mariajasmine

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Nyårsafton 2012/2013

Av Jasmine Andersson - 4 januari 2013 22:15

Nyårsafton tillbringade jag tillsammans med ett härligt gäng. :) Blev bjuden på 5 rätters middag hem till Joel & Ida. Joel är utbildad kock och är chef på restaurangavdelningen på ett av hotellen här så det var han som fixade allt som hade med maten att göra under kvällen. Vi som åt middag var Jonas, Johanna, jag, Ida, Joel och alla deras barn. När jag kom dit blev jag väl mottagen med en välkomsdrink i handen och lite tilltugg till det, dom bjöd på baconrullade honungsmelonbitar och krustader med olika goda fyllningar. Det som var något nytt för mig var krustader fyllda med ädelost och rödvinbärgelč, det var en väldigt god och spännande upplevelse. :) Sen efter lite prat och mingel så satte vi oss ner vid matbordet för att börja äta förrätterna som Joel serverade oss.



Nyårs Meny


Förrätt 1: Carpaccio al ā Forsman, serveras med klassiska tillbehör

Förrätt 2:  Gratinerad Hummer, serveras med ljummen nyårssoppa

Varmrrätt: Örbakad lågtemperaturstekt oxflč, serveras med rödvinsreduktion

& smördegsinbakad potatis & getostkompott

Efterrätt: Vit chokladmousse med champagnemarinerade bär

Husets ost avslut: Vi avslutar middagen med ett urval av goda ostar, kex & frukt


 



Efter vi hade ätit några rätter så spelade vi lite sällskaps spel och lyssnade på musik, vi åt nästan under hela kvällen eftersom det var mycket mat så då var det bra att fördriva tiden med olika spel och lite prat och sånt. När vi skulle till att börja äta efterrätten kom Maria dit också, hon hade ätit nyårsmiddag tillsammans med sin kille så hon kom senare under kvällen, vi fortsatte att dricka och spelade ett annat spel där man var på lag två och två. När klockan var strax innan tolv så tog vi våra skumpaflaskor och gick ut och förberedde raketerna och alla lådor som Joel hade köpt, när det slog över till tolvslaget så sköt vi upp en massa raketer, skålade in det nya året och tog lite bilder.

Efter en stund gick vi in igen, slog igång musiken igen och tog fram ost & kex och satt och pratade, sen kom det lite mer folk dit och så fortsatte vi dricka några timmar till, vi gick hem efter 4 på natten nån gång. Jag hade det supertrevligt hela kvällen, det enda jag saknade var att få kyssa en kille på tolvslaget, men det får jag fixa till nästa år. Hihi... ;)

Här kommer det lite bilder, mest på maten då, men man orkar ju inte springa runt och ta bilder hela kvällen. :p Hoppas ni alla har haft en bra nyårsafton tillsammans med era nära och kära. :) 


  


       


    


    


 


    


 


 Det här får då bli den sista bilden från 2012 där vi är samlade utanför Joels hus för att skåla in det nya året och titta på alla raketer. :)

 

Jag önskar er alla en fortsatt bra start på det

nya året och avslutar detta inlägg med att välkomna år 2013...




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards