mariajasmine

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Skoterfesten

Av Jasmine Andersson - 17 februari 2014 17:14

Hej igen jag vet att jag har varit tyst en längre tid men nu är jag tillbaka igen. Tänkte berätta lite om skoterfesten på Hotell Gästis som jag, Maria, hennes syster och kille och Marias mamma var på. Jag har aldrig förut varit på skoterfesten trots att den är varje år men det var faktiskt riktigt trevligt och god mar serverades under kvällen också. :) Innan vi gick dit så var vi hos Maria och drack litegrann, surrade, lyssnade på musik o så sen när vi kom till Gästis så mötte vi upp Marias mamma där och så betalde vi in oss och passade på att köpa lite lotter, för de skulle vara utlottning av saker senare under kvällen. Sen satte vi oss vid ett bord, där de satt andra människor också. Vi hann prata lite innan maten kom in och det som serverades var black and white med pommes, sallad, beasås och rödvinsås, supergott var de. Det som var lite synd var att de serverades ingen efterrätt, de brukar ju vara gott med nått sött efter maten kan jag tycka när man är ute och äter lite finare mat. Men men efter maten så beställde jag iaf. några söta drinkar i baren så de fick bli efterrätten. :p Vi hade de jättetrevligt under hela kvällen och efter maten spelade ett liveband musik och sen under kvällens gång var de lotteri, jag lyckades vinna en gång, men då fanns det inte så mycket kvar att välja på de bordet som jag vann med min lott på så jag tog det jag tyckte var finast och de var ett paket med 2 st ljuslyktor och en massa värmeljus. :) Det fanns 3 stycken bord och 3 olika färger på lotterna så den färg man vann på, de bordet fick man gå fram till och välja ett pris. På ett utav borden fanns de en locktång som jag gärna hade velat vinna men jag vann ju bara en gång men men de var kul ändå, bättre lycka nästa gång kanske. ;) Senare på kvällen gick jag och Maria och satt och surrade lite och drack en cider framför elden som dom hade tänt under hela kvällen, jättemysigt var de! Här bjuder jag på lite bilder från den kvällen. :) 


 


 


 



   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards