mariajasmine

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Musikkväll, kräftor & lite annat fix

Av Jasmine Andersson - 17 augusti 2013 01:00

Heej igen.. Tänkte berätta lite om vad jag har sysslat med dom här veckorna förutom att jobba då. För 2 helger sen på lördagen så var det musikkväll i parken, skitmysigt och roligt var de & det spelades väldigt bra musik. :) Det var 2 stycken större band som spelade och ett av dom banden kom från Gällivare & heter Seasonone, skitbra var dom, har hört dom förut och jag tycker att dom är grymt bra. :) Sen var det även öppen scen så vem som helst som ville fick gå upp och uppträda.


Sen har jag för lite mer än en vecka sen varit hem till familjen och umgåtts lite, då var jag även upp på vinden och tittade på gamla saker som jag hade lämnat kvar när jag flyttade hemifrån och så fanns de fullt med saker från när jag var liten, som våran spjälsäng, min första riktiga cykel som var rosa, ett fint dockhus som farmor hade gjort till mig och en massa andra leksaker och barnspel m.m Det var jättekul att gå upp dit och titta för har tänkt gör de varje sommar men de har aldrig blivit så nu gjorde jag äntligen de. :) Jag tycker de är kul att kolla igenom gamla saker för man tänker tillbaka på minnen och kommer ihåg vissa saker som man använde när man var liten när man ser dom igen.


Sen lite senare var de middag och då åt vi första kräftorna för säsongen, skitgott var de... :p Jag kommer lätt att äta kräftor en gång till innan det blir vinter med kompisar, jag älskar kräftor så kan gärna äta de flera gånger på sommaren. :)


Förra helgen så var de en ganska lugn helg med sommarkrysset på tv & sen lite film mys med en kompis och så hade jag gjort mig en jättegod melondrink som jag smakade första gången nu i sommar då Helena hade med sig den en gång till Maria. En väldigt god sommardrink tkr jag iaf. det är kul att variera sig och prova något nytt ibland. :)


I onsdags var jag ner igen och hälsade på mamma & pappa. Under dagen pysslade jag och mamma på och gjorde om fontänen som jag och min bror gav till henne i födelsedagspresent och det blev ju mycket finare och bättre nu tycker jag, vi byggde den lite större. :) Sen senare på kvällen åkte vi och hälsa på en granne som har hästar 1 km från mina föräldrar ungefär och hon hade köpt en ny häst som min mamma sa var jättefin så hon tänkte att vi kunde åka och titta på den. Och den var jättefin det var en islandshäst som var svart med vita strumpor och så hade den isblåa ögon, den var verkligen jättefin. :)


På den sista bilden ser ni ett hjortronhalsband, grejjen är att när jag var 13 år ungefär så var jag, pappa, farmor och min farmors mamma Ally och hälsade på Allys egna kusin som hon inte hade träffat på flera år, vi tittade på lite kort, pratade, fikade och umgick och sen kom jag inte ihåg varför eller hur men Allys kusin tog iaf. fram detta hjortronhalsband (som då hängde i ett tunnare läderband) och visade de för oss och jag tyckte att de var så himla fint så hon sa att jag fick de av henne. Nu 10 år senare har de hängt i min smyckes samling sedan dess och jag har aldrig använt de förän nu då. :) Jag har tänkt köpa en kedja att byta ut läderbandet med men de har som aldrig blivit, men då hittade jag ett gammalt halsband som jag inte använder längre och tog kedjan från de halsbandet och satte fast det på hjortronhalbandet istället och det blev ju riktigt snyggt. :) Jag har provat använda de lite och jag tycker att de är jättefint, så jag ska börja använda de mer nu. :)


Här bjuder jag på lite bilder. :)


 


 


       


    


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards