mariajasmine

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Tacogratäng, födelsedagsfirande & filmmys

Av Jasmine Andersson - 27 oktober 2013 21:00

Heej igen. I helgen har jag varit ledig, vilket har varit väldigt skönt är även ledig imorgon och till veckan går jag ju på ett schema som är på 100 & 90 % och varar i 2 månader framöver vad jag vet just nu (det kan ju hända att det blir förlängt sen, det återstår ju att se). :) Iaf. i fredags på dagen handlade jag på affären och så köpte jag och mamma en present till pappa eftersom han fyllde år igår, sen hann jag även skicka iväg ett paket som jag hade beställt via nätet som jag inte var nöjd med. När jag kom hem igen så vilade jag ett tag och sen började jag med middagen som bestod av tacogratäng som jag åt tillsammans med lite tortillachips och gurka. På kvällen tog jag det mest lugnt, hade lite fredagsmys och tittade på Idol. På lördagen åkte jag hem till familjen där vi firade pappa och åt lite tårta och så fick han öppna sina presenter och så satt vi och surrade lite, bland annat kom min moster dit och en kompis till pappa också. Senare när alla gäster hade åkt hem så åt vi middag. Men innan middagen hade jag och mamma lite filmmys i deras mysiga gästrum, vi skulle titta på en svensk film som vi hade börjat se för flera veckor sen den är i flera delar och vi hade 2 delar kvar så vi såg klart dom.


Visst är det mysigt i gästrummet som mina föräldrar har, pappa har hållit på och fixat där inne en massa, nya tapeter, panelen som han har spikat dit, det enda som fattas nu är en bräda högst upp på panelen som han också ska sätta dit, taket har även målats om av en målare. Sen så ärvde pappa en av dom där svarta fåtöljerna på bilderna här nere av farmor när hon gick bort och sen köpte han en likadan fåtölj, dom har inbyggd massage i ryggen där du styr via en kontroll hur mycket du vill bli masserad. Sen när du lutar dig bak mot ryggstödet så fälls en fotpall ut automatiskt så man nästan kan ligga ner i dom. Så där satt jag och mamma i några timmar och myste ner oss under en varsin pläd framför filmen, det var jättemysigt. När vi började se filmen så var det lite ljusare ute och då tittade jag ut genom fönstret en gång och såg att det snöade, När det snöar eller regnar ute tycker jag det är extra mysigt att krypa ner under en pläd och titta på lite film.


Idag har jag faktiskt mest tagit de lugnt, diskat och städat lite och stoppat upp en ljusslinga bakom gardinen brevid min soffa. :) Sen har jag även tittat lite på familjen Kardashian på tv.


Här bjuder jag på lite bilder från helgen.


 


 


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards