mariajasmine

Alla inlägg under april 2013

Av Jasmine Andersson - 10 april 2013 23:30

Heejsan. :) Nu blir det ett litet kortare inlägg här, tänkte bara säga att jag har kommit igång med träning lite smått och det känns väldigt bra och skönt. :) Var tidigare ikväll med Ida & Maria på gymmet, tränade i ungefär 1 timme och sen gick jag och solade 10 minuter som avslutning.. Skööönt. :) Sen när jag kom hem så fyllde jag upp ett bad, tog fram lite vin & kex och lite annat smått o gott och så tog jag fram en ansiktsmask som jag kletade in i ansiktet innan jag myste ner mig i badet & kopplade av till lite musik från NRJ :) Myskväll på hög nivå...


Imorgon är jag ledig från jobbet men ska ändå dit på ett viktigt möte som börjar kl 12.00, får ju ta ut komptid för det så de är ju skönt, alltid bra att ha lite komptid som man kan ta ut vid något tillfälle när man känner att man behöver få ta det. :) 


    


    


    


Med dessa bilder säger jag nu godnatt till er alla bloggläsare. :) Vi hörs snart igen... Nu ska jag slå på några avsnitt av The Hills på datorn innan jag går och lägger mig. Nattinatti...


           

Av Jasmine Andersson - 7 april 2013 15:00

Heey... Jag måste säga att allt är på topp just nu känns det som, vi går mot ljusare tider och snart är det sommar, bara tanken av det gör att man får ny energi och att det spritter i kroppen. ;) Som jag har läängtat till sommaren & värmen... :) Och i fredags fick jag också ett väldigt positivt och överraskande samtal från jobbet om att jag får gå på en utav mina kollegors schemarad i några veckor pga sjukskrivning, (kan bli att jag får gå en längre period på de schemat men just nu vet jag att jag ska gå på de i några veckor till att börja med) så jag blev glad och tackade ja såklart. :D Skööönt med ett schema så man vet hur och framförallt när man ska jobba!! :)


Jag var ledig från jobbet i fredags så då passade jag på att städa i lägenheten litegrann. Och senare under kvällen träffade jag några vänner då tanken var att vi skulle ha en tjejkväll hemma hos Maria men det slutade med att vi hamnade ute på krogen på Opera en sväng och vi hade det jätteroligt & trevligt där. :) Tog det ju ganska lugnt den kvällen eftersom jag skulle upp tidigt på lördagsmorgonen och jobba lite. På lördagskvällen efter jobbet hade jag bara en lugn hemmakväll framför tv:n.


Idag tvättar jag för fullt, var för ett tag sen ner till tvättstugan och satt igång torkskåpet och tummlaren så nu väntar jag bara på att kläderna ska bli torra. Resten av dagen och kvällen blir mest lugn, laddar upp för morgondagen då jag ska jobba 7-00-14.00


Jo snart igen måste jag beställa hem lite mer hårfärg också, som ni ser på bilden här nedan så köpte jag för ungefär 2 veckor sen en färgbomb från www.lyko.se provade på en annan färg nu för när jag var i stockholm sist så var jag in på en frisörsalong, där jag köpte en färgbomb som dom rekomenderade men när jag hade provat den några gånger så gillade jag inte riktigt den färgen, så jag bestämde mig för att beställa hem en annan färg och jag blev riktigt nöjd med den. :) Nu valde jag nyansen 500 som är purple/red den förra jag hade var 556 mahogny men den blev mer röd/brun och jag tyckte att den tog bort min fina skiftning av lite plommon i håret och jag vill ju ha lite inslag av plommon eftersom min hårfärg jag brukar ha är rödvinsfärgad så i vissa skiftningar ser man att färgen har inslag av både rött och lite plommon samtidigt, ja ni fattar. :)




    


 


I torsdags när jag var och handlade på affären med mamma så visade hon mig ett toalettpapper som hette lovestories, så jag tänkte jaja jag provar väl att köpa ett sånt, lite kul med fin text på toalettpappret nog för att man bara kommer att torka sig och spola ner det toaletten sen men ändå lite kul. Blir ju lite roligare att gå på toa och göra sina behov då, hehe skojja... :p Lite humor måste man ju få ha iaf.


Ja det var allt för mig just nu. See yaa soon.


  

Av Jasmine Andersson - 4 april 2013 14:45

Hej jag tänkte visa er ett snyggt vitrinskåp som jag fyndade på återvinsten i tisdags. Dom skulle ha 225 kr för det egentligen men jag fick betala 150 kr + att jag fick det hemkört till mig från en av dom som jobbar där eftersom han bor granne med mig så det var ju snällt. :) Jag blev iaf. supernöjd med detta köp och det enda jag behöver göra själv är att fixa 3 stycken hyllor eftersom det inte följde med, så ska fixa det och sätta in i skåpet så jag kan ha vinglas och andra fina glas där, men jag ska prata med pappa och höra om han kan mäta och såga ut 3 tunnare hyllor i trä till mig så kan jag ju måla dom vita, eller så ska jag fråga min moster om hon kan fixa 3 st hyllor till mig, hon jobbar ju på bd list där dom målar lister och sånt, hon har fixat en hylla till mi förut som jag har i köket så hon kan kanske fixa det. :) Sen måste jag bara sätta nått under skåpet, typ ben eller nått så att det kommer lite högre upp så att dörren inte tar i golvet när man öppnar den. När jag har fixat de så är det färdigt för att användas. Sen kan man ju köpa lösa spotlights och sätta i taket på insidan av skåpet så har man belysning där inne om man vill. Jag får se hur jag gör men är man lite kreativ så går det att göra mycket. :)  


 


  

Av Jasmine Andersson - 4 april 2013 14:15

Hej jag tänkte berätta om hur min påskhelg har varit. :) Jag, mamma & pappa åkte upp till våran stuga på skärtorsdagen och när vi kom fram dit började vi packa ut alla saker från bilen som vi hade med oss, gjorde upp eld i kaminen i stugan och sen när vi hade gjort det började vi göra middagen som bestod av lammstek i sås, potatiscroketter, sallad & vitlöksbröd. När vi just hade gjort klart middagen så gick strömmen så vi tände en massa ljus och satt och åt, det var väldigt mysigt. Det som var mindre roligt var att strömmen var borta i ca 9 timmar och ingen hade ström från Njavve och enda upp till Kvikkjokk så den kvällen var det många som var strömlösa i sina stugor. Efter maten satt vi och pratade lite och sen spelade vi lite kort o så efter att vi hade varit vaken ett tag gick vi o la oss eftersom strömmen inte hade kommit tillbaka ännu.


På långfredagen sov vi ut lite och sen under hela dagen gick vi igenom saker i farmors gamla stuga som nu är våran stuga, vi rensade och tog reda på sånt vi ville ha kvar, sen möblerade vi om lite där så det blev bättre med plats. Sen pyntade jag och mamma med lite påskfjädrar och sånt utanför våran stugan också. :) När vi hade gjort det färdigt så började vi laga middag, då åt vi rostbiff, potatiscroketter, pepparsås, sallad och vitlöksbröd. Senare på kvällen spelade jag och mamma schack & drack lite baileys.


Sen på lördagen vaknade vi ganska tidigt och började morgonen med en rejäl frukost och sen rustade vi för en skoterfärd, vi tänkte åka till Vouskon och fiska lite för att min moster och hennes familj skulle åka från deras stuga till Årrenjarka den dagen så vi tänkte mötas upp på vägen och surra lite, det är ganska långt för dom att åka till Årrenjarka och dom brukar åka dit 1 gång under påsken så när vi nästan var framme mötte vi min moster, hennes man, och en bekant till dom och alla mina kusiner också och en respektive till dom så vi stannade och pratade lite, dom skulle åka direkt till Årrenjarka och fika lite så dom tyckte vi skulle följa med så vi vände om och följde med dom dit. När vi hade suttit där en stund & pratat lite så ville dom se hur våran stuga såg ut så då körde vi skoter dit och där blev vi ett tag. När dom åkte hem igen till deras stuga så for vi ut en sväng till med skotrarna i finvädret och var ute i nån timme. När vi kom hem igen så var det middagsdags och då gjorde vi en påskmiddag som bestod av gravad lax, ägg, räkor, sill, potatis och lite sallad o andra tillbehör, jättegott var de. :) Sen senare under kvällen såg vi på en film och myste ner oss med lite gott i soffan.


På söndag åkte vi ut med skotrarna igen och fiskade lite tyvärr fick jag ingen fisk och det var blåsigt och kallt ute den dagen så vi var ute i några timmar bara, sen åkte vi hem igen och gjorde upp eld i kaminen så vi fick upp lite värme i kroppen igen.


Måndagen bestod av lite packande och så städade vi i stugan lite, sen gick jag och mamma ut med 2 renskinn och la oss i en backe nedanför stugan och solade lite. Sen rustade vi för hemfärd och vi kom hem på eftermiddagen nån gång då hoppade jag dirket in i duschen och packade upp alla saker jag hade haft med mig, sen åt jag middag och tog det mest lugnt resten av kvällen eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter kl 7.00 på morgonen.


Den här påsken har gått alldeles för fort och jag längtar tillbaka till stugan igen. Här kommer lite bilder från helgen, dom 3 första bilderna är från Årrenjarka fjällby... (Årrenjarka är egentligen ett samiskt namn och på svenska betyder det ekorrudden, hela stugbyn ligger mycke riktigt på en udde så det är väl därifrån dom har fått de namnet). Där brukar det vara mkt turister och andra människor som víll bo nära fjällen under både våren, sommaren eller hösten så året om finns det alltid turister där. Dom har uthyrning av olika stora stugor, skotrar och på sommaren/hösten kan man fjällvandra eller fara på en ute ridning med hästar där. Det finns även en affär och bar & restaurang där och på kvällarna brukar dom ha pubafton ibland också. Dom har byggt om där för några år sen och gjort det jättefint så var tvungen att ta lite bilder och visa hur fint det är där nu, fjällbyn ligger ca 2 km från våran stuga så vi har inte så långt att åka om vi vill dit. :)


Sen ser ni på en bild där Eddie våran hund har på sig en mössa där det står I love Udtsaloukta stället vi har stuga på heter egentligen så men jag brukar säga att vi har stuga i Årrenjarka eftersom många vet vart de ligger och våran stuga ligger ju inte långt därifrån heller så. Sen en bit upp på fjället från våran stuga ligger sareks nationalapark så dit har jag kört skoter många gånger o tagit lite kort, har inte kört in i nationalparken då såklart men man kan köra upp för ett fjäll som ligger nära parken och därifrån kan man ta bilder över hela sarek. :)



    


    


 


    


    


    


    


    


 


Med dessa bilder avslutar jag detta inlägg och hoppas att ni har haft en lika bra påskhelg som jag har haft. :)


    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards