mariajasmine

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Jasmine Andersson - 9 mars 2012 19:45

    

   

Cha cha. :) Nu var det ett tag sen jag bloggade, tänkte bara berätta att jag lever och nu är jag hemma på norrländsk mark igen. Kom hem i onsdags och gud vilken rolig resa det har varit, jag vet inte riktigt vart jag ska börja, har så mycket att berätta. :D Nåja, allt började för 1 vecka sen den 2:a mars då jag och Maria åkte tidigt härifrån med buss till Luleå för att därifrån ta flyget vidare ner till Stockholm. På flygplatsen i Luleå träffade vi på Michelle och Anton som skulle på semester till Thailand så vi hann prata av oss lite med dom, dom hade nämligen samma flyg ner till Stockholm som oss, kul. :) När vi väl kom fram till arlanda så åkte jag och Maria in till stan för att sen ta oss vidare till stadsgården, det blev mycket byten under en och samma dag men de gick bra ändå. Väl framme vid stadsgården så var kl kring 16.00 så då var det ungefär 2 timmar kvar innan båten skulle avgå mot Mariehamn så vi gick och letade upp en närliggande bar/restaurang så vi kunde sitta och mysdricka lite innan vi skulle iväg. Vi hamnade på en liten restaurang som hette restaurang flaggan, i början var det inte så mycket folk där men sen kom det in en massa människor och tillslut var restaurangen fylld med människor. Vi var lite trötta eftersom vi hade rest från kl 06.00 på morgonen så vi ville ha en liten lugn stund innan festen började på riktigt men så blev det inte riktigt. Brevid oss satt ett härligt gäng som var glada o skrattade mycket, vi började tillslut att prata med dom och dom frågade vart vi kom ifrån och vad vi skulle göra osv, sen visade det sig att dom skulle åka på samma kryssning som oss.


Några timmar senare så klev vi på båten och letade upp våran hytt där vi snabbduschade och fixade till oss litegrann och tog på oss partykläder, vi var tvungen att skynda oss eftersom vi hade middagen beställd 30 minuter efter vi klev på båten. Middagsbuffèn var hur god som helst och det fanns så mycket att välja på både på förätten, varmrätten och efterrätten. Vi satt och åt i några timmar och hann få i oss en massa vinglas sen efter middagen gick vi till hytten igen för att fixa det sista med sminket och håret och sen gick vi ut på lite äventyr. Mitt i allt då vi skulle gå till ett disco så hörde vi hur någon ropade "hallå Jokkmokk" vi vände oss om och såg att det var en av killarna från gänget som vi hade pratat med på restaurang flaggan tidigare på dagen. Så då satt vi oss ner och pratade lite med han och så hängde han med oss till discot, jag och han började prata helt mycket och han var hur gullig och snäll som helst mot mig, han köpte nån drink till mig och vi klickade direkt, vi fick jättebra kontakt med varandra, vi pratade och drack tillsammans hela natten lång. Maria gick och la sig tidigt men jag stannade uppe länge för var ju på topp o då går de ju inte att sova. Jag och killen var på discot och så gick vi till Fun Club där vi träffade på en massa trevliga människor under hela kvällen och sen efter fem på morgonen stängde typ allt så då följde han med mig till min hytt och stannade där med mig och sov tillsammans med mig tills på morgonen, helt mysigt. ;)


Sen nästa dag var jag så himla bakis, var fortfarande full, hade knappt sovit 2 timmar, blev ju lite sömn pågrund av att det blev en hel del mys med killen också ju, hehe. ;) Orkade inte äta frukost på morgonen, var inte alls sugen på nån mat. Senare under dagen gick jag och Maria och shoppade en massa saker på taxfree, som parfymer och smink och så, sen träffade jag på killen en massa gånger under dagen också o pratade med han och myste lite och så smsade vi med varandra hela dagen då vi inte var med varandra, helt gulligt. Sen nån timme innan vi skulle hoppa av båten så gick vi och åt lite lunchbuffè, då fick jag ner lite mat men inte var de mycket, började även känna mig trött då också eftersom jag hade hållt igång länge så vi gick till hytten och vilade lite innan vi var tillbaka i Stockholm igen, jag och killen låg då i samma säng och myste o sov den sista tiden innan vi skulle kliva av båten och skiljas åt. Väl framme i stadsgården igen så hoppade vi av och jag sa hejdå till killen sen fortsatte jag Maria in till stan för att åka vidare till fridhemsplan för att söka upp hotellet vi skulle bo på, vi chekade in och tog det lugnt ett tag. Träffade på en annan kille då som jag har haft kontakt med ett tag, han stannade i stockholm i 3 dagar men träffade han i 2 dagar men det kändes inte jättebra att träffa han faktiskt, mina tankar var ju hela tiden på killen jag träffade på båten och han jag träffade då jag var i Stockholm var tråkig och ville inte hitta på nått tillsammans med mig så jag spenderade den mesta tiden med Maria ändå. Den kvällen, alltså lördag kväll så gjorde vi inte så mycket eftersom vi tillbaka så sent från båten så vi tog det mest lugnt och sen fixade vi till oss för att åka in till stan och äta middag på vårat favoritställe nämligen Drottninghof. Så sjukt god mat har dom där, varje gång jag och Maria har varit i Stockholm så har vi ätit middag där nån dag, så vi är stamgäster där. :p Hehe. Blev ingen utgång den kvällen utan vi satt kvar och drack på restaurangen och jag beställde in en massa mojito som var hur goda som helst. :p 


Nåja på söndagen så sprang vi runt i lite affärer i närheten av hotellet, vi åkte inte in till stan då för att shoppa, det orkade vi inte, sen på kvällen blev det däremot middag inne i stan på nån restaurang där man kunde bowla, men de gjorde inte vi utan vi åt bara en liten senare middag där och sen blev det mest chill resten av kvällen.


Måndagen och tisdagen bestod då av en massa shopping inne i stan, hittade en massa saker som jag köpte, kommer att visa sen vad jag har köpt. Sen på tisdagen så gick vi ganska tidigt till en tatueringsstudio som jag hade kollat upp tidigare för har varit sugen länge på att göra en till tatuering och tänkte passa på att göra en när jag ändå var i huvudstaden. För här jag bor kan man få vänta i 6 månader innan man kan tatuera sig ibland och de är för lång väntetid eftersom jag ville ha tatueringen till sommaren så då var de bra att jag hittade en studio som hade drop in också i mån av tid, så jag hade tur och fick en tid då jag kom dit. Tatuerings stället hette Lenas Studio och de var då Lena själv som ägde stället som tatuerade mig, jag blev jättenöjd trots att den gick på 1900 kr, men de var det värt. :) Senare på tisdagkväll så gick vi och åt en sista lyxmiddag för den här gången på Drottninghof igen, för vi ville ha det lite festligt sista kvällen vi tillbringade in stockholm city. Den här dagen började jag känna mig dålig, blev snuvig och fick feber så var inte alls så pigg då men försökte hålla humöret uppe iaf.


På onsdagen var det bara att kliva upp tidigt för att packa och bege sig hemåt igen. Hela resan hem var hemsk för mig eftersom jag var så himla förkyld, hade feber och kände mig matt i hela kroppen och på flyget fick jag jätteont i öronen och hade ett kraftigt tryck över hela huvudet, var tvungen att hålla för öronen över halva vägen hem och höll på börja gråta många gånger eftersom det gjorde jätteont i öronen, har aldrig haft så ont förut. Väl nere på marken igen var jag typ halvdöv eftersom det hade slagit lock för öronen, så hörde knappt vad folk sa om dom pratade med mig, helt hemskt. Det tog flera timmar innan locket släppte, samma kväll hade de släppt i ena örat och nästa dag släppte locket i det andra örat. Så de är först nu som jag har börjat höra bra igen.


Direkt jag kom hem fick jag sjukanmäla mig från jobbet för är alldeles slut och trött i kroppen, är varm, har ont i huvudet och har feber, hostar och är rejält snuvig och allmänt trött bara. Så har varit med mamma idag och handlat mat och en massa saker som näsdukar, honung, halstabletter, alvedon och hostmedicin, så nu kan jag kan jag förhoppningsvis överleva hela helgen.


Ja nu har jag berättat lite i snabba drag hur min resa har varit och jag längtar tillbaka ändå, har haft det så himla roligt och sen var det ju så härligt väder i stockholm varje dag, soligt och ingen snö och så fort man kom hem var det mulet och ganska mycket snö, 2 helt olika världar liksom.


Längtar även tillbaka till killen på båten, vi har smsat varje dag med varandra sen vi klev av båten så det är gulligt att vi håller kontakten så bra med varandra tycker jag. Vi har bestämt att kanske åka på nån mer kryssning här framöver och träffa varandra igen. ;) Det vore skojj.


Nåja nu tänkte jag lägga in lite bilder här från hela resan, så det kommer att bli en hel del bilder. :)


       


    


    


    


    


    


       

      


    


 


    


    


    


Ja det var allt för mig just nu, ikväll ska jag bara ta det lugnt och försöka bli frisk snart igen. Ha en fortsatt trevlig fredagskväll nu allihopa så hörs vi snart igen. :)


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards