mariajasmine

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Jasmine Andersson - 24 mars 2013 17:00

Här skulle jag bara visa våra 2 söta hundar på första bilden Eddie & Calle och sen på den andra bilden 3 stycken fina hästar som står utanför mina föräldrars hus. :) Det är 2 stycken shetlandsponnyer som heter Braveheart och Lillebror och sen är det Islandshästen som då heter Dröymyr, jättesöta är dom, man blir ju lite sugen på hästar igen när man ser dom. :)


    


Jag och mamma var ute och rastade hundarna och hästarna brydde sig inte om att vi kom nära med hundarna, dom var jättelugna och snälla. :)


 

Av Jasmine Andersson - 24 mars 2013 17:00

Cha tänkte berätta lite om vad jag har gjort i helgen på fredag jobbade jag 7-12 sen gick jag på en massa affärer och gjorde lite ärenden och helghandlade. När jag kom hem vilade jag en stund och sen fixade jag till mig för att lite senare gå över till Maria, vi skulle äta middag tillsammans. Har som blivit av en liten tradition att vi lagar middag tillsammans på fredagar om ingen av oss jobbar helg typ eller så. :) Sen tittade vi lite på gladiatorerna och drack en varsin Rom & Cola. :) Sen gick jag hem för då skulle hon iväg till sin kille som fyllde år då och resten av kvällen tog jag det lugnt och såg på tv.


På lördagen åkte jag och min bror hem till mamma där vi blev bjuden på middag och åt våfflor till efterrätt, sjukt gott var det. :) Är ju våffeldagen imorgon så då ska jag göra lite våfflor då också och äta faktiskt, man äter ju inte de så ofta och det är ju så gott. :) Mamma hade börjat läsa lite om våran släkt här uppifrån långt tillbaka i tiden då, hon ville ta reda på lite om vårat förflutna så hon läste för oss det hon hade hittat hittills och det var intressant att höra om. :) Jag har ju både norrländskt och stockholms blod i mig pga att min morfar var från sthlm och min mamma föddes där och bodde då i sthlm tills hon var 7 år sen tog det slut mellan mormor och morfar och då flyttade mormor och mamma upp hit för min mormor hade bland annat sin mamma här uppe och en massa annan släkt också. Sen har jag ju ngr halvmostrar i sthlm idag pga att min morfar hade barn sen tidigare med en annan kvinna innan han träffade min mormor då.


Sen på pappas sida så var min farmor och farfar båda från norrland så pappa har alltid bott här, sen har man ju såklart lite släkt här och där på olika ställen i sverige och jag tror att vi långt bak har släkt från finland på pappas sida också.


Nåja sen började mamma iaf. prata om vad hon hade för planer att fixa ute på deras gård i sommar, hon hade en massa projekt på gång och det kommer att bli jättefint när det är klart. Hon ska bland annat plantera massa träd & blommor så det kommer att bli som en mysig trädgård och så skulle hon göra en egen gång från altanen till växthuset och göra en glasvägg på altanen som går att skjuta ja hon hade en massa planer som hon berättade om. :)


Sen senare på kvällen åkte jag och min bror hem igen och när jag kom hem tittade jag lite på fångarna på fortet och sen tittade jag på några avsnitt av The Hills på datorn. :) Idag har jag mest tagit de lugnt, ska strax ta nått att äta tror jag, börjar bli lite hungrig iaf. Här bjuder jag på lite bilder från helgen. :)


 


    


 


Jo ni ser den där fina ljustavlan som mamma o pappa har i tv rummet med en liten stuga på och ett träd & så ser man månen också, den gillar jag jättemycket och jag skulle vilja ha en sån själv också, får försöka hitta en likadan eller be dom som jobbar på återvinsten skapa en sån, för där kan dom göra jättefina saker som man sen kan få köpa. Kommer ett till inlägg nu här efter där jag kommer att visa 3 stycken fina hästar och våra 2 söta hundar också, dom bilderna passade inte in i detta inlägg därför gör jag ett till snart. :)


Så vi hörs snart igen. :)


    

Av Jasmine Andersson - 24 mars 2013 16:45

Hej tänkte visa lite av de jag fick då jag fyllde år. :) Innan alla gäster skulle komma och gratta mig så åkte jag, mamma & min bror till farmors grav eftersom jag ville de pga att hon inte kunde vara med och fira min födelsedag. Sen efter det åkte vi till mig och åt lite smörgåstårta och sen under hela eftermiddagen kom det folk. I detta inlägg tänkte jag visa lite av det jag fick och så. Första bilden är på smörgåstårtan som jag hade gjort själv och som jag bjöd på. :) Sen av min moster fick jag en vinflaska och lite andra tillbehör, sånt som alltid går hem eftersom jag och mina vänner brukar ha vinmys ibland på helger. :p Sen fick jag dom fina tulpanerna av mamma och muggen med bilderna på fick jag av mamma och pappa, blev superglad över den, det kommer att bli min nya favoritmugg pga att den är så personlig med bilder ur mitt liv, som tex en bild på mig när jag tar studenten och sen en gammal bild som kanske är tagen för ca 50 år sen på min farmor och hennes grupp/band som hon var sångare i då hon var ungefär 17 år, berättar mer om det i ett annat inlägg då jag kan visa lite större bilder och så. :) Sen är det ju bilder på våra 2 fina fieldspaniel hundar och sen är det en höstbild som jag har tagit och den sista bilden är på mig då jag själv kanske var ungefär 17 år så det var en väldigt betydelsefull present som jag blev jätteglad över och som kommer att betyda väldigt mycket. :) Sen fick jag trisslotter av min bror som jag vann på då.


Av finaste vännen Maria fick jag ett jättegulligt födelsedagskort. :) Att få sånna kort av en underbar vän gör att man blir så glad och man känner sig omtyckt och älskad. Sen fick jag en goodiebag av henne med lite allt möjligt i som ett badsett med tillbehör, sen fick jag sminkbortagning från Lancome, doftljus, ett par örhängen, Muddus hjortron te (jag dricker inte kaffe så hon vet att jag gillar te) visst kan dricka cappuchino ibland eller nån kaffedrink ute på krogen eller så men dricker aldrig bara svart kaffe tycker inte att de är gott så. Sen fick jag även ett par vantar av henne, ligger en liten rolig historia bakom dom, haha. För en gång när jag skulle hjälpa henne med att sätta fast en påse på hennes pakethållare på cykeln så fastnade jag med min vante och jag fick inte loss den så slet loss mig vilket gjorde att vanten gick sönder då så därför köpte hon nya vantar och gav till mig nu i födelsedagspresent, alltid bra att ha vantar pga att vi har det ofta jäkligt kallt här på vintern så. :)



 


    


    


    


    




    


Pappa kunde tyvärr inte vara med och fira min födelsedag pga att han hade åkt tidigt på morgonen på den årliga skoter resan med hans grabbgäng som dom brukar göra varje år under en helg på våren och i år åkte dom till Rovaniemi och ikväll kommer han hem igen iaf. :)


Ja nu har jag visat de jag fick på min födelsedag. See yaa soon...


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards