mariajasmine

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jasmine Andersson - 31 oktober 2011 12:00

    


    


      


      


Hej bloggen... Har varit lite frånvarande som vanligt haha... :p Nä men har varit så mycket nu på den senaste tiden så har inte hunnit blogga jättemkt. Kan börja att berätta hur fredagen har varit, dagen började med att jag gick och handlade med lite vänner, sen var de bara att dra sig hemåt för att börja laga lite mat och fixa till sig inför kvällen. Middagen bestod då av fläskkarrè, potatisräfflor, svartpepparsås, sallad och varma grönsaker i ugnen, sen blev det ngr glas rött vin till det. Som vanligt var det party som gällde, var ju Glow in the dark party och det kan man ju inte missa liksom. Man måste passa på medans det händer roliga grejjer, det var också bra med människor ute så de var riktigt kul :D Kunde dock inte dricka jättemkt för jag skulle upp och jobba kl. 7.00 nästa morgon, skulle jobba 10 timmar då så för att orka med den dagen tog jag det ganska lugnt ändå.


Hela lördagen bestod av jobb då som sagt... Och sen då jag kom hem på lördag kväll frossade jag i lite goda räktoaster som jag hade gjort och skulle äta framför tv:n med en kopp te i handen också, bara ha lite sådär allmänt lördagsmys. :) Gick även förbi en kompis som hade varit på Ikea hela lördagen och shoppat loss, fick se mycket av det hon hade köpt. Min mamma var också på Ikea den dagen, Många kommun anställda åkte dit för att handla för det var en bokad resa dit som kommunen hade fixat ihop. Så jag bad min mamma att köpa en jättefin maskroslampa till mig som jag ville ha, blev jätteglad för den, men har inte packat upp den och monterat ihop den, men kan lägga in en bild på den senare då jag har fått upp den på rätt plats i lägenheten och de.


På söndag har jag också jobbat mellan klockan 7.00-15.30... Det gick bra, sen ringde mamma till mig och ville bjuda mig på söndagsmiddag så åkte hem till mamma o pappa och hälsade på, min bror hängde med dit med, så var där ganska länge och när jag kom hem igen till lägenheten så lyfte jag in lampan i hallen åde sen har jag mest chillat framför tv:n och datorn.



Idag ska jag jobba igen, det blir ett kvällspass denna gång mellan kl. 12.30-20.30 Nu sitter jag vid datorn och tittar på olika bloggar och på en hemsida där jag har hittat jättesnygga mobilskal som jag vill beställa snart. Nu ska jag strax bege mig mot jobbet. Just det jag kan berätta att nu på onsdag kväll så blir det en taco fest med jobbet, med lite dricka och sånt, så det ska bli roligt och trevligt :D



Aja nu har jag berättat lite om hur allt har varit och vad jag har haft för mig dom senaste dagarna...


See yaa soon again...

Puss & Kram / Jasmine

Av Jasmine Andersson - 27 oktober 2011 20:01

          


Cha cha bitches...


Jag lovade att jag skulle blogga igår, men blev inte så för jag kom hem ganska sent. Så bloggar ikväll ist. Jag var hemma hos mamma och pappa igår och hälsade på för pappa fyllde nämligen år då. Grattis till dig än en gång. :) Det blev att frossa massor i smörgåstårta, mums så gott det var :p Sen gick jag över till en granne som hade sin släkting på besök där och som ville träffa mig eftersom hon inte har sett mig sen jag var liten, det har gått flera år sen sist vi träffades. Så det var kul att träffa henne och prata lite och så, hon fyllde faktsikt också år igår, men jag fikade ingen tårta där för var så mätt efter att all smörgåstårta jag hade tryckt i mig. :p Hehe...



Något som känns lite tråkigt är att det har börjat bli så kallt och trist ute nu också... Längtar verkligen tillbaka till sommaren igen. Snön som kom för 1 vecka sen ungefär har smält bort nu, men snart kommer det snö igen som stannar i flera månader... Så trist... Men men vad ska man göra liksom, de är bara att gilla läget och vänta tills nästa sommar kommer igen. :) La ut en fin höstbild i detta inlägg också som är tagen för ganska längesen. Gillade den bilden, därför la jag ut den. Den har ingenting med inlägget att göra.


Nu har jag börjat använda min nya telefon på riktigt och jag gillar den verkligen, den fungerar så bra. :D Men har inte abonnemang så funderar på att skaffa det och så funderar jag på att köpa ett snyggt mobilskal som jag har hittat eller (har hittat några stycken snygga) och som är så typiskt mig ;) Hehe, berättar inte ännu vart jag har hittat dom, det kmr senare i nått annat inlägg då jag har beställt ett skal.


Ja det var allt jag hade att säga just nu...

Puss & Kram / Jasmine

Av Jasmine Andersson - 25 oktober 2011 19:49

           


Cha cha bloggen... Idag har jag jobbat 8.00-16.00 sen har jag kommit hem och bara tagit de lugnt resten av eftermiddagen i stort sett. Väntar på att programmet Värsta pojkväns akademin ska börja, det börjar om en timme ungefär på tv3. :) Jaja nu ska jag fixa lite saker innan det börjar. Jag skriver och uppdaterar mer imorgon, lovar... Hörs då igen...


Puss & Kram / Jasmine     

Av Jasmine Andersson - 23 oktober 2011 18:57

  


Ikväll kl. 20.00 på kanal 5 är det säsongspremiär av Vem kan slå Filip och Fredrik, det måste ses. :) Ska ner till tvättstugan och hämta all min tvätt som är klar nu, sen blir det att sitta här en stund för att invänta på att programmet ska börja.


Imorgon väntas det jobb kl 7.00-16.00 och så blir det gym1 efter det mest troligt... Var ett tag sen jag var på gym1 nu så jag behöver gå dit och träna lite igen efter alla fester som varit och de under den senaste tiden. Hehe ;)
Nä nu ska jag kila vidare..
Se ya soon..


Puss & Kram / Jasmine

Av Jasmine Andersson - 22 oktober 2011 17:11

       


Igår blev det finmiddag och fest tillsammans med vänner. Haha hade egentligen inte tänkt gå ut denna helg eftersom jag har varit ute den senaste tiden varje helg, tänkte ha en helg utan alkohol nu, men blev övertalad att följa med av vänner så det blev ingen lugn hemmakväll, hängde med dom festprisse som man är. :) Haha... Nja men nu ska jag försöka att inte gå ut förän det är något speciellt ute. Halloween är väl om 2 helger, hoppas jag iaf. då blir det att gå ut och röjja. Kom hem kring 5.00 imorse så tog en rejäl sovmorgon idag.


När jag vaknade till liv igen såg jag att det hade snöat ute, låg lite snö på marken, få se hur länge den stannar nu... Brrr... kallt det börjar bli nu. Men det är ingenting mot för vad det kommer att bli då den riktiga vintern är här, ca 70 cm snö och minus 26 grader ungefär, ibland mycket kallare också... Brr.. Jag längtar ändå tillbaka till den varma och sköna sommaren igen. Men men nå överlever jag den här vintern också. :p


Nu blir det snart att laga lite middag och sen vila en stund, senare ikväll kanske det blir lite bastu tillsammans med kompisar, jag får se... Känner mig ändå trött och sliten idag så vill hinna vara hemma och bara he en lugn chillkväll också. Så får se vad jag gör ikväll...


Men men nu ska jag fixa lite käk, hörs snart igen...


Puss & Kram / Jasmine

Av Jasmine Andersson - 19 oktober 2011 20:44

 

Idag har jag varit ledig så har varit till affären och handlat lite mat och så, sen har jag även varit och köpt en ny telefon, det var behövligt eftersom min gamla höll på att lägga av. Den nya telefonen blev en Samsung Galaxy S 2... Jag känner mig väldigt nöjd med det köpet. :)


Har nyss varit ute på en liten längre promenad med en kompis och hennes hund, jag vill också ha en egen hund, är uppväxt med hundar. Men jag kommer att köpa en hund någon gång i framtiden.


Fick även reda på idag att jag inte kan åka till Mora och hälsa på min kompis om 3 veckor som jag hade tänkt göra, för hon var tvungen att åka akut till sitt hemland pga att hennes kille inte mådde bra och hade opererat sig. Så får åka till Mora snart istället. Hoppas hon kmr tillbaka till Sverige snart igen så jag kan åka till henne... Jag längtar


Nu ska jag iaf. snart titta på efterlyst på tv3 hade jag tänkt och går kanske förbi Maria en sväng lite senare.. Imorgon blir det iaf. jobb en dagtur 7.00-16.00


See ya soon...


Puss & Kram / Jasmine

Av Jasmine Andersson - 16 oktober 2011 18:27

Hej bloggen... Herregud nu har jag inte uppdaterat på ett tag, dålig stil av mig alltså... Men men jag tänke säga att jag lever iaf. Kan berätta lite om hur helgen har varit. I fredags var jag och handlade på dagen och senare på kvällen blev det middag med Maria, efter det så gjorde vi iordning oss för att bege oss ut på lite party, party... :p Det var nämligen disco på Opera och de var ganska mycket folk ute. Jag o Maria shakeade loss på dangolvet som bara den.. ;) Roligt hade vi :) Sen när allt stängde så drog vi på efterfest och kom hem typ fem på morgonen, då gick vi till mig och åt lite mat sen blev det att lägga sig i sängen för att sova lite.


På lördag hade jag mest en chilldag eftersom jag var gode bakis, så tog det bara lugnt och senare på kvällen blev det filmkväll och sen en liten promenad ute med kompisar.

Och idag har jag bara mest städat i lägenheten efter festen åde... Och resten av kvällen blir lugn för imorgon ska jag jobba, börjar ganska sent, så det blir sovmorgon ändå, sköööönt... jobbar 12.00-21.15 Så det blir inget gym imorgon iaf. men ska dra mig dit ngr andra dagar i veckan...

Ja det var allt jag hade att säga just nu iaf, men skriver snart igen. Lovar... :)

Puss & Kram / Jasmine

Av Jasmine Andersson - 12 oktober 2011 21:41

Gillar den här låten. En speciell person har gjort den till mig för inte så längesen<3



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards