mariajasmine

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Medina & Jon Henrik Fjällgren Sàpmi Awards 2014

Av Jasmine Andersson - 17 juni 2014 21:15

Hej igen, förra veckan & den här helgen har varit helt galet rolig, det har hunnit hända så mycket på kort tid. Först en massa jobb då som vanligt, sen studentbalen på torsdagen & studentfirande av min kusin på fredagen och sen 2 dagars festande under Sápmi awards (som har varit igång under hela veckan med olika aktiviteter men fredag & lördag då folk får ledigt från jobb så har de varit mycket folk ute i rörelse (studenterna har dock hållit igång festandet hela veckan men de är klart man tar ju bara studenten en gång i livet så). :)


Ja som jag berättade i det förra inlägget så firade vi ju min kusin och var där på studentfika på fredags eftermiddagen, sen då jag åkte hem så träffade jag vänner på kvällen och vi drog ut på hotellet och festade, där var Sàpmi awards också dom samarbetade med hotellet under hela veckan/helgen så de var mycket folk ute där. Jag & Maria betalade in oss på hela området så vi fick tillgång till allt både fredag & lördag. Att gå in på hotellet var helt gratis men att gå ut på verandan och sitta där o dricka eller gå in till ölkåtorna eller att få stå nedanför utescenen och lyssna på livemusik kostade 300 kr per kväll eller 500 kr för 2 kvällar så därför tog vi på en gång för 2 kvällar då såklart eftersom vi visste att vi skulle ut på lördag också. :)


När vi kom dit så gick vi direkt ut och lyssnade på Sofia Jannok som uppträdde då, sen gick vi in en sväng och köpte en drink men efter Sofia Jannok var det inte så många bra artister kvar men jag stannade ändå tills de stängde och den kvällen träffade jag på min bror som jag gick hem med sen eftersom alla andra kompisar hade dragit hem tidigare för dom ville ladda om för lördagen då de var bra artister som skulle uppträda. Varken jag eller min bror var jättefull på fredagen jag hade som hunnit piggnat till så lite innan de stängde så började vi dra oss hemmåt, var hemma kring halv tre på natten då.


Nästa dag sov jag ganska länge bara för att ladda upp inför kvällen och sen började jag dricka till middagen, tog 2 glas vin och tog sen några shotar sen efter jag hade fixat till mig så drog jag vidare till Maria där det sen började droppa in en massa folk, vi var nog mellan 10-12 pers som förfestade hos henne då. Jag hann bli jättefull då vi spelade ett kortspel där man dricker hela tiden.


Sen efter nån timme så ville vi börja dra ut så vi inte skulle missa alla artister och när vi kom ner på området så gick vi direkt ner till utescenen där Jon Henrik Fjällgren (vinnaren från talang sverige) jojkade och gud så bra han är live, helt magiskt var de att stå och lyssna på honom! :) Har även lagt ut en liten filmsnutt i nästa inlägg från då han jojkade. Förut för många år sen hade jag o han bra kontakt med varandra vi brukade ringa och smsa mycket med varandra eftersom jag träffade han via 2 av mina tidigare ex men de är rätt så många år sen så nu har vi ingen kontakt alls med varandra. iallafall han var skitduktig och vi sjöng med i låtarna som han jojkade.


När han hade uppträtt färdigt så drog vi oss in till hotellet en stund för att ta några drinkar, jag var gode packad men jag gick ju all in på lördagen så då blir de ju så, :p minns att jag ramlade en gång under kvällen men de gick bra, väldigt kul hade jag iaf. Vi satt inne och drack & surrade med en massa folk och medans vi satt där spelade nån som hette Lars-Ante Kuhmunen på utescenen han var tydligen också duktig men vi missade honom men vi hade de kul inne på hotellet ändå. Sen kl 01.00 drog vi oss ut igen för då skulle Medina uppträda och jävlar så grym dom var. Jag försökte tränga mig längst fram för att ta några bra bilder, men folk trängdes så jag gick fram mellan staketet och scenen och tog nån bild sen gick jag tillbaka bakom staketet och stod där och hoppade och sjöng med i låtarna, ja det var helt magiskt. Jag är så glad att jag äntligen har fått se dom live dom var riktigt grymma, love Medina! Efter att dom hade spelat klart så stängde allt, men folk var ju kvar rätt så länge ändå.


Jag, Maria, Kenny, Jenny & Nadja drog iaf. vidare på en liten efterfest hem till Kenny där var vi väl ungefär 2 timmar innan vi drog oss hem, jag var inte hemma förän efter 5 nån gång på morgonen. Men det som är såå himla skönt här uppe i norrbotten är att just nu blir de ju aldrig mörkt ute på natten då vi har midnattsolen så därför var de kul att vara ute o lyssna på alla artister och man kan känna sig lugn sen när man ska gå hem eftersom de är så ljust ute dygnet runt än så länge iaf. :)


Det har varit en grymt rolig helg som jag inte kmr att glömma & tack alla inblandade. Jag var dock rätt så sliten både på söndagen & måndagen men de är ju så det brukar vara. Har försökt att ta mycket bilder i helgen men de är klart man får ju inte med allt då man är rätt så packad, lyssnar på musiken o har de kul, men fick iaf några bra bilder som ni kan titta igenom. :)

  

 


 


 

Sofia Jannok

 

 

Jon Henrik Fjällgren

 

 


 


 


 


 


  

Medina

 

 


 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards