mariajasmine

Alla inlägg under mars 2013

Av Jasmine Andersson - 4 mars 2013 20:00

Heey igen. :) Tänkte visa er mina snygga nya mobilskal som jag har köpt, dom kom i min brevlåda i mitten av förra veckan och jag är supernöjd med dom allihopa. :) Alla är beställd från olika hemsidor på nätet, skalet med englands flaggan på var jättesvår att hitta, den var slutsåld överallt så det tog länge innan jag hittade en sida där den fanns i lager, kommer dock inte ihåg vad den hemsidan hette. Det rosa kassetband skalet kommer från www.skinz.se och det rosa zebraskalet och dom 2 dammpluggarna som ni ser på den första bilden kommer från www.fyndiq.se beställde en rosa och en blå dammplugg men den blåa ser svart ut men det gör ingenting, jag behåller båda två ändå. :)


Förra veckan på torsdagen hade både jag och mamma namnsdag så det firade vi med att ta en fika efter jobbet på City konditoriet, är så sällan man är in där och fikar så det var trevligt och gott. :) Jag firar min namnsdag då det är Maria dagen eftersom mitt andra namn är Maria och Jasmine finns ju inte med i allmanackan vilket jag tycker är tråkigt. :/ Finns så många andra ovanliga namn som finns med i allmanackan.


På fredagen var jag ledig från jobbet och då åkte jag ner till Mattis för att hälsa på mamma och pappa var så längesen jag var o hälsade på dom så de var kul. Åt middag där och sen nä jag kom hem till lägenheten igen så kom Maria förbi en sväng och vi surrade litegrann och gick en promenad med hennes hundar. Sen blev det en lugn hemmakväll i soffan framför en film och lite gott till det.


På lördagen åkte jag, Maria & Ida till affären för att handla middagen som vi skulle äta tsm på kvällen, vi hade bestämt redan tidigare i veckan att vi skulle träffas på lördag och laga middag och ha en mysig tjejkväll tsm. :) Väl på affären hade vi svårt att bestämma oss vad vi skulle laga för mat, jag var både sugen på en saftig köttbit samtidigt som jag var sugen på sushi men de var ju så längesen sist jag åt sushi så va ju lite osäker på om jag skulle gilla de igen och dom andra hade också svårt att bestämma dom var sugen på både och så Ida gav förslaget att vi kunde äta sushi till förrätt och kött till vamrrätt så vi köpte lite av varje. :p Hihi. Sen åkte vi hem och jag började fixa till mig inför kvällen och senare kom Maria förbi mig så åkte vi till Ida tsm.


När vi kom till Ida så började vi att fylla och rulla sushirullar och vi fyllde dom med purjolök, gurka, avocado, crabsticks, räkor och lax, vi varierade innehållet i rullarna och tog ibland lax istället för räkor o crabsticks osv. Sen serverade vi sushin tsm med soya och wasabi och det var supergott. :p Det var absolut den godaste sushin jag har ätit och jag har ätit de 2 gånger förut en gång med en annan kompis och en gång på en restaurang i Stockhlolm. Så nu blir det att göra sushi lite oftare, det var så sjukt gott. :)


Efter vi hade ätit de så väntade vi ett tag med varmrätten, vi satt och surrade och drack lite och jag busade lite med söta Frejja (Marias hund Loka, en av hennes valpar köpte ju Ida) och gud vad söt hon var och vad hon hade växt och blivit ljus i pälsen. :) Idas större hund som var en jättefin vit boxer som hette Inez även hon finns på en bild nånstans här i bloggen, hon dog tyvärr innan jul i en tragisk olycka. :( Så nu har dom bara lilla Frejja.


Efter lite bus med Frejja så började Ida göra varmrätten som bestod av mediumstekt kalvkottlet, het tallrik alà Forsman och detta serverades med Idas hemmagjorda gräddsås och bruschetta, supergott var det. :) Heta tallriken består av en massa varma grönsaker och det heta i tallriken är chili, habanero m.m. sen har man även i cashewnötter och chevreost, supergott är det att ha till kött istället för potatisklyftor eller så.


Efter denna goda middag var vi mätt och belåtna så till efterrätt tog vi en varsin irish coffee och sen forsatte vi att dricka lite vin, rom & cola o så satt vi och surrade och hade det supertrevligt hela natten lång. Joel kom hem kring tio på kvällen då han slutade jobba så vi hade sparat lite sushi till han som han kunde smaka av. Jag och Maria gick hemmåt kring ett/halv två på natten och när jag kom hem somnade jag gansk snabbt iaf. Söndagen bestod av en lugn hemmadag som innehöll lite städ och så.


Här bjuder jag på lite bilder från förra veckan och från i helgen.



    


    


 


    


    


    


    


Idag har jag varit ledig från jobbet och om en timme ska jag gå över till Maria och titta på Top Model Sverige. :) Ni får ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi snart igen. :p


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards