mariajasmine

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Påsken firades i stugan <3

Av Jasmine Andersson - 1 maj 2014 22:00

Påsken i år firades som vanligt i stugan :) jag skulle inte vilja vara på något annat ställe än i stugan under påsken, alla åker till sina stugor då och myser på. Sen så älskar jag att vara i fjällen och stugan under våren på helgerna om man inte jobbar då såklart. Åkte dit på skärtorsdagen med pappa och mamma & min bror kom dit lite senare på eftermiddagen. Under helgen hann vi göra lite skoterturer till vistas, toudar och nån dag då det var dåligt väder och regnade så körde vi först upp på fjället men sen vände vi och körde ner mot Årrenjarka fjällby där vi tog en glass och satt och chillade en stund och sen åkte vi hem till stugan igen. Sen så hann jag även med att träffa lite kompisar och vi festade tillsammans på långfredagskvällen och sen så åkte vi till Årrenjarka där det var pubkväll i kåtan hela natten med livemusik, där har dom en öppenspis i mitten som dom eldade i hela tiden, de var roligt och väldigt mysigt. När de stängde så åkte vi till Henriks stuga där Evelina, Emma o lite annat folk fortsatte att festa, jag tog de ganska lugnt den kvällen så jag skulle orka upp nästa dag. ;)


Har varit ute mycket under dagarna, fiskat, solat och kört en massa skoter, blir mycket sånt då man är i stugan och det är så himla härligt o kul att vara där. :) Sen som afterskoter under nån kväll så gjorde jag några goda varma drinkar till familjen, fick tipset via en vän som jag har på fb. Drinken heter Artic cat (och det passar ju bra då hela min familj kör Artic cat skotrar) ;) Det man skulle ha i drinken var varm oboy, baileys och marshmallows och de var supergott, kan varmt rekomendera den. :p


För övrigt påskpyntade jag lite med fjädrar och sånt utanför stugan och sen så satte jag och mamma upp en ny gardin och en lampa i köksfönstret sen så var jag in till farmors stuga och gick igenom lite saker som hon har kvar där i skåp och så. Sen på kvällarna har vi spelat kort, sett på nån film och så fick vi besök en kväll av 2 av mina kusiner. Ja hela min påskhelg var helt underbar, längtar tillbaka dit... Mina starkaste minnen av farmor som jag har kvar nu är från området omkring stugan, har varit där med henne sen jag var ca 4 år gammal, jag har hunnit med så mycket där under min uppväxt, det är säkert 1 av många andra anledningar till varför jag älskar att åka upp dit.


Här bjuder jag på lite bilder från min påskhelg. :)


 


   


 


 


  


 


 


 


 


 



 


 


 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards