mariajasmine

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

The Hills & lite pyssel

Av Jasmine Andersson - 13 mars 2013 23:15

Hej. Nu var de ett tag sen jag skrev här, allt rullar på i vanlig ordning, har tyvärr åkt på förkylning igen, suck... Men jag börjar återhämta mig nu och känner mig lite friskare. Har varit sjuk så himla mycket under dom senaste månaderna de är helt sjukt alltså, har blivit omsjuk hela tiden med jämna mellanrum så nu hoppas jag att jag får hålla mig frisk efter denna förkylning. Snart fyller jag år också bara en vecka kvar nu typ, då blir det tårta, ska göra en hemmagjord smörgåstårta då tror jag och så ska jag även ha en vanlig tårta. :)


Jo föresten jag har inte hunnit visa mitt toalettskåp som pappa hjälpte mig att sätta upp, var ett tag sen nu men har inte visat de ännu. Den har en ganska rolig historia bakom sig, har varit på jakt länge efter ett mindre skåp som ryms på den väggen men har inte hittat det rätta, har sökt på många olika hemsidor men dom flesta skåpen var för breda eller för stora så tillslut gav jag upp. I höstas såg jag detta skåp utanför min grannes dörr, han höll nämligen på att flytta då och jag lyckades aldrig vara hemma då han var o flyttade ut saker från sin lägenhet, jag jobbade mest hela tiden så träffade aldrig på honom. Så när skåpet hade stått där ute i ungefär 2 veckors tid så förstod jag nästan att han inte skulle ha kvar det så jag skrev en lapp och klistrade fast den på skåpet där jag skrev att jag var intresserad av skåpet om han inte själv skulle ha det osv. Nån dag efter det då jag kom hem från jobbet så stod skåpet helt plötsligt utanför min dörr. Jag skrev på fb till han och tackade eftersom han redan hade flyttat ut då så jag hann aldrig träffa han IRL och tacka. :p Jag målade sedan skåpet vitt, den var redan vit men lite sliten då och sen ngr veckor efter det hjälpte pappa mig att stoppa upp den där jag ville ha den. Skönt med ett extraskåp för jag har så otroligt mycket smink, nagellack och sånt och det får inte plats i det vanliga toalettskåpet. :) 


Sen har jag för några månader sen även beställt en ny matta & ett duschdraperi till toaletten som jag inte har hunnit visa, beställde dom från Jotex, beställde även påslakansettet med kungakronor på därifrån också. :p Blev supernöjd med allt jag köpte. :) Den fina tavlan som ni ser på en bild med text brevid sängen har jag fått av mina föräldrar och dom 2 Marilyn Monroe tavlorna har jag fått av Maria, som jag just har satt upp i hallen, skitsnyggt blev det. :)


Lampan som står i fönstret brevid sängen har jag också köpt nyligt men lampskärmen och foten hör egentligen inte ihop, köpte 2 stycken likadana lampskärmar av Maria ganska billigt och sen köpte jag lampfoten på elaffären här tyvärr hade dom bara 1 lampfot kvar så dom beställde en till som jag väntar på nu, den har inte kommit ännu men jag hoppas att den kommer snart. Har tänkt att göra om skärmarna lite också, väntar bara på några saker som jag har beställt, det kommer att bli så snyggt när det är klart, får visa bilder då. :p Jag gillar att pyssla och hålla på, ibland om det är nått jag tycker fattas på nånting så kan jag fixa nånting som jag har hemma eller köpa nånstans och pimpa & göra om sakerna lite så det ser bättre ut. :)


Den vita och den röda partyväskan som ni ser på bilder här nedanför är jättefina, men dom hade jättejobbiga axelband som var av en kedja och man fastnade överallt med dom, i håret bland annat eller som en gång när jag hade en spetsklänning på mig ute på krogen så förstördes den klänningen för spetsen fastnade hela tiden i kedjan och ibland lossnade även hela kedjan från väskan så dom var som sagt värdelösa, men jag gillar väskorna så mycket så därför bestämde jag mig för att ta bort kedjorna, köpa ett tjockare band på en affär och sy dit dom istället och resultatet blev ju jättebra. :p Sen i mitten på den röda väskan har jag limmat fast ett rött litet glitterhjärta som egentligen har suttit på en ring som gick sönder, så jag gjorde om väskan lite och jag tycker att den blev jättefin och lite mer personlig, jag gillar ju blingbling så. ;)


Sen på den sista bilden ser ni en massa filmer, jag har äntligen beställt alla säsonger av The Hills som är min favoritserie, har velat beställa dom ett tag nu men har inte gjort de men nu har jag dom hemma och har redan börjat se på flera avsnitt, när man väl börjar se på ett avsnitt så blir man beroende och måste se fler avsnitt, så nu har jag det jag gör här framöver, hehe. :p

     



    


    


    


 


    


  


Ja det var allt jag hade att säga just nu, detta inlägg innehöll mest om saker i min lägenhet och lite pyssel. Men men roligt att visa och skriva om lite andra saker ibland också och inte bara skriva om fester och sånt... Hehe :p I´m just kidding. ;)


Nåja, vi hörs snart igen. :)


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards