mariajasmine

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Middag, släktforskning & våfflor

Av Jasmine Andersson - 24 mars 2013 17:00

Cha tänkte berätta lite om vad jag har gjort i helgen på fredag jobbade jag 7-12 sen gick jag på en massa affärer och gjorde lite ärenden och helghandlade. När jag kom hem vilade jag en stund och sen fixade jag till mig för att lite senare gå över till Maria, vi skulle äta middag tillsammans. Har som blivit av en liten tradition att vi lagar middag tillsammans på fredagar om ingen av oss jobbar helg typ eller så. :) Sen tittade vi lite på gladiatorerna och drack en varsin Rom & Cola. :) Sen gick jag hem för då skulle hon iväg till sin kille som fyllde år då och resten av kvällen tog jag det lugnt och såg på tv.


På lördagen åkte jag och min bror hem till mamma där vi blev bjuden på middag och åt våfflor till efterrätt, sjukt gott var det. :) Är ju våffeldagen imorgon så då ska jag göra lite våfflor då också och äta faktiskt, man äter ju inte de så ofta och det är ju så gott. :) Mamma hade börjat läsa lite om våran släkt här uppifrån långt tillbaka i tiden då, hon ville ta reda på lite om vårat förflutna så hon läste för oss det hon hade hittat hittills och det var intressant att höra om. :) Jag har ju både norrländskt och stockholms blod i mig pga att min morfar var från sthlm och min mamma föddes där och bodde då i sthlm tills hon var 7 år sen tog det slut mellan mormor och morfar och då flyttade mormor och mamma upp hit för min mormor hade bland annat sin mamma här uppe och en massa annan släkt också. Sen har jag ju ngr halvmostrar i sthlm idag pga att min morfar hade barn sen tidigare med en annan kvinna innan han träffade min mormor då.


Sen på pappas sida så var min farmor och farfar båda från norrland så pappa har alltid bott här, sen har man ju såklart lite släkt här och där på olika ställen i sverige och jag tror att vi långt bak har släkt från finland på pappas sida också.


Nåja sen började mamma iaf. prata om vad hon hade för planer att fixa ute på deras gård i sommar, hon hade en massa projekt på gång och det kommer att bli jättefint när det är klart. Hon ska bland annat plantera massa träd & blommor så det kommer att bli som en mysig trädgård och så skulle hon göra en egen gång från altanen till växthuset och göra en glasvägg på altanen som går att skjuta ja hon hade en massa planer som hon berättade om. :)


Sen senare på kvällen åkte jag och min bror hem igen och när jag kom hem tittade jag lite på fångarna på fortet och sen tittade jag på några avsnitt av The Hills på datorn. :) Idag har jag mest tagit de lugnt, ska strax ta nått att äta tror jag, börjar bli lite hungrig iaf. Här bjuder jag på lite bilder från helgen. :)


 


    


 


Jo ni ser den där fina ljustavlan som mamma o pappa har i tv rummet med en liten stuga på och ett träd & så ser man månen också, den gillar jag jättemycket och jag skulle vilja ha en sån själv också, får försöka hitta en likadan eller be dom som jobbar på återvinsten skapa en sån, för där kan dom göra jättefina saker som man sen kan få köpa. Kommer ett till inlägg nu här efter där jag kommer att visa 3 stycken fina hästar och våra 2 söta hundar också, dom bilderna passade inte in i detta inlägg därför gör jag ett till snart. :)


Så vi hörs snart igen. :)


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards