mariajasmine

Alla inlägg under december 2011

Av Jasmine Andersson - 31 december 2011 21:49

Gott nytt år önskar vi er alla bloggläsare, ha en bra kväll nu allihopa. Puss på er<3



   
 

Av Jasmine Andersson - 28 december 2011 16:56

Tja. Idag var egentligen mina planer att åka iväg med kompisar till Luleå town och shoppa lite på mellandagsrean. :p Dom åkte iväg ganska tidigt imorse men jag valde att inte följa med eftersom jag bland annat hade så många räkningar att betala denna månad, alla julklappar jag gav bort i år till nära och kära beställde jag via nätet och var tvungen att betala dom innan jul och några efter jul och kläderna som jag har beställt för ett tag sen var jag tvungen att betala nu med så det har gått många fler tusenlappar på alla räkningar mot för vad jag brukar lägga ut varje månad så därför valde jag att stanna hemma. Och sen är min plan att kanske nästa vecka nån gång åka till Luleå eller Gällivare med familjen för att handla, ska bland annat köpa en ny säng som går på några tusen så det var också en av anledningarna varför jag inte åkte med till stan just idag. Jag hinner ändå åka snart till Luleå om någon månad för att shoppa med nån kompis så de gör inget att jag missade det den här gången.


Istället har min dag då bestått av en hel tvättdag, det var någonting som jag var tvungen att ta tag i och göra för tvättkorgen var ganska full. Så nu har jag nästan nyss tvättat klart, sköööönt. :p Har just fått i mig lite mat också det blev mammas goda hemmagjorda köttbullar som hon hade gjort till julen och så blev det stuvade makaroner till det, riktigt gott. :)


Nu sitter jag och tittar lite på tv, ska nog försöka sy upp min klänning också som jag beställde och tänkte ha på nyår, den var nämligen lite för lång för min smak men annars var den jättefin. Jag själv har ingen symaskin hemma, men jag kan nåla upp den så mycket som jag ska sy upp den så kan jag ta med mig den hem till familjen och sy upp den där för mamma har en symaskin hemma. 


    


Jag hade inte lika mycket tvätt som jag brukar ha men det var mer tvätt än vad det är på bilden för jag hade hunnit slå på en maskin där redan. Nu väntas det jobb imorgon också 7.00-16.00 jobbar som vikarie ännu tills min tjänst sätts igång vilket blir om några veckor. Aja det var allt för mig just nu. See ya soon. :)


 

Av Jasmine Andersson - 27 december 2011 18:56

Cha cha, blev inte 2 inlägg igår som jag sa men men gör ett nu istället då. :) Jo på juldagen var jag ju ut på fest som jag skrev i det förra inlägget. Det var jättemkt folk ute och vi gick ut tidigare än vad vi brukar göra, började dra oss ut kring tio på kvällen. Jag kom ju först hem från familjen kring halv sju så jag stressade hoppade in i duschen och fixade till mig för att dra vidare till Maria. Där var vi ett tag o förfestade och sen fick vi skjuss av Kristoffer och Anton till Hotellet. Hela kvällen var rolig och man träffade på en massa människor som jag inte brukar träffa på alltid annars, men många som har flyttat härifrån är ju här nu under julhelgen eftersom många firar julen med sina familjer och sina nära & kära.


Det var iaf. proppat med folk på dansgolvet och mitt i allt när vi stod och dansade och då det var bra drag så hörde jag hur glasflaskor med öl kraschades i golvet och 2 stycken killar började slåss rejält mkt, så DJ:n slutade spela musiken och vakterna fick kasta ut dom 2 killarna, sen när dom var ute så fortsatte festen igen. :)  Och när allt stängde sen så skulle vi på efterfest men det tog så långt tid innan folk bestämde sig och jag o Maria blev hungriga så gick hem till henne och åt lite mat, sen gick jag hem och la mig för att sova efter ett tag. :p Hela gårdagen var jag mest bakis så har inte så mycket att berätta om vad jag gjorde då, tog det mest lugnt då.


Idag sov jag ut ganska länge sen gick jag till jobbet för att chefen ville träffa mig och prata, var lite nervös faktiskt men det var positiva besked. Jag kommer att få fast jobb, blir heltid i 1 år framöver från och med i slutet av januari eller början av februari. Så jag blev jätteglad. :D Har även varit med en kompis en stund tidigare idag och betalt lite räkningar, var rätt så mkt räkningar denna månad, alla julklappar jag beställde från nätet bland annant åde, men men så är de ju ibland.


Nu har jag för ett tag sen ätit lite matrester från julen och nu ser jag att det blåser ganska rejält mkt ute, så tänker vara inomhus och mysa ner mig i soffan resten av kvällen och bara ta de lugnt. :)


    


    


    


Det blev lite bilder från festen i söndags. :p


Ha det så bra alla nu allihopa så hörs vi snart igen.


  

Av Jasmine Andersson - 26 december 2011 19:30

Hohoho :) Heey igen. Nu har jag haft ett litet uppehåll i bloggandet, men det har säkert dom flesta haft under denna helg. Hoppas eran jul har varit bra och att ni har varit snälla och fått många fina julklappar och njutit av den goda julmaten, min jul har varit jättebra och jag har fått fina julklappar. :D Nu ska jag berätta lite om hur min jul har varit.


På julaftonsmorgonen vaknade jag kring kl. 9.00 på morgonen och då hade vi en gemensam julfrukost med risgrynsgröt, smörgåsar, skinka, te osv. Mamma var inte med på frukosten för hon jobbade några timmar på dagen, men hon kom hem igen innan vi skulle äta julmiddagen. :) Efter vi hade ätit frukost så tog jag det lugnt ett tag sen började jag fixa till mig och tog på mig fina kläder. Sen åkte vi och hälsade på farmor och fikade lite med henne, gav henne lite julklappar och så fick vi julklappar av henne också.


Efter vi hade varit hos henne var det bara att börja dra sig hemåt för att fixa iordning julmaten. Vi la upp all mat på fina fat och skar iordning allt. Sen hade klockan hunnit bli så mycket så Kalle Anka började då vi var nästan färdiga med allting så då bänkade vi oss framför tv:n med lite ischoklad och knäck och satt och tittade på det. Sen kom mamma hem igen och då fixade vi det sista innan vi började äta av maten. Det var jättegott och man plockade av allt som man tycker om. Sen till efterrätt åt vi lite glass med varma hjortron, mums det var gott, jag som älskar hjortron. :) Efter all den goda maten var man så mätt så man fick lite matkoma haha. :p


Sen då klockan hade blivit kring sju på kvällen så började vi att dela ut julklapparna. Jag fick bland annat pengar, smycken, saker till lägenheten, en t-shirt av min bror med ett mustang tryck på, (eftersom pappa har en bil, en mustang så ville min bror ge mig en sån tröjja så när jag åker bilen kan jag ha på mig den ibland) Hehe. :p 


När alla hade öppnat julklapparna färdigt så var vi nöjda, mätta o belåtna och senare på kvällen drack vi lite Jäger & Baileys och tittade vi på en film, det blev Jägarna 2, (jag och min bror har sett den förut på bio, men mamma och pappa hade inte sett den). Dom tyckte den var bra. :)


Sen efter det blev det att gå och lägga sig och på juldagen sov jag ut ganska länge eftersom jag var vaken länge kvällen innan. På juldagen umgicks vi familjen och kokade lite varm choklad, åt lite After Eight och bisqvier och spelade Yatzy och lite kortspel, det var roligt och mysigt. Och innan jag och min bror skulle bege oss hem igen så åt vi en gemensam julmiddag igen. :) Så lite senare på kvällen kom vi hem och jag skulle gå ut på krogen med kompisar samma kväll, berättar mer om det i ett annat inlägg. :)



 


    


    


    


Här är lite bilder från Julaftonen. :)  


 

Av Jasmine Andersson - 23 december 2011 20:16

Hej igen nu blir det ett till inlägg här, nu har jag i stort sett packat klart allting så snart beger jag mig till Mattisudden och till familjen och hundarna. :) Har tidigare ikväll varit med Maria och hämtat ut pengar och så gick vi och hämtade våra saker som vi hade beställt för några veckor sen från Oriflame. Jag blev jättenöjd med det jag hade beställt, många fina saker var det. :) Sen gick vi vidare och till Lilla Paradiset för att äta en pizza, tog min favorit pizza som jag alltid brukar ta, den heter just paradis och på den är det oxfilè, champinjoner, lök och beasås, tomater är också på den, men jag brukar ta - tomat för gillar inte tomater. Gud så gott det var iaf. så nu är man mätt och belåten. :) Sen gick vi hem igen och så hämtade jag mina julklappar som jag hade hos Maria<3


Nu ska jag fixa det sista och snart dra mig vidare.


Här kommer det lite bilder.

    


    


På bilderna ser ni Elvis Marias hund i sin jultröjja och sen lite godsaker som jag ska ta med mig och ge till mamma och pappa :) och sen är det mina julklappar som jag fick av Maria<3 Och på den sista bilden ser ni det jag beställde från Oriflame. Nu ska jag dra mig vidare och packa det sista som jag ska ha med mig hem till familjen.


Ha det bra nu allihopa och vi hörs snart igen, jag ser ju när jag uppdaterar nästa gång, men det blir inom några dagar iallafall. :) Det lovar jag.


             

Av Jasmine Andersson - 23 december 2011 13:15

Heey alla fina läsare. Har hänt endel saker dom senaste dagarna, i onsdags var jag bland annat på julbord på dagen med jobbet och igår så jobbade jag till 14.45 och sen så var jag faktiskt förbi affären en sväng och handlade lite med mamma, när jag kom hem igen så fixade jag det sista och slog in lite julklappar, gjorde iordning lite saker som jag skulle ha med hem till familjen och så. Kollade även igenom posten och hade fått ett jättefint julkort av en speciell person som jag visste att jag skulle få, du vet själv vem du är. :) Tack för det de var ett jättefint och gulligt kort. Senare på kvällen så var jag iaf. förbi Maria och gav henne julklappen som jag har köpt till henne, jag är också förövrigt så glad att hon finns i mitt liv, hon är en av dom finaste vännerna jag har, vi har haft så många roliga stunder tillsammans med varandra<3 Vi hade lite tjejsnack med varandra och så blev jag bjuden på lite jäger (som gick rakt upp i huvudet faktiskt) hehe, vi firade in julen litegrann kan man säga. :p Här längre ner i inlägget så visar jag lite bilder på bland annat ett mobilfodral som jag har haft i några dagar, den passade inte riktigt till min mobil, tyvärr :/ men behåller den ändå och kommer att använda den ibland om jag vill skydda mobilen när jag har den i min väska till exempel. Hade en skyddsplast på displayen förut, men den lossnade ju typ på en gång så den var inge bra. Sen älskar jag mina nya innetofflor också som jag har köpt, dom är supervarma, mysiga och jättefina. :) och längst ner ser ni julkortet som jag fick igår :) Nu hade jag iaf. tänkt börja packa lite saker som jag ska ha med mig ikväll då jag åker hem till familjen där julen kommer att firas, så vi hörs snart igen.


    


  


Jo jag kommer kanske att göra ett till inlägg lite senare ikväll också. :)

Men ni får ha det så bra tills dess. See ya soon.


               

Av Jasmine Andersson - 21 december 2011 20:45

Cha cha. Nu tänkte jag göra ett inlägg här som jag lovade en person att göra, det här inlägget beskriver då en underbar person som heter Christoffer. Du är så himla fin både på in och utsidan och jag blir glad av att prata med dig, kanske vi träffas snart nån gång som vi har sagt ett tag nu till varandra.


Jag säger inte att jag är tillsammans med den här killen bara för att jag skriver om han här på bloggen men snart nån gång ska vi träffas och umgås, göra roliga saker tillsammans och sen får man se vad som händer liksom. Man ska inte göra förhastade saker utan man kan träffas och umgås och sen ser man vad som händer. Har man för bråttom med vissa saker så kan ofta allt bli så himla fel i slutändan. Men han är iallafall en person som är snäll, ödmjuk, omtänksam och har en fin insida, vilket är viktigt att en person har om man vill släppa in dom nära inpå en i livet. Det jag gillar med han är att han är sig själv helt enkelt, det är en av dom viktigaste sakerna i livet att man är sig själv och inte försöker att vara någon annan för det kan mest skapa problem in the end.



  



Carpe diem, lev för dagen. Fyll ditt hjärta med behagen. Följ ditt hjärta, inte hjärnan.

Känslorna finns i den inre kärnan. En glöd i hjärtat det alltid finns. Ett första minne som man alltid minns.

 

El amor lo conquista todo

 

- Sueno de manana

recordar el dìa de ayer

vivo en el hoy.


 

  

Av Jasmine Andersson - 18 december 2011 23:00

Heeey igen. Mycket har jag gjort denna helg, fredagen började med att jag skulle gå och besöka tandläkaren igen och såklart när jag just hade kommit dit så var det stängt, jag visste inte att dom stängde kl. 14.00 varje fredag. Nog för att jag inte har så ont i tanden och tror inte att jag behöver dit igen på ett tag för att kolla på visdomstanden men men har iaf. en tid där på tisdag kl 11.30 så får se om jag går dit då eller om jag ringer och avbokar tiden. För har jag inte ont eller nå i tanden då så behöver jag ju inte dit egentligen. Aja eftersom dom hade stängt så gick jag tillbaka igen och gick in på affären för att snabbhandlade lite. Hämtade även ut 2 av mina paket som jag hade beställt med kläder i, så när jag kom hem så provade jag allting på en gång, allt var fint och passade bra, blev supernöjd och nu väntar jag bara på mitt 3:e paket med en svart längre kappa i och ett par snygga innetofflor i också, dom borde komma nu den här veckan nån gång. :)


Resten av fredagen tog jag det lugnt, tittade på musikhjälpen och nån film och sen hann jag vara förbi en kompis en sväng och prata lite, fika och umgås. Nu har det inte varit några vilda fester på ett tag och det är ju skönt det med ibland, men den 25:e December blir det party igen, då är det ju julparty på hotellet, 2 barer öppna och 2 våningar igång samtidigt så då blir det röjj och roligt skulle jag tro. :D


Sen igår på lördagen så blev jag väckt lite tidigare på morgonen, hmm eller rätt så tidigt för mig iaf. då det är helg och man ändå är ledig. :p hehe... Men iaf. då kom mamma och pappa hit och var snäll och fixade en massa saker, fick upp en julgran men hade inte hittat nån bra julgransbelysning så blev ju akut att åka runt för att leta efter en, vi fick åka på flera affärer och tillslut hittade vi en fast inte med färgade lampor, hade velat ha med färg, men då måste man till stan o köra typ 20 mil för att köpa de, så dom här får duga i år iaf. :p Sen var polisen ute och hade blåskontroll också så då fick vi stanna o göra de, dom har tydligen haft det hela den här veckan.


Sen när vi hade hittat allt så åkte vi tillbaka till mig och fixade julgransbelysningen och sen fick jag upp min välkommen skylt på dörren också då pappa hade med sig sin borr och så tog vi och stoppade upp hyllan på toaletten igen under toalettfönstret så nu sitter den bra där och tillsist fixade vi min maskroslampa. Allt blev bra och mina föräldrar är så snäll som hjälpte mig att fixa allt det, ni är guld värda<3 Jag kommer att visa bilder på hur allt blev i detta inlägg. Sen när allt var färdigt så satt vi oss ner för att fika lite, sen efter en stund så åkte dom hem igen. På kvällen såg jag på tv, åt god middag och sen träffade jag en kompis som hade lite saker att berätta och så tog vi oss ett varsitt glas med Asti och mysdrack lite bara. :)


Idag sov jag då ganska länge och sen har jag gjort både knäck och ischoklad, var även ut och skottade bort lite snö vid min ingång åde, har ju snöat en hel del dom senaste dagarna. Sen blev det middag och lite hästhoppning till det, synd att det inte gick allt för bra för svenskarna, Rolf Göran Bengtsson kom ju till omhoppningen men rev ju då ett hinder, då han genade lite för mycket. :( Aja så kan de gå ibland, bättre lycka nästa gång sverige. :)


Nu ikväll har det mest varit chill framför tv:n, har haft tänt det 4:e och sista adventsljuset och så gjorde jag en nyttig och uppfriskande milkshake med bland annat banan, en massa bär i och hallon o blåbärsjuice, lite mjölk osv, den blev jättegod. :)


Nu kommer det lite bilder här också.


    


    


    


    


Sådär nu har jag lyckats få ihop ett inlägg igen, Nu ska jag bara ta de lugnt, så vi hörs snart igen. :)


      

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards