mariajasmine

Alla inlägg under maj 2012

Av Jasmine Andersson - 27 maj 2012 21:32

Chaaa. Tänkte skriva några rader här om hur helgen har varit. Efter jobbet i fredags så gick jag direkt till affären och handlade och så gick jag till systemet också för att inhandla de jag skulle dricka sen när jag kom hem så tog jag de lite lugnt för att sen göra mig iordning inför kvällen. Blev först lite grillmys ute i det härliga vädret och sen blev det lite förfest med vänner innan utgång. ;) Ute på krogen blev det en massa röjj, dans och så träffade man på en trevligt folk och även lite jobbiga människor, men men så brukar de ju vara när man är ute ibland. Men kul hade vi. :D Efter allt hade stängt så minglade vi runt lite och pratade med folk och när jag skulle gå tillbaka till mina vänner så hamnade jag mitt inne i ett bråk, jag skulle gå förbi ett gäng och två killar började precis slåss med varandra när jag skulle gå förbi dom men som tur var klarade jag mig undan bra och fick bara ett mindre slag i sidan av magen. Jag tycker det har blivit lite mer stökigare på den senaste tiden ute på krogen, nog för att de alltid händer bråk och sånt men ändå, aja men sen snackade vi med lite mer folk och tillsist drog jag och dom jag var ut med hem igen.


Nästa dag vaknade jag ganska sent men mådde faktiskt bra, var inte jättebakis men dock kände jag mig lite snuvig och hade ont i huvudet så har väl blivit lite förkyld eller så känner jag av nån allergi. Den dagen bestod iaf. mest av en massa städ och fix, städa igenom lägenheten och sen tog jag bort mina blommor ute som jag har haft under höstern och vintern för nu snart ska jag plantera en massa fina sommarblommor hade jag tänkt sen gick jag med en massa vinter/höst jackor in till mitt förråd så nu har jag bara sommar jackor och sånt framme.


Senare under kvällen så gjorde jag kräftstjärtsröra med rostat bröd, te och lite vitt vin och tända ljus och dukade upp fint framför tv:n och inväntade att Maria skulle komma och titta på melodifestivalen tillsammans med mig. Och det var ju så himla roligt att Sverige vann alltihopa, ja ni har ju sett vad jag skrev i ett tidigare inlägg här om det. :p


Här kommer det lite bilder från i fredags...


     


    


Jo idag har det ju varit morsdag så då har jag ju varit hemma hos familjen och hälsat på och firat mamma, hon fick lite presenter av mig och hon hade varit så duktig och baka en egen tårta med egna tårtbottnar som blev jättegod. :) Egentligen skulle väl jag ha gjort en tårta till henne men har haft så dåligt med tid i helgen att göra de och sen vill jag inte bara gå och köpa en tårta för jag tycker att hemmagjorda tårtor är goda och så kan man fylla och dekorera dom själv som man vill ha dom. Sen var jag och mamma ute och solade en massa men det har blåst så himla mycket idag så tillslut var de inte skönt att sitta ute längre, till middag åt vi grillat med sallad, pommes och svartpepparsås, riktigt gott var det. :p


Nu har jag kommit hem för några timmar sen och ska ta det mest lugnt resten av kvällen, för är fortfarande snuvig åde, men skönt för imorgon får jag sovmorgon för jag börjar först jobba kl 13.30 och sen slutar jag 21.00 så de känns väldigt skönt.


På den andra bilden ser ni den fina tårtan som min mamma hade gjort idag. :) Den första bilden är tagen för några veckor sen hos en kompis men eftersom det var jordgubbar på båda bilderna så tyckte jag dom passade att lägga in brevd varandra i samma inlägg och för att det är sommar snart och jordgubbar är ju typiskt sommar. ;)


    


Så nu har jag fått nerskrivet några rader om hur min helg har sett ut, hoppas ni alla andra också har haft en bra helg. Se yaa soon. :)


  

Av Jasmine Andersson - 27 maj 2012 03:00

Hejja sverige och hejja Loreen. Jag gillar henne så himla mycket. Hon är en fantastisk artist och varje gång jag hör henne sjunga så blir jag trollbunden och får rysningar i hela kroppen, hon är magisk i sina framträdanden och har det lilla extra, hon lever sig in i det hon gör och så förmedlar hon mycket känslor i sina låtar, just låten Euphoria innehöll många känslor och var helt klart den bästa låten i hela Eurovision Song contest i år.



    


    


Så nu har jag och Maria planerat in en resa neråt landet då Eurovision song contest 2013 blir av. Klart man måste åka på den då den kommer att bli i Sverige. ;)


  

Av Jasmine Andersson - 19 maj 2012 22:07

Tänkte lägga in lite bilder från tidigare i veckan och från förra helgen som jag inte har hunnit visa ännu. :)


    


    


    


    


    


      

Av Jasmine Andersson - 19 maj 2012 21:21

Cha för längesen visade jag en leopardväska här i bloggen som jag fick av en kompis då jag fyllde år och idag har jag gjort om den lite, jag har sytt på en rosett och jag blev jättenöjd med resultatet. Tänkte visa er hur det blev. :)


    


  

Av Jasmine Andersson - 10 maj 2012 18:30

Heey igen bloggen. :) Nu var de längesen jag skrev här, har haft ett låååångt uppehåll nu igen. Men jag känner att jag hinner knappt uppdatera och skriva nånting här för det händer så mycket andra saker i livet. Men jag kommer ju såklart att ha kvar bloggen och skriva ibland då jag har tid och så. Så ni får fortsätta följa mig ni som gör det. :p Hur som helst de har varit mycket jobb under den senaste tiden speciellt då man jobbar 100 % och jobbar både dagar, kvällar och helger, så det är ju en utav anledningarna till varför man bloggar lite mindre, men jag ska försöka bli lite bättre iaf. Under dom närmaste helgerna då jag har varit ledig har det i vanlig ordning varit lite fester med kompisar och så.


Och förra helgen på lördagen så var det loppis på folketshus för allmänheten också under hela dagen så då gick jag dit en sväng för att en av mina kompisar stod där och sålde saker som hon ville bli av med eftersom hon ska flytta till en annan lägenhet snart. Det fanns många fina saker som jag fyndade. :) Kommer att visa bilder på det jag köpte i slutet av detta inlägg.


Lite senare ikväll kanske jag ska umgås med lite kompisar, men nu först ska jag äta lite middag och titta några avsnitt av Bigbrother. Idag har jag haft min lediga dag och imorgon blir det att jobba kväll och sen jobbar jag resten av hela helgen också så det blir en ganska lugn helg för mig då.


Nu kommer det lite bilder på det jag köpte förra helgen.


    


    


  


Den första bilden med ljuset, den köpte jag inte på loppisen utan den har jag köpt på återvinsten för 2 veckor sen ungefär men har inte hunnit visa den, men allt på dom andra bilderna har jag köpt på loppisen. :) Det ni ser på den andra bilden är en låda att förvara tidningar i och så ser ni ett par kopparfärgade panelgardiner som jag hittade, sen är det 2 stycken äggkoppar i form av ett hjärta och den gröna stora blomman kan man använda till att sätta grönsaker i om man tex äter tacos eller ha nötter eller vad som helst i den, men eftersom jag gillar tacos så kommer jag nog att använda den flitigt till de. :p


Sen på den andra bilden är det ett par röda jättesnygga skor och en röd och fin partyväska, skorna fick jag betala 20 kronor för och dom ser ju helt oanvända ut, helt sjukt vad man kan fynda fina saker. :D Sen på nästa bild ser ni ett snyggt armband som jag hittade och sen en fin hårklämma (som min kompis mamma hade köpt och gav till mig, helt gulligt av henne.) :) Sen ser ni ett par örhängen och ett hänge utan kedja, ska försöka hitta en fin guldkedja till den, och för dom örhängerna och hänget fick jag endast betala 5 kronor, dom är ju hur fina som helst med en fin vit pärla och med 3 strass stenar på varje hänge så man kan säga att jag gjorde en massa bra klipp.


Sen på dom 2 sista bilderna ser ni ett supersnyggt smyckeskrin i form av en soffa som jag köpte av min kompis då. Jag var med henne när hon köpte det i stockholm förra sommaren då hon och jag var där på semester och jag tyckte de var snyggt redan då så den är inte ens 1 år gammal och är i fint skick, men det ska vara en eller två mindre kuddar på den också, men hon ska se om hon hittar dom nånstans hemma hos sig så ska jag få dom för dom hör till skrinet också. Ja det var allt jag fyndade och är supernöjd med alla köp. :D


Ja det var allt för mig just nu, se yaa soon bitches. ;)


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards