mariajasmine

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Watercross, afterskoter & morsdag

Av Jasmine Andersson - 27 maj 2013 21:00

Hej.. Helgen som var nu har varit en jätterolig helg, det började med att jag var långledig fredag-söndag och det har varit bra väder alla dagar så bara det har ju varit nice. :) Iaf. på fredagen så var jag ute i solen och solade mest hela dagen, var förbi affären en sväng också och handlade lite. Sen senare på kvällen så ställde jag mig och bakade kanelbullar som jag har skrivit i ett tidigare inlägg, jag ville vara snäll & baka för att överraska min mamma med lite bullar på morsdag bland annat. :) Sen efter bakningen tog jag det mest lugnt och tittade på nån film innan jag somnade.


Lördagen vaknade jag kring 11 tiden o började göra mig iordning för skulle vara nere på Notuddens camping lite innan kl 12 då det var en watercosstävling där som började då. Förra gången tävlingen var så var de i september månad och då jobbade jag så kunde tyvärr inte vara där då, men nu passade jag på att fara dit när jag ändå var ledig och allt, för jag hade hört att många tyckte att det var jättekul förra gången. Det var skitkul och häftigt att se i verkligheten. :D Sen var det jättefint väder och mycket folk också & dom som var med och tävlade kom från olika håll och kanter, dom var bland annat från Dalarna, Skellefteå, Norge & Finland m.m Och hela tävlingen lockade folk från olika delar av Sverige och våra grannländer med så de var ju kul, roligt att det ordnas nånting som lockar så mycket folk hit till våran lilla kommun. :D Det ska anordnas en likadan tävling i september så då måste jag fara dit igen. :)


Efter tävling var slut så for jag en sväng hem till min bror och hälsade på honom, vi satt och surrade lite o chillade ute i solen, sen gick jag hem för att börja laga lite middag. :) Senare på kvällen så ville Maria att jag och några andra skulle komma förbi henne för att vi skulle samlas där för att dricka & umgås lite, så jag var där ett tag och sen skulle många dra ner till Notudden igen för där var det afterskoter med pubkväll o så.. Jag tänkte egentligen inte först dra dit för de är ganska långt att gå dit från mig, men jag blev på humör och så hade vi både skjuss dit och hem sen igen så då hängde jag med. Där var de mycket folk och många nya människor, bland annat alla dom som hade varit med i tävlingen tidigare den dagen var där och festade och många vänner till dom som kom utifrån var där också. Sen när allt hade stängt for vi och raggade bil ett tag och sen drog vi på efterfest till Maria, där lagde vi lite mat för vi var hungriga sen rökte vi lite vattenpipa och spelade musik & surrade o så. Sen kom jag med en idè om att vi kunde gå ut och spela lite nattkubb så då gick vi ut och spelade i nån timme medans vi drack o lyssnade på musik. Är ju ljust här dygnet runt nu så då går det ju att vara ute länge. :p När klockan var strax efter 5 på morgonen så bestämde jag mig för att gå hem, men jag har ju inte så långt hem eftersom vi är grannar så de var ju skönt. :) Var ganska frusen när jag kom hem så jag ställde mig i duschen en stund för att värma mig lite och sen kröp jag ner i sängen och somnade gott.


Jag vaknade ganska tidigt på söndag, så fick inte mycket sömn den natten, för jag åkte ner till Mattis för att fira mamma på morsdag, där satt vi på altanen och fikade surrade och var ute i det härliga vädret. :) Mamma visade mig lite runt på gården och så visde hon hur mycket tomaterna och gurkorna hade växt i växthuset sen visade hon mig lite blommor som jag ska få när dom har växt och kommit upp och så. :) Brukar få mycket fina blommor av henne eftersom jag gillar att plantera blommor på framsidan av min lägenhet och även på baksidan på min uteplats. Vi surrade även om att vi måste fara till växthuset nu den här veckan och köpa lite blommor, innan midsommar måste man köpa annars är det så urplockat. Det finns ju ett jättestort och fint växthus/handelsträdgård ca 1 km från min föräldrars hus dit många från hela kommunen kommer eftersom det är det enda växthuset vi har som man kan köpa många olika blommor på. Det är så mysigt att fara dit och gå och strosa omkring där inne bland alla fina blommor och plocka det man vill ha. :) Jag tycker det är fint och mysigt att vara och hälsa på mamma o pappa ibland på landet, det är så fritt med eget hus och gård, trots att en riksväg går en bit utanför huset så är det inget jag brukar tänka på iaf. och grannar finns det ju lite överallt men det är inget jag stör mig på, sen är är det mysigt där för man kan gå o bada när man vill, för älven ser man från baksidan av deras hus, sen brukar det var mycket hästar överallt på sommarbete på ängarna runt om i byn och sen finns ju växthuset i närheten av oss, ja det är ett mysigt ställe och jag har många minnen därifrån då jag var liten och sprang runt och lekte med alla jämnåriga barn i byn, vi var väl ca 15 ungar som var jämnåriga så vi hittade alltid på saker tillsammans på sommarloven så de var kul. :) Men nu när man är lite äldre och gillar att gå ut med vänner på fester och sånt och kunna umgås med dom när man vill så är det skönt att bo inne i centrum. :)


Nåja tillbaka till vad jag gjorde resten av söndagen, åkte hem senare på eftermiddagen och när jag väl var hemma så vilade jag litegrann o sen tog jag det lugnt resten av kvällen såg på en wallander film som fick på tv. :) Skulle upp och jobba idag 7-12 så de var skönt med en kort dag och imorgon jobbar jag kväll.


Här kommer det lite bilder som jag tog i helgen. Enjoy. ;)


 


    


    


    


 


    


    


 


    


Ja det här var alla bilder som jag hade att visa just nu. :) Jo och förövrigt så tyckte jag att Nadjas tatuering blev skitsnygg, hade inte sett den i verkligheten men nu fick jag äntligen se den i lördags, så tog kort på den för att jag tyckte att den var så bra gjord, man blr ju sugen på att göra fler tatueringar nu snart. :p hihi...


See ya soon... ;)


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards