mariajasmine

Alla inlägg under december 2013

Av Jasmine Andersson - 30 december 2013 20:45

Hej igen här tänkte jag bara visa några utav julklappar som jag fick i år av mina nära & kära. :) På dom 2 första bilderna är det en fin blå kuvertväska med nitar på och sen en hårklämma med bling bling och så en fin ring, dom sakerna fick jag av Maria. Sen så är det även ett nagellack med på bilden och det var en sak som jag fick av min bror, fick mer saker av han men tog inte med allt i bloggen eftersom jag tänkte bara visa lite av det jag fick. Sen på den tredje bilden ser ni en fin kökshandduk, en rosa kökskniv och 2 st skoterlotter där man har chans att vinna en skoter eller andra saker som tex skotertillbehör m.m dom sakerna fick jag både av mamma o pappa och sen på den sista bilden fick jag 2 stycken snygga oranga öljettgardiner av mamma som jag hade önskat mig. :) Sen fick jag en massa andra saker också som tex. mer grejjer/heminredning till lägenheten, lite mer än 2000 kr m.m men orkar inte visa allt jag fick därför tog jag med några saker bara, jag blev iaf. supernöjd med allt jag fick av alla. :)


Hoppas ni också blev nöjd med era julklappar som ni fick. :) 



   





     

Av Jasmine Andersson - 30 december 2013 20:00

Hej igen. Hoppas ni alla har haft en bra & trevlig jul, det har då iaf. jag haft. :) Trots att jag har jobbat hela julveckan men haft rätt så korta turer har jobbat till ca kl. 13 nästan varje dag så de har varit skönt. Och när jag inte har jobbat så har jag varit hemma hos familjen och umgåtts, vi har ätit julmat, öppnat paket, tittat på Kalle Anka, spelat en massa sällskapsspel, sett på filmer, druckit glögg & baileys, ätit knäck och ischoklad och bara myst på. Så som det ska vara under julen. :) Jag hade lust att gå ut och festa på juldagen för det brukar vara jättekul ute då men jag orkade inte pga att jag bland annat skulle upp kl 7 nästa morgon och jobba. I fredags kväll åkte jag hem från mina föräldrar till lägenheten igen och så träffade jag Maria en sväng då vi inte hade träffats på lite mer än 1 vecka. Vi åkte ut en sväng och raggade med bilen, surrade & lyssnade på musik sen så bytte vi julklappar med varandra eftersom vi inte hade hunnit göra de innan hon skulle åka bort för att fira julen. Och jag fick jättefina saker av henne. :)


Igår tittade jag på film och bara myste på sen fick jag lite filmsällskap på kvällen också. :) Och idag har jag träffat Maria en sväng, vi har varit på lite affärer och handlat lite mat & dryck inför morgondagen sen har jag mest tagit de lugnt, jag är ju ledig tills på fredag nu så jag njuter av ledigheten. :)


Här bjuder jag på lite bilder från juldagarna. Som ni ser på en av bilderna här nedanför så hade jag pimpat och målat tomteluvor på mina naglar, första gången jag provade göra det och det var väldigt pyssligt att göra men jag blev supernöjd med resultatet. :) Som ni ser så har vi även mycket snö nu, såg att södra delarna av landet har haft det fattigt med snö i år under julen.


Även fast julen har passerat nu så hoppas jag att ni alla har haft en riktigt...





 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


    




   

Av Jasmine Andersson - 23 december 2013 00:30

Hej tänkte berätta att förra helgen bestod mest av fest och sen jobb också. Gick ut en sväng på krogen på fredagkväll med vänner. :) Det var ett liveband som heter Deeva som spelade då och som ni ser var vi upp en sväng på scenen och sjöng med i endel låtar. Jag har inte så mycket mer att berätta om den helgen, sen resten av helgen så jobbade jag ju bara. På den andra bilden ser ni ett änglaspel också, fick de av min gulliga mamma för några veckor sen och tyckte att det var så fint så jag ville ta en bild på de & lägga upp de här. :) 


Den här helgen däremot har jag haft lite julmys, har bland annat slagit in alla paket färdigt, bakat en massa till jul som knäck, ischoklad & nogatbisqvier. Sen har jag även hunnit med att färga håret, tvättat och städat lite, tagit fram julkläderna som jag ska ha på mig på julafton och packat en massa andra saker som jag ska ha med mig hem till mamma & pappa, hinner inte packa nån annan dag eftersom jag jobbar 13.00-21.15 imorgon och sen på julafton jobbar jag också fast bara 7-12 så de är inte så länge, jag missar inte kalle Anka iaf. ;) Därför har jag varit tvungen att fixa allt i helgen så allt är klart på julaftonen. Sen har jag även sett på lite filmer i helgen, tidigare ikväll myste jag mig ner i soffan med tända ljus och lite varm choklad & marshmallows och tittade på Jägarna 2 som gick på tv. Jag tycker att den är bra likaså tycker jag om den första jägarna filmen också. Ja så har min helg sett ut fullt upp mest hela tiden. Och nu snart ska jag krypa ner i sängen...


Här bjuder jag på lite bilder från förra helgen och den här helgen

& så vill jag önska er alla en riktigt God Jul så hörs vi snart igen... :)


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


  


  

Av Jasmine Andersson - 12 december 2013 22:00

Den 1 december slog dörrarna upp för den första tatueringstudion som någonsin har funnits här i samhället vilket jag tycker är jättekul. Nu kan man äntligen tatuera sig här på orten, förut var man tvungen att boka tid i antingen Luleå eller Piteå och då kunde väntetiden ibland ligga på omkring 3-6 månader. Min första tatuering gjorde jag i Luleå och då fick jag vänta i 5 månader innan jag fick en tid att göra den. Samma dag som Sandra hade öppnat studion som har fått namnet Stay Gold Tattoo så gick jag och Maria dit och tittade litegrann på tidigare jobb hon har gjort & jag kan bara säga att hon är grymt duktigt på det hon gör och hon är också en väldigt trevlig och öppen person. Jag vet litegrann vem hon är sen tidigare, eftersom jag har bland annat varit hem till henne en sväng förut då hon just hade flyttat hit från Stockholm, då köpte jag ett par lila snygga uggs av henne via facebooks köp/säljsida och då höll hon på att rita en massa snygga tavlor som hon visade för mig och redan då tyckte jag att hon var grymt duktig på att teckna. Så snart blir det att boka en tatueringstid hos henne. :)


Bilderna är tagna från NSD:s hemsida och på länken här nere kan ni läsa lite mer om henne:


http://www.nsd.se/nyheter/jokkmokk/hon-satter-farg-pa-jokkmokk-8034672.aspx


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 8 december 2013 22:15

Hej igen nu ska jag visa vad jag bakade idag, jo gjorde ju såklart lussekatter nu snart när det är lucia och allt, jag blev jättenöjd med resultatet och jag var ju tvungen att provsmaka en lussekatt sen då jag var klar och dom blev riktigt bra & fluffiga i konsistensen och väldigt goda så jag lyckades bra med dom. :) Det var perfekt bakväder idag eftersom temperaturen ute har legat kring - 32 grader hela dagen, brr så jäkla kallt alltså... Men vädret vänder så himla snabbt just nu, det är helt jäkla konstigt ena dagen kan det vara -30 grader och nästa dag kan det vara +3 grader skitmysko. +3 grader här upp i norr den här årstiden är väldigt ovanligt kan jag ju säga! Men jag klagar inte, jag gillar när det är milt och behagligt väder ute, hatar när det är för kallt jag tycker typ att 8-12 minusgrader är lagomt. Det har ju inte varit så kallt den här vintern faktiskt än så länge vi har haft flera veckor då det har varit bara några minusgrader så det är först nu de har varit några riktigt kalla dagar men snart återgår det till mildare väder igen sköönt.. :) Men ibland måste det ju också vara några minusgrader så att snön stannar kvar för jag vill ju ha en vit jul men det är inget man behöver oroa sig för när man bor här, för här är det ju alltid snö på julen. :)


Nu tänkte jag bjuda på 2 stycken bilder från idag, ha en fortsatt trevlig kväll nu allihopa... Se ya soon ;)


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 8 december 2013 21:00

Nu i fredags så jobbade jag till kl. 14.00 sen blev det till affären direkt efter de för att helghandla lite och sen till systembolaget, sen gick jag raka vägen hem och väl hemma la jag mig i soffan och vilade en liten stund. Sen när jag hade vilat lite så började jag laga middag som bestod av pepparbiff, het hösttallrik, kall beasås & lite svartpepparsås, så sjukt jäkla gott var det. Den heta höstallriken består av chevreost, fetaost, rödlök, minitomater, paprika, gröna & svarta oliver, pepparmix med olika chilisorter i som habanero, spansk peppar & jalapeno, och sen tillsist häller man över en påse med cashewnötter, häll lite olja över grönsakerna och sen ska allt detta in i ugnen i ca 30-40 minuter. Den här grönsaksblandingen blir ganska stark men väldigt god. :) Drack såklart ett glas rött till detta också av mitt favoritvin Castleforte Valpociella Ripasso. Sen blev det också faktiskt utgång vilket var väldigt kul. :) Gick över till Maria och förfestade hos henne med ett gäng, det var trevligt, vi lyssnade på musik, spelade ölspel och drack lite vin, Irish Coffè, Rom & Cola och whisky. Haha ni ser ju på bilden längst ner hur vi norrlänningar gör, vi dricker ren whisky med sugrör direkt från karaffen (haha skämt o sido såklart). ;p Men var bara tvungen att ta bild på de då Rille bara skulle smaka litegrann av whiskyn. ;) Lite senare drog vi vidare till Opera där vi var tills de stängde.


Hela lördagen var jag mest trött och bakis, så låg i soffan o tittade på nån film och bara tog det lugnt. Idag har jag bakat litegrann, visar sen i nästa inlägg vad det var jag bakade. :)


 


 


    


  

Av Jasmine Andersson - 8 december 2013 20:15

Något jag gillar är samiska ringar fastän jag inte är same själv, men dom har oftast så snygg design som gör att ringen är väldigt snygg & speciell. Jag har haft ett presentkort sen förra julen på Jokkmokks Tenn, jag gillar att få presentkort på smyckesbutiker och så men brukar oftast använda dom i sista sekund, men jag frågade personalen där om jag var tvungen att handla med de presentkortet inom 1 år men då sa dom att vi har inte så på våra presentkort så du behöver inte känna dig stressad att handla nått just nu om du inte hittar något. Men efter att jag och Maria hade tittat runt en liten stund i butiken så fastnade jag för Vaisaringen i silver, dom sa att det var den sista dom hade kvar just då i butiken men att dom skulle göra fler till nästa dag. Så jag bestämde mig för att köpa den ringen för jag tyckte att den var otroligt snygg. :) Det är ju så att dom tillverkar smycken i både guld och silver och så gör dom en massa andra tenn, silver och guld saker för hand själva och sen säljer dom alla produkter i deras butik. På den översta bilden här nere ser ni Vaisaringen längst till höger, den med 6 små ringar på sen har jag även Jokkmokksringen som jag fick i studentpresent och det är den ringen längst till vänster som har 3 små ringar på sig. Sen dom 2 ringarna i mitten har jag fått för längesen och vet inte riktigt vad dom heter, men det är också samiska ringar. Nu vill jag snart införskaffa Lapplandsringen & Norrbottensringen också för dom är riktigt snygga dom med. :)


 


 


 


 


 

Av Jasmine Andersson - 8 december 2013 20:00

Tidigare i veckan så köpte jag en Mary Kay produkt via en på jobbet som är återförsäljare på Mary Kay produkter. Just den här är till för att ta bort smink effektivt kring ögonen, jag gillar ju att sminka mig ganska mycket kring ögonen med eyeliner och sånt så då är det bra med en produkt som tar bort sminket ganska lätt. Jag har inte provat den förut så det blir spännande att se om den fungerar bra. :)


 


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards