mariajasmine

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Jasmine Andersson - 26 maj 2013 23:30

Här tänkte jag visa vad duktig jag var som bakade nu i fredags. :p Det var ju morsdag idag så därför tänkte jag att jag skulle baka lite kanelbullar och ge till min mamma, hon tycker att mina bullar blir så goda och hon blev jätteglad när jag var förbi med dom tidigare idag. :) Sen fick hon lite andra saker också, ska berätta mer om hur min helg har varit i ett annat inlägg, dom här bilderna passade inte in i det andra inlägget så därför jag gjorde ett eget inlägg här. :)


    


 

Av Jasmine Andersson - 26 maj 2013 23:15

Heej bloggen. :) Ligger lite efter i uppdateringen här för att jag har haft mkt för mig i veckan. Men tänkte berätta lite om förra helgen, på fredagen så jobbade jag till kl 12.00 sen for jag direkt hem och duschade. Sen kom mamma o pappa och hämtade mig för dom var i närheten av mig och jag skulle nämligen följa med dom ner till mattis men innan vi åkte dit så hade dom lite ärenden som dom skulle göra. När vi äntligen kom hem så var klockan ganska mkt så vi började att laga mat nästan på en gång, det blev kycklingfilè som vi grillade ute på grillen sen åt vi lite sallad, klyftpotatis & sås till de. Efter maten satt vi och surrade litegrann och njöt av värmen och solen, det var mysigt var så längesen jag var och hälsade på dom. :) Hundarna blev också glad som vanligt över att se mig, vi låg och myste en stund i hamocken innan vi skulle käka lite middag. Jo mamma och pappa hade även fixat och gjort så fint ute på altanen, dom hade bland annat flyttat på hamocken och köpt en stor matta som dom hade satt under den, hon har lite mer pyssel som hon ska göra i sommar, varje ång jag är där och hälsar på så har hon gjort nått nytt, och jag får som inspiration av henne, tycker också att det är roligt att pyssla och göra det fint på uteplatser eller i hemmet och så, jag har bland annat lite ideèr om hur jag ska göra på min uteplats i sommar åde. :)


Nåja sen senare på kvällen kom jag hem till lägenheten igen och då bytte jag om till andra kläder och skyndade mig vidare till kompisar och började smådricka lite, sen drog vi ut en sväng på Opera. Det var jätteroligt för de var otroligt mkt folk ute den kvällen, många studenter och sen var de även en massa människor som jag aldrig har sett förut så de var kul. :)


På lördagen var det soligt och fint väder ute så då bestämde jag mig för att poppa lite musik och ta ut mina utemöbler på uteplatsen för att rengöra dom och ställa dom på plats. Sen satt jag ute en stund och solade lite, senare på eftermiddagen så började jag att förbereda middagen, jag & Maria hade bestämt att vi skulle ha lite tacomys och titta på Eurovision song contest. Vi hade surrat tidigare om att vi skulle åka dit och titta på det live i Malmö arena men vi gjorde aldrig det. Efter tacosen så bjöd jag iaf. på lite annat smått & gott bland annat lakrits sprit med hallonsmak, jag har nämligen kommit på en egen grejj, köpte tidigare en vodka flaska för flera veckor sen och så köpte jag två påsar turkis peppar godisar som jag hackade i en mortel och sen blandade jag de i vodkan och sen ska man låta de stå i några dagar tills allt har löst upp sig sen kan man dricka den, det blir en jättegod lakrits sprit, kan lova att de är mycket godare att göra egen lakrits sprit istället för att köpa. Dom man kan köpa färdigblandade smakar inte så mycket lakrits tkr jag och jag gillar ju saltlakrits, men man behöver inte ta 2 påsar med godisar om man inte vill, blir ganska mkt lakrits smak av de, man får prova sig fram och smaka o känna när man tkr det smakar nog mkt salt. Sen kom jag på att man kan prova blanda lakrits spriten med lite hallonsoda om man vill för att dryga ut den lite och gud så gott det blev. Smakar som hallon/lakritsgodisar, jättegott. :D Funderar på att göra så nån fler gång, det blev en favorit iaf. :)


För övrigt så tyckte jag att Loreen gjorde ett grymt bra framträdande som hon alltid gör trots att hon inte var med i själva tävlingen så tyckte jag att hon var bäst den kvällen. Men såklart hejade jag på Danmark och det blev som jag ville, dom vann kul at ett till nordiskt land tog hem segern. :)  


På söndagen så tog jag det mest lugnt, vilade upp mig för att jag skulle o jobba nästa dag. Här bjuder jag på några bilder från förra helgen. :)

    


    


    


Glaset på sista bilden som ni ser har jag ärvt utav min farmor, tyckte att det var så fina och lite annorlunda glas med ett fint tryck så jag ville gärna ha dom. :)


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards