mariajasmine

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Födelsedag & Våffeldagen

Av Jasmine Andersson - 25 mars 2012 21:21

Hej igen då. :) Sorry för dålig uppdatering, men jag mår bra o lever iaf så ni vet, :p har blivit frisk och pigg nu igen så det känns riktigt skönt. Förra helgen var det jobb som gällde så den här helgen har jag varit ledig, skönt. :) Jo tidigare i veckan har jag också hunnit fylla år så har pysslat på med att göra en egen smörgåstårta som tog tid så jag orkade inte baka en vanlig tårta, utan köpte en vanlig tårta. Fyllde ju år i onsdags och då jobbade jag till 15 så när jag kom hem igen var det bara att börja städa lite och sen hoppa snabbt in i duschen innan alla människor började droppa in här. Familjen var såklart först på besök, sen kom min moster och några av mina kusiner och sen kom Maria och Nadja på besök senare på kvällen. Jag fick fina och bra saker till lägenheten, och så fick jag pengar som alltid uppskattas och sen fick jag lite smink och en jättefin väska, den tänkte jag visa på bild i det här inlägget så ni ser hur den ser ut nu för tänkte göra om den litegrann, ska sy fast en rosett på den, så det kommer att bli fint. :)


I helgen har det varit ganska chill eller jag har haft en av familjens hundar hos mig Eddie, han är så snäll så det har gått bra, skönt med lite sällskap ibland. :) I fredags jobbade jag då och och sen gick jag på affären en sväng för att handla lite. Sen senare på eftermiddagen kom mamma och pappa förbi för att lämna Eddie, sen fortsatte dom upp till våran stugan. Dom frågade om jag skulle följa upp dit i helgen med det skulle ju inte bli så bra väder i helgen och sen var det här min enda lediga helg för nästa helg jobbar jag igen och sen efter det är jag ledig 3 helger i rad så då ska jag nog följa med dom dit under påskhelgen, får hoppas på bra väder då så man kan ut och köra skoter, sola och fiska och bara njuta av lugnet. Nåja på fredag kväll blev det mest lugnt, tittade på nån film på tv och var bara hemma. Sen på lördagen hade jag bokat tvätt tid, för hade hunnit bli lite tvätt och sen så gick jag och Eddie på en långpromenad. Senare på eftermiddagen kom min bror förbi och hjälpte mig att få upp en hylla på ena väggen i köket, det blev jättefint. :) Jag har haft hemma konsoller länge men inte haft en passande hylla att sätta upp men min snälla moster tog på sig att fixa en hylla till mig så nu sitter den fint på väggen i köket, kommer in en bild på hur det blev. :p Senare på kvällen blev det mest chill, är ju som dött här i samhället mer eller mindre nu när alla är åker till fjälls varje helg, så är inte så kul att gå ut på krogen då om det inte är något speciellt ute då ra.


Idag söndag har det ju varit våffeldagen så har ju passat på att grädda lite våfflor lagomt till då mamma och pappa kom hem igen från stugan. Just när jag var klar med att grädda den sista våfflan tror nu inte att en säkring gick i lägenheten då, micron, kylskåpet och lite andra saker slutade fungera och såklart hade jag ingen ny säkring hemma, det är ju första gången det går en säkring för mig så länge jag har bott här så Aja det var ju bara att åka till OKQ8 för att köpa några säkringar och sen hem igen för att byta den som hade gått. Så händer det nån fler gång att nån säkring går nu så har jag iaf. nya säkringar hemma, nått som man egentligen alltid ska ha. Efter det kunde vi äntligen sätta oss ner för att äta lite våfflor iaf. Senare då dom hade åkt hem igen så hörde Maria av sig och frågade om jag ville följa med på en prommis med henne, det var så skönt ute så vi gick en bit. Nu är jag hemma igen och har just duschat och nu blir det mest chill resten av kvällen för imorgon blir det jobb 7.00-16.00


Nu tänkte jag lägga in lite bilder som avslutning av detta inlägg. :) På bilderna ser ni då smörgåstårtan som jag gjorde och bjöd av på min födelsedag, sen ser ni hur väskan ser ut som jag ska göra om litegrann och på den tredje bilden har jag tagit ett kort på Eddie när han sover så sött i sin bur på natten sen ser ni alla våfflor som jag gräddade idag och tillsist ser ni hur fin hyllan är som jag skruvade upp i köket på ena väggen. Blev riktigt nöjd med den. :)


    


    


 


Nu tänkte jag avrunda här, så ni får ha en fortsatt trevlig söndagkväll allihopa så hörs vi snart igen. :)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards