mariajasmine

Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Grillat, fest, blommor & hästhoppning

Av Jasmine Andersson - 12 juni 2013 20:00

Hej bloggen nu tänkte jag berätta lite om vad som hände för 2 veckor sen. Har inte hunnit skriva detta inlägg förän nu men det är därför jag har varit upptagen med andra saker. iallafall i mitten av den veckan så passade jag och mamma på att åka och köpa lite blommor på handelsträgården som jag ar berättat om förut som ligger nära mina föräldrars hus. Jag hittade många fina blommor som jag köpte och jag tog även en bild inne i växhuset, på bilden ser ni den största delen av växthuset, finns även 2 stycken mindre delar som är lite mindre än den på bilden, sen finns det ytterligare ett litet rum med blommor i och ett rum med lite prydnassaker så det är ett ganska så stort växthus. :) Eftersom det nu är så osäkert hur kallt det blir om nätterna ännu så står mina blommor fortfarande kvar i mammas lilla växthus, men jag ska kanske hämta dom imorgon eller på fredag för måste plantera ut dom snart så det bir finare på min uteplats å så att dom får komma ut i ny jord.


När helgen närmade sig och det blev fredag så stundade det såklart fest så jag tog och öppnade en corona och satt och njöt ute i solen på dagen och senare under kvällen gick jag över till Maria för att vi skulle grilla och äta middag tillsammans, det var så himla varmt ute den dagen/kvällen när klockan var 19 på kvällen så var det fortfarande + 37 grader i solen typ så vi bestämde oss för att sitta inne och äta. Sen lite senare innan vi skulle dra ut så gick vi ut på hennes balkong och tog en varsin drink, lyssnade på musik och surrade litegrann. Efter en stund drog vi ut till Opera där jag träffade på en person som jag inte har sett på länge så jag blev glad o tyckte de var kul. :) Efter att allt hade stängt så gick vi hem.


På lördagen blev det mest chill under dagen, satt ute i solen och solade litegrann och sen på kvällen blev det lite film mys tillsammans med en kompis.


På söndagen så åkte jag och mamma till ridhuset för att titta på hästhoppning, det var tävlingar där hela helgen. Så det va roligt att åka dit en sväng, där träffade vi även på Emma en av pappas yngre kusiner som vi pratade lite med, hon var speaker under tävlingarna. När allt var slut så följde jag med mamma ner till Mattis där vi åt middag tillsammans o pratade o så, tog även kort på en liten söt damm som hon hade grävt o gjort själv, på bilden är vattnet lite grumligt dock, men det blev mer klarare sen. Sen på kvällen när jag kom hem blev det mest lugnt, tittade på nån film och sen gick jag o la mig.


Nu helgen som var blev det mest chill och nu under veckan har jag bara pysslat på lite på min uteplats för att göra det lite fint innan jag ska plantera ut blommorna. :) Jo upptäckte tidigare i veckan på tv6 play att det fanns nya avsnitt av Paradise Hotel Danmark så nu har jag börjat att titta på det. :) Är också ledig från jobb nu framtill den 24 juni, kanske hoppar in o jobbar nån dag bara men sen den 24 går jag på mitt schema och jobbar enda fram till i början av augusti, sen efter det tar jag semester i nån vecka. :) Nu den här veckan är det ju studentveckan här så jag funderar på att gå och titta på balen imorgon och sen i helgen är det sapmi awards också + studentfest så i helgen är det nog mycket röjj ute, så då blir det nog utgång. :)


Jo föresten Marilyn Monroe tavlan som ni ser på bilderna här nere köpte jag av en kompis till ett bra pris ganska nyligt, det var ett mörkt streck på tavlan som inte skulle vara där men så fort jag kom hem så försökte jag med allt för att få bort strecket och tillslut lyckades jag få bort de, så nu är tavlan som ny igen, och den är superfin där den hänger på väggen brevid min säng. :)


    


     


    


 


    


    


    


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:45

Som alla andra år så har jag och mamma hunnit plocka lite hjortron även den här sommaren. :)               ...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:30

Heej igen... Nu har jag haft ett väldigt långt upehåll här så nu kommer de in lite bilder på vad jag har hunnit syssla med dom månaderna som jag inte har varit här. Börjar med detta i mitten av sommaren var det den årliga motorfestivalen så då fyllde...

Av Jasmine Andersson - 26 oktober 2015 00:15

På motorfestivalkvällarna blev de såklart fest både på fredag och lördag. Fredag raggade vi runt i Daniels bil ett tag och sen for vi på förfest till Lindvi där de var en massa folk och sen gick vi ut och dansade, lyssnade på Top cats och så tog vi ä...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 22:00

Trubadurkvällen på notis tidigare i sommar var väldigt mysig med lite musik som 2 duktiga killar underhöll oss med varav en av dom är en tidigare klasskompis till mig. :)                    ...

Av Jasmine Andersson - 24 augusti 2015 21:45

Midsommar firade jag tillsammans med familjen hemma hos mamma o pappa under dagen med en god sillunch, lite öl, nubbe och vin till de. Sen så gjorde jag en en god tårta med digestivkexbotten, kolasås av kokad kondenserad mjölk, vispgrädde och en mass...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards