mariajasmine

Alla inlägg under november 2012

Av Jasmine Andersson - 12 november 2012 22:30

Hej bloggen, nu tänkte jag berätta en rolig sak. Några veckor tillbaka har jag och Maria tyckt att hennes hund Loka har växt om magen och sett väldigt tjock ut så vi började spekulera och misstänka att hon kanske hade valpar i magen. Och för att få ett svar på det så bokade Maria en tid och åkte till Djursjukhuset och tog ett ultraljud för att kunna se om det var så och visst var det sant, dom kunde se att hon hade minst 2 stycken valpar i magen.


Nu är det då exakt 1 vecka sen dom små liven kom till världen, sammanlagt blev det 4 stycken valpar, 2 tikar och 2 hanar. Pappan till valparna är Marias andra hund Elvis så rasen på dom små söta är chihuahua blandisar med mestadels chihuahua och papillon i sig, dom är hur söta, goa och hur små som helst.


På dom 5 första bilderna som är tagna så är dom födda bara för någon timme sen och på dom andra bilderna är dom ungefär 5 dagar gamla. 


 


  


 


  



 

  

 


 


 


 


Nu snart vilken dag som helst kommer dom att öppna ögonen också, det är så himla roligt att följa med dom och se hur fort dom utvecklas. Visst är dom sockersöta, man vill bara gossa och pussa på dom. :)


  

Av Jasmine Andersson - 8 november 2012 20:30

Hej bloggen. :) Förra helgen var jag och några arbetskollegor i Stockholm för att shoppa, äta gott och bara ha det bra. Jag och Maria var yngst i gänget så vi höll igång längst på kvällarna också. Hihi. ;) När vi landade med flyget i Sthlm på fredagen så åkte vi direkt till hotellet för att checka in och lämna av alla resväskor sen samlades vi på ett rum där vi skålade in helgen och drack lite sheridans och åt nötter & hade det allmänt trevligt en liten stund sen begav vi oss ut på stan för att kolla runt i lite affärer. Jag och Maria gick tillsammans ut på stan eftersom vi ville gå på samma affärer och dom andra gick på affärer som dom gillade sen sammanstrålade vi på kvällarna och umgicks tillsammans allihopa. Senare på kvällen fixade vi till oss och tog sen en taxi till Wallmans salonger där vi hade bokat ett bord, där fick vi en förbeställd 3 rätters middag och underhållning till det. :) Efter vi hade varit där så ville inte jag och Maria gå och lägga oss så vi gick på en Libanesisk restaurang på Drottninggatan som låg i närheten av hotellet som vi bodde på, dom hade öppet lite längre på kvällen så vi gick dit och tog en drink och så beställde vi in lite libanesisk tilltugg till det. Spännande att prova på Libanesisk mat, jag som aldrig har testat det förut, nåja sen när vi hade suttit där en stund så gick vi tillbaka till hotellet och la oss i sängen och småpratade litegrann innan vi somnade.


På lördagen gick vi tidigt ut på stan och shoppade, vi sprang runt i väldigt många affärer så efter den dagen var vi väldigt trött i fötterna. På kvällen gick vi till Restaurang Drottninghof som är min och Marias favritrestaurang i Stockholm. Där beställde vi in 3 rätters middag och så drack vi vin och så beställde vi in några Mojito också som är min absoluta favorit drink. ;) Efter några timmar var halva gänget trött och ville gå tillbaka till hotellet och sova, det ville ju såklart inte jag och Maria. Vi är liksom i huvudstaden då kan man inte gå och sova tidigt varje kväll så vi gick vidare till Kilkenny och fortsatte att festa vidare där enda in på morgons timmarna.


På söndag morgon tog vi lite sovmorgon sen började vi packa ihop alla saker som vi hade köpt och sen gick vi ner för att äta lite frukostbuffè, innan klockan tolv checkade vi ut från hotellet och beställde en taxi som tog oss till Arlanda där vi flög vidare till Luleå och sen när vi landade i Luleå kände vi hur kallt det var och all snö som hade hunnit komma under dom dagarna vi hade varit borta var ju ganska mkt, från Kallax tog vi sen bilen vidare och körde hem till våran lilla och kalla kommun igen. :p


Ja de var den resan, här kommer det iaf. lite bilder från den helgen. :)



    


 


 


    



Tog inte så många bilder den helgen men hade fullt upp med att shoppa och sånt när man inte är borta så länge så får man passa på att vara lite effektiv och då hinner man inte fota så mycket. Ska visa i ett annat inlägg vad jag köpte när jag var där. See ya. :)


   

Av Jasmine Andersson - 8 november 2012 19:45

Hej igen. Nu tänkte jag visa vad jag köpte i stockholm. På första bilden ser ni en massa ear cluffs som jag köpte på ur & pen. Sen köpte jag foundation märket clinique på Åhlèns City och köpte man 2 stycken clinique produkter så fick man en gåva och i gåvan var en burk fylld med lite olika bra produkter. Sen på nästa bild så ser ni lite bra hårvårds produkter som jag var in och köpte på en frisörstudio. Sen var jag in på Bodyshop och köpte 2 stycken bodybutter och dom 2 parfymerna är köpt på Åhléns city. Dom fina skorna var jag bara tvungen att köpa inte för att det är säsong för dom just nu men jag tänkteta fram dom tills nästa sommar oc höst. :) Sen köpte jag som vanligt några Chai latte burkar, så jag kan dricka chai latte hemma framför tv:n och så köpte jag en fin ängel och 2 stycken (hårband) bandanas. Sen blev det lite kläder från Bikbok och H&M och sen har jag även köpt lite underkläder och presenter till familjen och sånt.


   


    


    


 


    


    


Ja det här var allt jag hann handla i huvudstaden under den helgen.


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards