mariajasmine

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jasmine Andersson - 31 oktober 2013 23:45

Dom här uggsen köpte jag också då jag var i Luleå och jag älskar dom verkligen, så himla fina & framförallt väldigt sköna. :) Vissa uggs är inte sköna då jag tycker att sulan på skon viker sig när man går i dom men dessa har rejäla sulor som gör att dom är stadiga och väldigt bekväma. :) Köpte dom på skopunkten och kommer nog att beställa hem fler via nätet tror jag, skulle vilja ha ett par svarta och kanske ett par rosa i den modellen till höger med knappar på. :)


 


  

Av Jasmine Andersson - 31 oktober 2013 23:30

Jag var i Luleå i måndags och shoppade lite eftersom jag var ledig då, inhandlade en till maui möbel jag hade ju en sen tidigare som sängbord vid min säng och ville köpa en till så att jag har en på varsin sida om sängen och det blev ju riktigt snyggt. :) Dom kostar egentligen 799 kr styck men jag har haft sån tur att första maui byrån köpte mina föräldrar till mig för halva priset alltså för 400 kr och nu i måndags så var det kampanj igen på den möbeln och då fick jag betala 500 kr för den, så det var ju bra pris på den då också. :)


På varje sida om sängen har jag också en fårskinnsfäll ni ser litegrann av den på ena bilden, så varje morgon jag stiger upp är det varmt och skönt att sätta ner fötterna på golvet. :)



 


 


  

Av Jasmine Andersson - 31 oktober 2013 23:15

Här tänkte jag visa vad jag köpte till min bästa kompis Maria när hon fyllde år en fin ram. Innan jag slog in den som present så letade jag fram 2 stycken fina bilder på oss två som jag tyckte passade och stoppade in dom i den. Jag köpte också en precis likadan ram till mig själv, så nu har vi båda en likadan friends tavla med samma bilder i. :) Måste köpa småspikar eller nått så jag kan hänga upp den på väggen. :) 


 


  

Av Jasmine Andersson - 27 oktober 2013 21:00

Heej igen. I helgen har jag varit ledig, vilket har varit väldigt skönt är även ledig imorgon och till veckan går jag ju på ett schema som är på 100 & 90 % och varar i 2 månader framöver vad jag vet just nu (det kan ju hända att det blir förlängt sen, det återstår ju att se). :) Iaf. i fredags på dagen handlade jag på affären och så köpte jag och mamma en present till pappa eftersom han fyllde år igår, sen hann jag även skicka iväg ett paket som jag hade beställt via nätet som jag inte var nöjd med. När jag kom hem igen så vilade jag ett tag och sen började jag med middagen som bestod av tacogratäng som jag åt tillsammans med lite tortillachips och gurka. På kvällen tog jag det mest lugnt, hade lite fredagsmys och tittade på Idol. På lördagen åkte jag hem till familjen där vi firade pappa och åt lite tårta och så fick han öppna sina presenter och så satt vi och surrade lite, bland annat kom min moster dit och en kompis till pappa också. Senare när alla gäster hade åkt hem så åt vi middag. Men innan middagen hade jag och mamma lite filmmys i deras mysiga gästrum, vi skulle titta på en svensk film som vi hade börjat se för flera veckor sen den är i flera delar och vi hade 2 delar kvar så vi såg klart dom.


Visst är det mysigt i gästrummet som mina föräldrar har, pappa har hållit på och fixat där inne en massa, nya tapeter, panelen som han har spikat dit, det enda som fattas nu är en bräda högst upp på panelen som han också ska sätta dit, taket har även målats om av en målare. Sen så ärvde pappa en av dom där svarta fåtöljerna på bilderna här nere av farmor när hon gick bort och sen köpte han en likadan fåtölj, dom har inbyggd massage i ryggen där du styr via en kontroll hur mycket du vill bli masserad. Sen när du lutar dig bak mot ryggstödet så fälls en fotpall ut automatiskt så man nästan kan ligga ner i dom. Så där satt jag och mamma i några timmar och myste ner oss under en varsin pläd framför filmen, det var jättemysigt. När vi började se filmen så var det lite ljusare ute och då tittade jag ut genom fönstret en gång och såg att det snöade, När det snöar eller regnar ute tycker jag det är extra mysigt att krypa ner under en pläd och titta på lite film.


Idag har jag faktiskt mest tagit de lugnt, diskat och städat lite och stoppat upp en ljusslinga bakom gardinen brevid min soffa. :) Sen har jag även tittat lite på familjen Kardashian på tv.


Här bjuder jag på lite bilder från helgen.


 


 


 


 

Av Jasmine Andersson - 22 oktober 2013 20:45

Hej igen jag har glömt att skriva om att jag och Maria hade en sushikväll förra veckan. Det var så längesen jag hade ätit sushi så det var väldigt gott. :) Här bjuder jag på lite bilder från den kvällen.


  


 


 


  

  

Av Jasmine Andersson - 22 oktober 2013 19:45

Här tänkte jag visa en sak, det är lite roligt att 2 stycken från Jokkmokk har varit med i samma radioprogram. Det jag kan tycka om vissa saker i detta program är väl att inte riktigt allt stämmer kanske, tex här finns det 3 uteställen som har öppet lite då och då, ibland har även alla 3 öppet samtidigt och tex hotellet har haft öppet hela sommaren med en massa olika erbjudanden på mat och drinkar under veckorna samt helgerna, sen bor de väl lite mer än 3000 i hela kommunen? Tror de bor lite mer än 5000 personer här faktiskt till och med. Sen så finns det ju såklart lite andra affärer än bara matvaruaffärer och samiska affärer, finns ju lite affärer med heminredning, (nån klädaffär också och en av dom är Team sportia) sen finns ju fotoaffären, blomsteraffären & (papperslappen som är en affär med lite av varje + spelbutik i samma m.m)


Det som är synd när någon väl hör nått om Jokkmokk så får ju folk en uppfattning om att det typ är ett skogsamhälle som endast innehåller samiska affärer + och där alla går klädd året om i typ skogskläder, (Luleå ligger nära Jokkmokk så dit åker många och shoppar och sen finns internet också, så nog finns det folk som är klädd som dom i storstäder här också, det beror ju såklart helt enkelt på om du gillar mode eller inte eller om du bryr dig om mode eller inte). Visst det finns väldigt mycket samiskt utbud här så som fina smycken i samisk design, samisk matkultur osv. men det är ju inte allt! 


Jag som själv bor här tycker att det är lite fel av olika program att typ "ljuga" om saker, för folk som lyssnar på programet tänker ju verkligen då hur fan kan man bo där?  Det man ser under Jokkmokks vintermarknad syns ju annars aldrig här resten av året då är ju Jokkmokk ett vanligt samhälle, jag tycker att det är som vilket annat mindre samhälle som helst, det är bara de att folk utifrån aldrig får se det vanliga samhället Jokkmokk. Jag gillar samisk konst & olika smycken och sånt men det är synd att det bara är det som lyfts upp när det pratas om Jokkmokk.


Men här har ni nått som bryter av lite från den samiska kulturen 2 stycken bloggare med två olika karaktärer. :) 


Här nere kan ni lyssna på programmet, klicka på länken så kommer ni till hemsidan där ni sen kan klicka er vidare och lyssna på programen, bilderna på Foki & Barbie är tagna från Sveriges radios hemsida:



 http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/266440?programid=3052


 



http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/267167?programid=3052


 


  

Av Jasmine Andersson - 19 oktober 2013 21:15

För exakt 1 år sen, nästan vid den här tiden strax efter kl. 21.30 den 19 oktober 2012 så somnade min älskade farmor in, hon blev bara 66 år gammal då hon dog i cancer. Så idag har jag varit ner till hennes grav tillsammans med familjen och tänt ett ljus med ett rosa band på sen har jag även gjort det fint här hemma och tänt ett ljus för henne. Du finns i våra tankar & i våra hjärtan. Jag saknar dig för varje dag som går. Vila i frid finaste farmor. <3



 


 


  

Av Jasmine Andersson - 14 oktober 2013 22:21

Bra låt... Love it<3



 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards