mariajasmine

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Jasmine Andersson - 20 januari 2013 20:45

Hej igen bloggen. I detta inlägg kommer jag mest att visa och berätta lite om vad som har hänt från nyår och framtill nu. Allt rullar på som vanligt då och jag jobbar och står i, men har dock hunnit vara sjuk 2 omgångar ganska nyligt på bara drygt 1 veckas tid, jobbigt som fan... :( Åkte på vinterkräksjukan men nu mår jag bra igen och nu får jag hoppas att jag inte blir omsjuk yttligare en gång till. Nu börjar ju marknaden att närma sig också, ska bli kul när det blir lite folk och rörelse i samhället. :p Jo för några veckor sen såg jag att det var nån som hade gjort en fin snöskulptur på 2 stycken älgar i parken, tyckte att den var så fint gjord och vi brukar ju bara ha snöskulpturer under marknaden så detta var nytt för i år, därför var jag tvungen att ta kort på den och lägga ut den här på bloggen.


Innan jul köpte jag ett par jättesnygga och varma innetofflor, dock har jag inte kunnat visa dom här på bloggen förän nu eftersom jag köpte likadana till både mig och Maria, hon skulle nämligen få sina i julklapp av mig för hon gillar leopardmönstrade saker och jag själv blev kär i dom första gången jag såg dom så var tvungen att beställa ett par till mig med. :) Dom passar bra att ha nu under den kalla vintern, dom är superhärliga och väldigt varma. 


Helgen innan nyår så var mamma & pappa så gulliga och ville bjuda mig och min bror på middag hemma hos dom, det blev såklart en god skogsfågel i ugn (tjäder) med kokt potatis, rödvinbärsgelé och hemmagjord gräddsås, Det är sbsolut inte ofta man äter de, och jag tycker att det är bland den godaste maträtten jag har ätit och mamma vet att jag älskar fågel och jag har tjatat länge på att vi måste äta det snart nån gång för jag vet att dom brukar få fågel av en kompis som jagar ibland så jag blev jätteglad när vi blev bjuden på det. :) Haha jag får nog skaffa mig en kille i framtiden som gillar att jaga fågel. ;)


Jo det känns väldigt skönt att ha fått städa undan julen nu också, längtade så mycket till att få upp alla mina nya grejjer som jag bland annat köpte tidigare i höstas då jag, Maria & Ida var på en tripp till Luleå så nu har jag svart & lila tema i lägenheten, lila gardiner och en sån där fin lila körsbärs lampa och liten annan fin inredning.


Dagen innan nyår tog jag hand om mig själv litegrann, Färgade håret och så badade jag lite med lavender badskum och hade en ansiktsmask på mig sen som avslutning målade jag naglarna så jag skulle vara lite nyårsfin på nyår. Visst hade jag målat fina naglar, tycker det är roligt att måla lite annorlunda och dekorera o så, hade några stjärnor och en strass sten på varje nagel, parfymen jag håller i där är för övrigt en av mina favoritparfymer Viva la Juicy från Juicy Couture, den luktar så otroligt gott. :)


  


    


  


    



Ja det var allt jag hade att berätta i detta inlägg. :) Lite rörigt skrivet kanske men men, jo just de efter marknaden tror jag att jag ska åka en sväng till Umeå också och hälsar på lite kompisar där, för min tjänst på jobbet slutar ju snart om några veckor :( så då är jag väl vikarie några veckor/månader kanske innan det kommer ut någon ny tjänst jag kan söka på, (så då kan jag passa på att åka bort en sväng) allt är så ovisst nu vad som kommer att ske med jobb åde, vikarie kan man ju alltid vara men det är ju såklart mycket bättre att få en tjänst, mycket kan ju hända så man får hoppas på det bästa och försöka se ljust på allt nu. :) See ya...


     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards