mariajasmine

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Julbak & myshelg med fina vänner

Av Jasmine Andersson - 16 december 2012 23:00

Chaa bloggen. :) Tänkte berätta lite om vad jag har haft för mig i helgen. Har varit långledig fredag-söndag och det har varit riktigt skönt, helgerna går nog fort som dom gör ändå, man hinner bara blinka så är det måndag och en ny vecka igen. I fredags kväll blev jag och en kompis bjuden över till Idas fd killes hus på en trevlig tjejkväll. Vi drack vin, Irish Coffee ( som var lite pimpad med en glowstick ;) Hihi... ) vi hade det väldigt trevligt och surrade hela natten lång. Huset var stort och jättefint och senare på kvällen gick vi ner till nedre våningen där det fanns en öppen spis, vi tände en brasa och satte oss där och fortsatte att dricka och prata framför elden, de var hur mysigt som helst. :) Jag har bestämt mig att i framtiden då jag skaffar ett eget hus så vill jag ha ett rum med fin inredning med lite renskinn och fina fåtöljer osv. och en fin öppen spis så man kan bjuda sina nära och kära dit och sitta där ibland och bara ha det trevligt och mysigt. :) Klockan blev ganska mycket innan jag kom hem och mådde inte så bra då, tror att det blev lite för mycket dricka för min del, men det är sånt man får ta ibland, vi hade ju det riktigt trevligt iaf. :)


I stort sett hela lördagen var jag bakis så då låg jag i soffan mesta dels och tog det bara lugnt, hade som ingen matlust alls förän senare på kvällen. Så jag bjöd över en kompis på en senare middag och efter vi hade ätit klart satte vi oss i soffan och såg på några filmer på min dator. sent in på natten :) Jag har använt min dator mycket i helgen för min tv har inte fungerat och endel grannar har också varit utan tv, det blev nått fel då det var strömavbrott här i flera timmar i torsdags, men nu idag har det varit nån tekniker och fixat felet så nu fungerar äntligen allt som det ska. :)


Idag söndag sov jag ganska länge för var väldigt trött imorse. Sen har jag mest julbakat hela dagen och bara myst framför tv:n såg bland annat på musikhjälpen och sen senare ikväll såg jag nån film, tände då det tredje adventsljuset och hade lite söndagsmys, tänk att det nu snart är bara 1 vecka kvar till jul, gud vad tiden går fort. :) Jo kom på att jag inte har hunnit visa min julgran som jag har utanför min ingång. Har köpt en ny ljusslinga till den, förra året hade jag ju ingen färg i ljusen men blått är så fint så köpte en blå till detta år och jag tycker att det blev riktigt snyggt. Nu tänkte jag bjuda på lite bilder från helgen. :)


 


    


    


 


Ja nu har ni läst och sett lite bilder från min helg. :) Jag lyckades få fina bilder på spisen och rummet, det ser väldigt mysigt ut tycker jag. :)


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards