planerade vi även litegrann vad vi skulle göra nästkommande dag.


Nästa dag sov vi ganska länge och sen fikade vi en god frukost som innehöll nyttig smoothie, te, juice & smörgås. Min moster håller på med nått som heter rawfood så då bjöd hon oss på nyttigare smoothie & nötgröt (som jag aldrig har testat förut) varje morgon, tyckte det var jättegott så får börja köra med det här hemma nu också. :)


Sen efter frukosten gjorde vi oss redo för att egentligen åka till ringen för att shoppa men när vi satt på tunnelbanan och var påväg dit så meddelade dom att det hade skett 2 stycken större rånförsök så det längsta tunnelbanan skulle köra då var till Globen. Så vi bestämde oss för att hoppa av vid Globen och gå på Globen shopping istället vilket var väldigt kul, fanns ju mkt olika affärer att välja på där. Och sen blev jag ju glad för då kunde jag ju ta en bild å Globen också, har varit till sthlm många gånger men det har aldrig blivit att jag har varit i närheten av Globen fast jag har tänkt på det många gånger men det har alltid dykt upp andra saker istället, så det var ju kul. Sen efter en heldag med shopping & lite fika så åkte vi hem igen.


På fredagen hade vi planerat att gå runt i gamla stan och där var det jättefint och mysigt, har aldrig varit där förut så de var kul. Efter de gick vi på Drottninggatan eftersom jag ville hinna gå där också. :) Sen mötte vi upp Elin, Sammy & Alice för att gå och äta lite mat på en indisk restaurang. Sen gick vi runt på Hötorget en sväng och sen på lite mer affärer innan vi begav oss hemåt igen.


På lördagen ville min moster färga sitt hår så då hjälpte jag henne med det. Sen fixade vi oss för vi hade blivit bjuden ut till Värmdö till Elin & Andrè och deras barn på en 3 rättersmiddag. När vi kom dit så delade vi ut lite presenter som jag och mamma hade köpt till dom och sen pratade vi och satte oss för att äta. Efter maten så ville vi se på Elin & Andrès bröllopsfilm eftersom vi var inte med på det riktiga brölloppet som var för några år sen så det var jättekul att få se den. Vi fick även se Elins syster Linnea på filmen som vi aldrig har hunnit träffa på riktigt förut och som tyvärr inte finns kvar i livet nu, det var en jättefin film med mycket känslor i. Sen efter att vi hade sett den så hade klockan hunnit bli ganska mkt så då började vi åka hem igen och väl hemma gick vi nästan och la oss å en gång.


Nästa dag så mötte vi upp Elin, Andrè och barnen igen och en kompis till min moster och så åkte vi ut med djurgårdsfärjan. Sen gick vi runt i djurgården i flera timmar och stannade sen vid ett fik och fikade tsm och efter det fortsatte vi rundvandringen. Vi gick till Rosendals slott och till Waldemarsudde, det var jättekul att få gå runt och titta lite, det var så himla fint där. Efter en heldag ute så åkte vi tillbaka med färjan och åkte hem igen, väl hemma så fixade vi lite middag och sen blev det en lugn kväll som innehöll en massa packning eftersom jag och mamma skulle åka hem nästa dag.


Samma dag vi åkte hem så följde moster oss till t-centralen och där tackade vi för allt och så sa vi hejdå till varandra, sen började resan hem till norrland igen efter ngr fantastiska dagar i stockholm. När vi väl var hemma senare på kvällen så hoppade jag av tsm med mamma hemma i mattis och så sov jag över hos där och när vi kom in genom dörren så möttes vi av pappa som hade fixat varma mackor i ugnen, te och choklad till oss, så gullig han är, sen satt vi i flera timmar och berättade för honom om vad vi hade gjort under vår vistelse i huvudstaden. :)


Ja det var den resan och här bjuder jag på lite bilder som jag har hunnit fota då jag var där. :)


  


 


  


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



 


   


 


 


 


 


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards