mariajasmine

Alla inlägg under mars 2014

Av Jasmine Andersson - 24 mars 2014 21:45

Hej här tänkte jag visa lite bilder från helgen, jag fyllde ju 24 år nu i fredags så då firade jag tillsammans med några vänner, jag hade bokat ett bord i Kåbdalis kl 18.30 den kvällen. Det finns en skidanläggning där med olika skidbackar, restauranger, stuguthyrningar & husvagnsplatser m.m och för er som inte vet så är de ett väldigt populärt ställe. Innan vi åkte dit så träffades vi hemma hos mig och hade lite förfest, dom som kom förbi mig var Ida, Maria, Kristina, Darja & hennes kille Pär... jag bjöd på alkoholbål (tyvärr hann jag aldrig ta en bild på bålen då den var så himla god och gick åt ganska snabbt) ;p Det jag hade i bålen var: vodka, rött vin, fanta vilda bär & tropisk kocentrerad juice och så skar jag ner lite stjärnfrukt, lime & frysta hallon... Supergod blev den! :) Och till det åt vi lite snacks också & så lyssnade vi på musik, surrade och så öppnade jag lite presenter. :) Sen åkte vi till kåbban, där finns det 2 st restauranger en nyare som heter Kårleone och som är italiensk inspirerad och den gamla restaurangen Träkolskrogen som är en köttrestaurang och det var där jag hade bokat bord. :) Dom hade många olika goda rätter att välja på och här nere kan ni läsa vad jag valde att äta den kvällen.


Födelsedagsmiddagen i Kåbdalis:


Förrätt: Vitlöksgratinerad sniglar

(har aldrig ätit sniglar förut så det var spännande & jag tyckte faktiskt att de var jättegott)

Till varmrätt åt jag: Reninnanlår, stekt potatis & rotfrukter med rödvinsås, beasås & ett glas rött till de

Efterrätten bestod av: Glass med brynt smör, mini maränger, passionsfruktmousse, hallon, chokladströssel, smällande strössel + ett ljus på glassen för att jag fyllde år då & så valde jag en Irish coffe till de också...



Senare samma kväll skulle det vara en DJ där men eftersom Ida körde den kvällen och skulle hem tidigare så valde vi att hänga med henne hem och gick ut på Opera och där stannade vi tills det stängde. :) Jag var tvungen och fota en massa bilder inne i restaurangen för att det var så himla mysigt miljö därinne. :) Här kan ni gå in på deras hemsida och kika runt lite om ni vill.. www.kabdalis.com


Bilden på mig här nere tog jag samma dag då jag fixade till mig, men var inte riktigt färdigsminkad där eller färdigfixad i håret, hade inte hunnit ta ögonskugga på bilden och jag hade flätad sidecut den kvällen, men hann inte ta någon bild då jag var helt färdig eftersom jag hade mycket att förbereda innan gästerna skulle komma, får visa en annan gång då jag har flätad sidecut, tkr de är skitsnyggt iaf. :)


Här bjuder jag på lite bilder från kvällen...


 


 


 


 


 


 


   


 


 


 


 


  


 

Av Jasmine Andersson - 14 mars 2014 17:30

Nu har jag fixat mig en ny header här på bloggen, har velat göra en ny länge men har inte haft den tiden, men nu är de äntligen gjort och jag blev väldigt nöjd med resultatet. :)


 


  

Av Jasmine Andersson - 13 mars 2014 14:30

Heey här tänkte jag visa vad jag har köpt och som landade i min brevlåda nu i veckan. Först är de en fin partyväska som en superduktig och trevlig tjej har sytt själv, facebook är allt bra ibland. :) Jag är medlem i en pysselgrupp och där kan man se massa saker som folk pysslar med och delar med sig utav och förra veckan så hittade jag ett inlägg där en tjej hade gjort 3 st olika varianter av väskor. Alla såg olika ut men jag fastnade för en som var svart med ett kors på men den var tyvärr tingad redan, då kontaktade jag tjejen o sa att jag var intresserad av att köpa en om hon gör en till likadan väska i samma stil.


Några dagar efter de kontaktade hon mig på pm och skickade bild på en ny väska som hon hade sytt (det är den som är här nedanför) jag tycker att den var snyggare än den första väskan för den här väskan hon skickade till mig hade ju leopardfoder + leopardmönster sytt runt om väskan, den förra såg nästan likadan ut men den var istället mindre, helsvart och korset satt på ett annat ställe så jag blev mer nöjd med att få den här, det är ju kul att hon provar att göra väskor i lite olika stuk. :) Men jag bestämde mig på en gång för att köpa den och efter 2 dagar låg den fint inslagen i min brevlåda, jag blev överlycklig när jag öppnade paketet och såg hur fin väskan var i verkligheten. :)


Sen har jag även köpt en skitsnygg döskalle som jag har velat ha sen jag såg en sån hemma hos min kompis, jag tyckte den var så snygg och ville köpa en likadan så jag har sökt rätt så mycket på nätet på olika hemsidor för att hitta den. Den har varit slut i lager på många hemsidor men tillslut hittade jag en sida som hade den hemma, så då klickade jag hem den på en gång. Den är riktigt fin i verkligheten och den finns i både svart och silver men jag tycker att den svarta är snyggare! :)


 


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 13 mars 2014 14:15

Hej.. Här tänkte jag visa vad jag fyndade på en loppis som var för några helger sen, hittade en fin rosa kuvertväska och sen hittade jag 2 st stora, fina guldiga ljuslyktor och 2 st hänglyktor i ungefär samma stil som jag köpte. :) Väskan blir ju perfekt att använda till sommaren i olika sammanhang.


Sen har jag ju haft ett vitt tv-rums bord som ni har sett på bilderna jag har lagt ut för ett tag sen då jag visade bilder på min lägenhet men jag har velat ha ett svart Ikea lackbord länge nu och tur som jag hade var de en som skulle sälja ett sånt bord på facebooks köp och säljsida här i veckan så jag passade på att köpa det då. Och det är i jättefint skick, ser knappt ut som att hon som sålde det har använt de så jag blev nöjd. :)


Blev lite ovant med helsvart bord då jag är van vid det vita och jag har ju ganska mkt svart på vissa ställen i lägenheten nu men jag försöker att bryta av de med starka färger i tex gardiner, kuddar, dukar, ljuslyktor, prydnader m.m Jag gillar att hålla på och inreda så jag kommer ju så småningom att byta färg i lägenheten igen, jag brukar ha olika teman för olika årstider när de tex börjar bli vår tar jag fram turkosa gardiner och färger och tex under hösten brukar jag använda oranga färger och resten av året varierar jag mig med olika färger som tex. lila/svart och guld/svart m.m :) 


 


 


 


  

Av Jasmine Andersson - 5 mars 2014 23:00

Godkväll, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Starten på det nya året har väl inte varit så bra för mig, de har hunnit hända en hel del saker men nu kan jag bara hoppas att året slutar på ett bättre sätt än vad de började på! Från de ena till det andra så för några veckor sen så gick min gamla micro sönder, det började blixtra och brinna inne i den då jag skulle värma mat, alltså de var inte maten som det började blixtra från, vet att de kan göra de av vissa saker man värmen, men nu var det själva micron som började brinna.. Så jag stängde av den, drog ur sladden och kastade den och satte mig vid datorn för att börja söka en ny och då hittade jag den här rosa fina micron men var inte säker på om jag skulle ta den. Så jag letade vidare och tillsist stod de mellan en svart, en silver och den här rosa micron men då tänkte jag ääh jag köper den rosa, den var ju så cool o det är ju inte många som har just en rosa så jag beställde den och några dagar efter så fick jag ett mail om att jag kunde hämta ut paketet. Jag tog den på faktura och jag fyller ju år snart så mamma o pappa har sagt att dom ska betala den till mig i födelsedagspresent. :)


 


    

Av Jasmine Andersson - 5 mars 2014 22:45

Det var kul att se Jon Henrik vara med i Talang för några veckor sen. Jag har träffat han 2 gånger förut för ganska längesen han kände 2 stycken av mina tidigare ex som jag har varit tillsammans med. Jag o han hade ganska mycket telefonkontakt under 1 år också han var en väldigt snäll och godhärtat person minns jag, men nu har vi ju ingen kontakt längre med varandra. När jag såg detta på talang så blev jag berörd, han jojkar så himla fint. <3 



 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards