mariajasmine

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Jasmine Andersson - 27 mars 2013 14:00

Hej jag sa ju i ett tidigare inlägg att jag skulle visa gamla bilder på farmors band som hon var med i då hon var ung. Kan säga att jag känner mig stolt över henne hur begåvad hon var redan i unga år. Dessa bilder har jag lyckats leta fram bland gamla fotoalbum som farmor har sparat. Bandet hette The Flatters och på bilden längst ner från vänster ser ni: Stefan Granström, Ulf Backman, Pentti Wänni, Donald Andersson & min farmor då Ann-Catrin som sitter ner och som ni ser på denna artikel står det att dom reste runt i länet varje helg och gjorde olika spelningar så dom måste ha varit ganska populära på den tiden. :) Dom höll på att turnera runt i några år och dom måste ha bildat gruppen ganska tidigt kanske när min farmor var ungefär 16 år. Jag vet iaf. att det finns inspelat där hon var med i radio, är några år sen jag har hört de själv nu men vi har sparat det nånstans så jag ska försöka hitta den inspelningen, då var hon bara 17 år och dom intervjuade henne när hon pratade om gruppens karriär & så sjöng hon lite och då sjöng hon... "Bara 17 år" i refrängen. Men sen när åren gick och farmor var 20 år ungefär så tror jag att gruppen slutade spela helt eftersom hon var ju sångaren i bandet och hon blev gravid och fick barn då det var min pappa som föddes och sen några år efter det fick hon ett till barn. Sen gifte hon sig nån gång i samma veva med min farfar så många saker hände på en och samma gång.


Farmor har alltid varit intresserad av dans och musik, många som kände henne har berättat till mig hur duktig hon var på att dansa också och när hon var yngre och gick ut tillsammans med sina vänner så blev hon alltid uppbjuden och fick dansa mycket. Starka minnen som jag har är att genom hela min uppväxt har hon alltid varit glad och gått och nynnat på låtar som hon har gillat. När jag tex följde med henne och farfar upp till stugan när jag var mindre så vaknade jag på mornarna av att hon spelade musik på radion och sjöng till låtarna och höll samtidigt på att laga frukost till oss, hennes frukost var som en hotellfrukost fanns alltid mycket att välja på. Hon har alltid varit så gullig och mån om alla runt omkring sig, hon ville alltid att alla skulle må bra.


Här kommer lite bilder på gruppen The Flatters...


    


    


 


 


Ja det var lite information och bilder på gruppen The Flatters som var populära i början på 1960 talet. :)

See yaa soon...


  

Av Jasmine Andersson - 27 mars 2013 13:15

Här tänkte jag visa er farmor & farfar när dom gifte sig, den första bilden är tagen på Wästfelts foto där min farmor jobbade i några år. Ville lägga upp dom här bilderna på min blogg för att jag tycker att det är 2 stycken fina bilder tillsammans på dom. Tyvärr tog det slut mellan dom på äldre dar men dom båda hittade sig en ny livskamrat.


   


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards