mariajasmine

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Jokkmokks Vintermarknad 2012

Av Jasmine Andersson - 7 februari 2012 18:34

    


Chaa. Jag vet att jag har varit tyst och borta härifrån ett tag, men tänkte berätta att jag lever iaf. :) Har bara varit mycket som hänt, har ju varit både historiska marknaden och Jokkmokks vintermarknad hela förra veckan. Den historiska marknaden började i måndags och var till onsdagen och den riktiga marknaden började i torsdags och var enda till lördag. Så har varit många besökare här under hela den veckan från olika ställen i sverige och från ställen utanför sveriges gränser också. Men det som var tråkigt var att det var extremt kallt hela veckan, temperaturen låg på mellan 34-40 minus grader så det var inte lika många besökare som det brukar vara varje år för det brukar inte riktigt vara så här kallt under marknaden. Jag ville inte ens springa ut på marknaden under dagarna för att se om jag kunde fynda nånting, sprang bara som snabbast igenom marknaden på torsdagen efter jag hade jobbat och det räckte pga kylan. För jag visste att jag ändå var tvungen att gå ut på kvällarna och frysa för att ta mig till krogen åde.

Hur som helst jag jobbade mycket den veckan och på torsdag och fredag hade jag kortare turer så då passade jag på att dricka lite på torsdagkväll först lite innan utgång med Maria, Daniel och några fler och sen begav vi oss till ölkåtan, där vi träffade David också och så träffade jag på några trevliga killar från Piteå trakten som jag började prata med. Kom hem ganska tidigt den kvällen, gick förbi Nadja en sväng också innan jag drog mig hem, skulle ju upp kl. 06.00 nästa dag för att jobba så då är det bra att avrunda lite tidigare.


På fredagen slutade jag 12 på dagen så då handlade jag lite innan jag gick hem och så trodde jag att jag skulle få besök av 2 tjejer från Umeå som jag känner litegrann, dom skulle komma till mig på fredagkväll och stanna till söndag. Så jag hade förberett en massa saker, köpt god mat som jag skulle laga då dom var här och köpt förköp till krogen så vi skulle ta oss in allihopa, (dom fick jag ju försöka sälja iväg i panik under fredagen då) eftersom dom hör av sig sent bara några timmar innan dom skulle komma till mig och sa att vi kommer inte till dig, dom sa bussen kom aldrig imorse o bla bla bla. Jag tänkte bara bullshit, här har jag stått och fixat och lagt ut en massa pengar för att dom ska komma hit och sen ändrar dom sig i sista sekund, sånt hatar jag. Så nä nu tänker jag inte erbjuda mig att dom kan komma och bo hos mig nån mer gång, (det var ju dessutom dom som började säga att dom ville komma till mig på marknaden åde) hujja, jag orkar inte med människor som ångrar sig då man har slängt ut en massa pengar på dom, så jävla dålig stil alltså. Men insåg ganska snabbt efter det att dom inte är äkta vänner till mig. Har mkt bättre och verkligen äkta vänner i mitt liv som jag kan lita på... so I don`t need fake people in my life.


Hursom helst har jag haft det jätteroligt i helgen och träffat en hel del nya och trevliga människor. :) På fredag eftermiddag så åt jag och Maria middag tillsammans och drack lite och fixade oss sen drog vi vidare till Fredrik där det var lite folk på fest och sen efter ett tag så gick vi därifrån, dom skulle till ölkåtan och jag och Maria hade förköp på Opera så vi gick dit, det var ganska lång kö när vi kom dit och vi sa till vakterna att vi hade förköp men vi fick ändå inte komma in, dom sa bara det är fullt därinne och ni skulle vara här tidigare om ni skulle kunna komma in. Då blev jag sur sur när dom sa så, det var ju svinkallt ute och vi hade liksom redan betalat för att ta oss in där. Vi stod och väntade i säkert över 30 minuter i 38 minus grader och tillslut såg jag min chans att smita in då vakterna inte såg oss, dom hade dörren öppen o stod och pratade med en kille då smet jag och Maria in bakom dom utan att dom märkte nått. Så det var tur, jag menar man vill ändå komma in på ett ställe då man har lagt ut pengar för förköp. Så där var vi resten av kvällen och gud vad roligt det var, de var proppfullt med människor överallt, på dansgolvet, vid baren och vid alla borden åde. Vi dansade och hade det roligt hela natten lång och så såg jag en skitsnygg kille, jag trodde jag skulle dö, haha. ;) Eller man såg ju många nya ansikten och många snygga killar så de var riktigt roligt. ;) Det är så roligt när lilla Jokkmokk livas upp ibland. :D Vi var där tills det stängde och efter de så drog vi inte på nån efterfest utan vi gick förbi smedjan där dom sålde hamburgare och sen gick vi hemmåt i kylan och på hemvägen såg vi en jättesnygg lång och svart limousine som en tjej hade beställt och skulle åka med under hela marknadshelgen. Sen när jag väl hade kommit hem blev det sängen ganska på en gång.


Sen på lördagen så sov jag ganska länge och höll mig mest inomhus för det var så kallt ute, pappa var förbi mig en sväng och hälsade på och fikade lite sen senare på kvällen så åt jag middag och sen började festligheterna igen, även den här kvällen så drog vi på Opera, vi skulle egentligen till hotellet men många sa att de var bara äldre människor där och att de inte var så kul där, så vi drog till Opera igen där det var mycket yngre människor, hade inget förköp då men vi tog oss ändå in fast vi kom dit rätt så sent, men det var inte lika mkt människor där på lördagen som det var på fredagen, men det var ändå bra drag och mycket folk så det var kul. :D Efter det hade stängt så mötte jag och Maria upp David och en kompis till han och Micke och en annan kille som heter Simon och så gick vi hem till mig och hade efterfest, jag värmde lite mat och bjöd alla som ville ha, nästan alla var ju hungriga så. Sen var alla kvar hos mig rätt så länge så innan ja hade kommit mig i sängen så var klockan kring halv sju på morgonen.


Söndagen blev mest en chilldag, fast åkte kring 12 på dagen hem till familjen där min bror också var för att fira han eftersom han fyllde år i söndags. Så var där i några timmar och åt tårta och hade de allmänt trevligt sen när jag kom hem igen på eftermiddagen så tog jag det mest chill, för var ganska trött så gick och vilade en liten stund. Sen blev det middag och titta på lite tv resten av kvällen. Skulle upp och jobba nästa dag, började kl 7.00 då så var rätt så trött och sliten hela den dagen efter helgen och alla festligheter.


Och idag tisdag har jag varit ledig och har haft en liten städ dag efter festerna här åde, det behövdes verkligen. Imorgon väntas det jobb igen 13.00-21.15 så har sovmorgon, de känns skönt. :D Går ju på mitt schema nu på heltid så nu vet jag ju alltid när jag ska jobba så det känns ju bra. Nu snart ska jag titta på Top Model Sverige på tv och sen blir det kanske att träffa en kompis en liten stund.


Här kommer det lite bilder från helgen iaf.


    


    


  


    


  


  


    


                                       

Ja det var allt för mig just nu, det blev mycket uppdatering nu här, men då har ni nått att läsa iaf. :p Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa så hörs vi snart igen. :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards