mariajasmine

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Stockholms resan 26-28 Oktober

Av Jasmine Andersson - 8 november 2012 20:30

Hej bloggen. :) Förra helgen var jag och några arbetskollegor i Stockholm för att shoppa, äta gott och bara ha det bra. Jag och Maria var yngst i gänget så vi höll igång längst på kvällarna också. Hihi. ;) När vi landade med flyget i Sthlm på fredagen så åkte vi direkt till hotellet för att checka in och lämna av alla resväskor sen samlades vi på ett rum där vi skålade in helgen och drack lite sheridans och åt nötter & hade det allmänt trevligt en liten stund sen begav vi oss ut på stan för att kolla runt i lite affärer. Jag och Maria gick tillsammans ut på stan eftersom vi ville gå på samma affärer och dom andra gick på affärer som dom gillade sen sammanstrålade vi på kvällarna och umgicks tillsammans allihopa. Senare på kvällen fixade vi till oss och tog sen en taxi till Wallmans salonger där vi hade bokat ett bord, där fick vi en förbeställd 3 rätters middag och underhållning till det. :) Efter vi hade varit där så ville inte jag och Maria gå och lägga oss så vi gick på en Libanesisk restaurang på Drottninggatan som låg i närheten av hotellet som vi bodde på, dom hade öppet lite längre på kvällen så vi gick dit och tog en drink och så beställde vi in lite libanesisk tilltugg till det. Spännande att prova på Libanesisk mat, jag som aldrig har testat det förut, nåja sen när vi hade suttit där en stund så gick vi tillbaka till hotellet och la oss i sängen och småpratade litegrann innan vi somnade.

På lördagen gick vi tidigt ut på stan och shoppade, vi sprang runt i väldigt många affärer så efter den dagen var vi väldigt trött i fötterna. På kvällen gick vi till Restaurang Drottninghof som är min och Marias favritrestaurang i Stockholm. Där beställde vi in 3 rätters middag och så drack vi vin och så beställde vi in några Mojito också som är min absoluta favorit drink. ;) Efter några timmar var halva gänget trött och ville gå tillbaka till hotellet och sova, det ville ju såklart inte jag och Maria. Vi är liksom i huvudstaden då kan man inte gå och sova tidigt varje kväll så vi gick vidare till Kilkenny och fortsatte att festa vidare där enda in på morgons timmarna.

På söndag morgon tog vi lite sovmorgon sen började vi packa ihop alla saker som vi hade köpt och sen gick vi ner för att äta lite frukostbuffè, innan klockan tolv checkade vi ut från hotellet och beställde en taxi som tog oss till Arlanda där vi flög vidare till Luleå och sen när vi landade i Luleå kände vi hur kallt det var och all snö som hade hunnit komma under dom dagarna vi hade varit borta var ju ganska mkt, från Kallax tog vi sen bilen vidare och körde hem till våran lilla och kalla kommun igen. :p

Ja de var den resan, här kommer det iaf. lite bilder från den helgen. :)

Tog inte så många bilder den helgen men hade fullt upp med att shoppa och sånt när man inte är borta så länge så får man passa på att vara lite effektiv och då hinner man inte fota så mycket. Ska visa i ett annat inlägg vad jag köpte när jag var där. See ya. :)