mariajasmine

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Tankar, åsikter och shopping

Av Jasmine Andersson - 14 mars 2012 16:11

Heey igen bloggen. Tänkte först berätta att jag fortfarande är sjuk, suck. :( har varit de över 1 vecka nu och än är det inte bra, det är jobbigt att vara såhär dålig länge men jag får hoppas att det blir bättre snart iaf. För på fredag ska jag iväg och jobba och jobbar då hela helgen, känns lite konstigt med tanken på att jag har varit borta från jobbet i 2 veckor nu men det ska nog gå bra ändå.


Och nu måste jag berätta en annan sak, man slutar då aldrig förvånas bara för att jag har lite åsikter om vissa saker och öppnar min käft och säger som jag tycker och tänker, ( dom som känner mig vet att jag är en person som brukar säga som jag tycker och tänker ibland, jag är ingen person som håller allt inom mig och de tycker jag man inte ska göra heller, bättre att spela med öppna kort som man brukar säga ). Men vissa kan tyvärr inte ta att även jag har åsikter att framföra ibland. Jag anser mig själv som en bra vän som kan sitta och lyssna på mina vänner i timmar och verkligen ta in allt dom har att säga och verkligen finnas till hands för dom och de tkr jag att man ska göra. Men jag kan känna ibland att om jag vill prata och berätta om nånting för en nära vän till exempel om nånting som jag upplever är jobbigt eller nått som jag tycker att den personen inte borde ha gjort som kanske handlar lite om mitt ex eller nått annat som stör mig så tar tyvärr den personen allt på fel sätt o säger att jag är si och så och säger att jag måste lita på mina vänner och till o med att den personen är less på mig och kanske inte orkar vara vän med mig längre. Då tänker man jaha så jag får inte ha åsikter utan att nån bli sur och vill säga upp vänskapen med mig, det tycker jag är löjligt om jag ska vara ärlig för riktiga vänner pratar ut om problem och finns där för en i vårt som tort, man blir inte långsur och skiter i varandra och går åt skilda håll, för då kan man ju inte ha haft en värdefull vänskap med varandra.


Känner man mig in real life så är jag ingen bitch bara för att jag har åsikter ibland och vill framföra dom men jag tillåter inte att folk trampar ner mig och de har jag aldrig gjort, jag har varit så sen jag föddes och jag tycker att man ska vara stark och ha lite styrka inom sig när det behövs. Dom som är vän med mig måste förstå att jag är så som person, jag är inte så för att vara dum eller elak, utan det är bara jag. Jag är en supersnäll, trevlig och glad tjej, men jag kan säga som jag tycker och tänker ibland and that´s it. Alla är vi ju olika och tur är ju det för hur skulle världen annars se ut?


Nåja nog om detta... Vänner som består i ens liv trots lite bråk och tjaffs ibland vet man är ens riktiga vänner. Det är samma med kärleksrelationer trots lite bråk och tjaffs med varandra ibland så älskar man varandra mest av allt ändå. Så var rädd om varandra och älska dom som står dig nära i livet. Lite kloka ord från mig som tål att tänkas på. Peace and Love. <3


Och nu till något annat, tänkte visa det jag köpte i sthlm som jag lovade er, så här bjuder jag på lite bilder.


    


    


    


  


    


    


  


    


Så nu har ni sett de jag shoppade i stockholm, gjorde ju även min tatuering som kostade ganska mycket så nå gick det pengar under denna resa, men roligt har jag haft det. :D Parfymen som ni ser på bilden till höger blev min absoluta nya favoritparfym, Diesel Loverdose, den luktar gudomligt. Den andra parfymen luktar också väldigt gott så dessa 2 parfymer är mina favoriter just nu.


Aja det var allt jag hade att säga nu, men ni får ha en fortsatt bra dag så hörs vi snart igen. :)


                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards