mariajasmine

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jasmine Andersson - 1 augusti 2013 19:45

Jag beställde ju äkta löshår för några veckor sen från Rapunzel Of Sweden och jag blev skitnöjd med de, jag tycker att det är jättebra kvalitè på deras hår och jag köpte clip-on set eftersom jag vill inte ha i löshåret hela tiden och inte på jobbet åde eftersom jag jobbar inom äldreomsorgen. Jag beställde ljusbrunt hår eftersom det inte finns i min färg och sen så färgade jag det själv med den hårfärg som jag brukar använda på mitt egna hår och det blev superbra. Jag vet att det är på egen risk att färga löshåret själv, men man måste ju göra det för att få samma nyans som sitt riktiga hår. :)


På den första bilden är jag utan löshår och på den andra bilden har jag i löshåret man ser ju lite skillnad ändå, båda bilderna är ganska nyligt tagna. :)


    


    


  

Av Jasmine Andersson - 1 augusti 2013 19:00

Jag och mamma har nu under några veckor varit ute i skogen och plockat hjortron. I år är det väldigt mycket av dom vilket är bra för jag älskar verkligen hjortron, jag skulle inte kunna leva utan dom. Sen är det väldigt bekvämt att bara kunna öppna frysen och ta fram lite hjorton när man är sugen på det och speciellt under vintern då det är mörkt och som kallast är det jättegott att ta fram lite och äta när man vill och sen blir man ju lite piggare eftersom hjortronet är rik på c-vitaminer. Det jag brukar göra med hjortronen är att äta dom uppvärmda till glass det är så gott eller vaniljpannacotta toppad med hjortron eller hjortronparfait eller bara vanlig hjortronsylt, ja man kan göra mycket med hjortron därför vill jag ta vara på dom när jag ändå bor där det finns oftast överflöd av dom.


Jag har sagt till mamma att om jag nån gång flyttar till södra delarna av sverige så ska jag ändå åka upp varje år och plocka lite hjortron.


Hjortron är ju verkligen guldet i dom norrländska skogarna.


 


 


    


  

Av Jasmine Andersson - 1 augusti 2013 18:30

För några veckor sen gjorde jag och några kompisar en liten utflykt då jag ändå var ledig från jobbet. Det som var roligt var att när vi var och handlade till lunchen vi skulle äta på utflykten så hittade jag en coca cola flaska även med mitt namn på, är väldigt sällan namnet Jasmine får vara med i olika sammanhang, mitt namn finns tex inte med i allmanackan så det var kul att jag hittade den flaskan, därför var jag tvungen att köpa med mig en sån. :) Sen åkte vi runt lite och stannade till på ett mysigt ställe och åt lunchen sen slutade det med att vi hamnade i Spegeldammen. Det var en rolig resa där vi var ute hela dagen och kom hem på eftermiddagen nån gång.


Jo föresten ser ni mina naglar som jag fixade för några veckor sen, har en massa nageldekorationer som kristallstenar och olika figurer som man lätt kan klistra på nageln, så jag exprimenterade lite och gjorde nått eget, tycker det är roligt att hålla på att fixa naglarna. :) Jag har alltid målade naglar så ibland gör jag bara nått enkelt och ibland lägger jag ner mer tid på dom, hur mycket jag fixar dom beror helt enkelt på vilken tid jag har för att hålla på och pyssla, det tar ju som sagt lite tid. :) 


    


 


 


 


Av Jasmine Andersson - 1 augusti 2013 18:00

Hej igen, nu tänkte jag berätta lite om motorfestivalen som var i i Jokkmokk den 12-13 juli i år. På fredag då den började så jobbade jag tyvärr enda till klockan 14.30, önskade att jag var ledig den dagen eftersom dom hade lite aktiviteter under hela dagen så jag missade lite roliga saker men men...


Hur som helst efter att jag hade slutat jobba så gick jag hem direkt och vilade litegrann, sen åt jag middag och fixade till mig inför kvällen och drog sen till Maria där vi förfestade, Maria, hennes syster och hennes kille och deras kusin Helena var där, sen kom Jennie och hennes kille också. Vi spelade ölspelet och lite andra spel och efter ett tag började vi bli ganska dragna så då gick vi ner till området där vi träffade många vi kände och så dansade vi litegrann, sen såg vi hummern den som nästan är 9 meter lång och som jag åkte i förra året och såklart ville jag åka den igen så vi hoppade in i den igen och raggade runt i samhället, spelade hög musik, drack sprit, tog kort & surrade med lite folk. Efter mycket raggande så gick vi in en sväng på området och sen var det inte så länge kvar innan de stängde, när allt stängde så gick jag hem igen och sov.


På lördag var jag ledig så då blev det att jag sov ut litegrann och sen kl 12.00 åkte jag och mamma till parken för att titta på bilutställningen som var då, (den guldiga bilen som finns på en bild här nere, som det står Old Gold på vann första pris i utställningen) efter allting så gick vi alla i familjen och några som vi känner ut och åt pizza tillsammans på Opera där jag också tog en cider, sen var de cruising i samhället så jag o mamma åkte runt lite och tog kort på bilarna som var med på utställningen. Sen kom jag hem kring sex tiden så då var det bara att börja göra mig iordning inför kvällen och sen var festen igång igen. Det regnade och var trist väder så vi ordnade skjuss ner till området. När vi kom dit så beställde vi in cider och satte oss ner en stund. Sen såg jag och Helena hummern igen och vi ville ragga eftersom de regnade och var kallt ute så vi sprang och hoppade in i bilen, vi försökte få tag på Maria men de fick vi inte, så vi och några andra som redan satt i bilen raggade runt. Sen kom Maria också för området stängde nästan då kl var typ strax innan ett på natten, vi hann inte ragga så länge i hummern då det plötsligt hände en väldigt hemsk incident, vi ringde till ambulansen på en gång som fick föra en person akut till sjukhuset. Efter de som hände åkte jag hem och sov litegrann. Förövrigt var helgen bra, förutom den där incidenten som inträffade på lördagsnatten.


Här bjuder jag på lite bilder från den helgen. :)


 


 


 


 


    


    


 


 


    


    


    


    


 


    


    


 


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards